SP erőforrás 

25YM Honda CB1000 Hornet

  • A négyhengeres, elektronikus gázmarkolattal felszerelt erőforrás a CBR1000RR-ből érkezik. Az alapmodellhez viszonyított erőtöbbletet a kipufogórendszerbe épített, fordulatszám függvényében nyíló-záró szelep segítségével nyerték ki
  • Lágy erőleadás a középső fordulatszám-tartományban és átütőbb teljesítmény a felső régióban 
  • Új, gyorsulásra optimalizált váltóáttételezés, alapáras kuplungasszisztens és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló
  • Alapáras, állítható gyorsváltó

A legnagyobb lódarazsak a Fireblade erőművéből nyerik az energiát. A 2017-es CBR1000RR-R-ből átvett, 1000 cm3-es, DOHC-vezérlésű, soros, négyhengeres egység lélegzetelállító adatokkal büszkélkedhet: csúcsteljesítménye 157,2 lóerő (115,6 kW/11 000 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka 107 Nm (9000 f./percnél). A CB1000 Hornet alapmodellhez viszonyított 5,4 LE-s, illetve 2 Nm-es erőtöbbletet a 7,1 literes kipufogódobba épített, fordulatszám által szabályozott (Revolutionary Controlled, RC) szeleppel nyerték ki a szakemberek. Ez minden sebességfokozatban teljesen zárt, de 5700-as percenkénti főtengelyfordulatnál teljesen kinyit, hogy még hatékonyabb legyen az erőforrás gázcseréje. 

A hajtáslánc minden egyéb eleme azonos a CB1000 Hornetével. A motorkarakterisztika meghatározásakor az volt a cél, hogy a középtartományban különösen nagy nyomaték jelentkezzen, ugyanakkor lágy és közvetlen legyen a gázreakció. Természetesen nagy hangsúlyt fektettek a felső fordulatszám-tartományra is, ezáltal pörgetve is egyedülálló élményt nyújt a CB1000 Hornet. 

A mérnökök rengeteg munkát feltettek a teljesítményleadás típusspecifikus hangolásába. Módosították a szívó- és kipufogószelepek nyitásának mértékét és idejét, továbbá a vezérműtengelyt is, hogy a teljes fordulatszám-tartományban maximális hatékonysággal végezze feladatát. Maga a szívószelep acélból készül, és átdolgozták a présöntésű, kis tömegű dugattyúkat is, hogy még erősebbek és tartósabbak legyenek. Az alumínium ACG-burkolattal és olajteknővel felszerelt hajtómű igazán szemet gyönyörködtető alkotás, nem csoda, hogy büszkén tették közszemlére az alkotók. 

A váltót ugyancsak a CB1000 Hornet küldetéséhez igazították. Az első két fokozat áttételét – az erőforrás mindenes jellegét figyelembe véve – gyorsulásra optimalizálták, míg a hatodik fokozat az autópálya-szakaszok gondtalan, pihenhető leküzdését szolgálja. A szériatartozékként kínált kuplungasszisztens és nyomatékhatároló megkönnyíti a fel- és visszakapcsolásokat, egyúttal megakadályozza, hogy a hátsó kerék blokkoljon erős fékezésnél és gyors visszakapcsolásoknál. A három fokozatban állítható gyorsváltó kuplungolás nélküli, teligázas felkapcsolásokat és visszaváltásokat tesz lehetővé, sőt utóbbiaknál automatikusan gázfröccsöt is ad. 

A furat és a löket 76 mm, illetve 55,1 mm, a sűrítési viszony 11,7:1. A levegő-üzemanyag keverék 44 mm-es fojtószelepházon és nagy átmérőjű szívócsatornákon át áramlik a gondosan formált égésterekbe. Pillekönnyű kipufogórendszere még erősebbé teszi a motort a középtartományban, s hozzájárul, hogy igazán könnyű legyen a CB1000 Hornet. A rendszer 4-2-1 képletű, ráadásul OBD2-es érzékelővel és 7,1 literes kipufogódobbal látták el. 

Az átlagfogyasztás 5,92 l/100 km, az üzemanyagtartály befogadóképessége 17 liter.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!