A Volkswagen Truck & Bus növelte kiszállításait 2017 első félévében

 

  • Hozzávetőleg 96 000 átadott jármű
  • A tavalyi eredményekhez képest 8 százalékos bővülés
  • Renschler: „Nagyon elégedettek vagyunk a darabszámok alakulásával és a Volkswagen Truck & Bus 2017. első félévében mutatott működésével. A növekvő tendencia továbbra is folytatódik, különösképpen a dél-amerikai térségben, Oroszországban és Kínában.”

A Volkswagen Truck & Bus pozitívan értékeli a 2017. első felében elért értékesítési eredményeket. A MAN, a Scania és a Volkswagen Caminhões e Ônibus márkák közel 96 000 járművet adtak át ügyfeleiknek, amely együtt 8 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakának eredményéhez képest. Ezzel folytatódott a három márka 2017. első negyedéves eredményét jellemző emelkedő tendencia.

2017. első hat hónapjában a MAN Truck & Bus kiszállításai 5 százalékkal 41 700 darabra emelkedtek. Ebben már szerepelnek a 2017. második negyedévétől elérhető új kishaszonjármű sorozat, a MAN TGE eredményei is. A Volkswagen Caminhões e Ônibus járműértékesítését a növekvő export igény segítette, így a tavalyi év eredményét 16 százalékkal meghaladva összesen 11 750 kiszállítás teljesített a márka. A Scania darabszámai 8 százalékkal javultak az előző évhez képest, így a márka az első félévet 43 610 darab átadott tehergépkocsival és busszal zárta.
Andreas Renschler, a Volkswagen Truck & Bus vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgatótanácsának haszonjárművekért felelős tagja így értékelte az eredményeket: „Nagyon elégedettek vagyunk a darabszámok alakulásával és a Volkswagen Truck & Bus 2017. első félévében mutatott működésével. A növekvő tendencia továbbra is folytatódik, különösképpen a dél-amerikai térségben, Oroszországban és Kínában.”
A tehergépjármű üzletágban mindhárom Volkswagen Truck & Bus márka emelkedő kiszállításokról számolhatott be, a három vállalat összesen 87 530 átadott járművel 7 százalékos bővülést ért el a tavalyi évhez képest. A különböző térségekben azonban eltérően alakultak a kiszállítások. Az Európai Unió 28 országában illetve Norvégiában és Svájcban a kiszállítások a 2016-os szint körül mozogtak, ebben a térségben összesen 53 860 járművet adott át a márka ügyfeleinek. Dél-Amerikában rekordmennyiségű, összesen 13 230 tehergépjárművet vehettek át tulajdonosaik, ez 20 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest. Argentínában az állam által indított reformok és a mezőgazdasági szektorból érkező kereslet jelentős bővülést hozott a darabszámok tekintetében. Oroszországban a gazdaság élénkülése és a csökkenő inflációs ráta áll az értékesítések fellendülése mögött. A Kínában tapasztalható pozitív változás nagymértékben hozzájárult az ázsiai és csendes-óceáni térségben regisztrált 47 százalékos növekedéshez.
Az autóbuszok piaca is kedvezően változott 2017. első félévében. A Volkswagen Truck & Bus márkái által kiszállított buszok száma elérte a 8 480 darabot, amely 12 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest.

MAN: konvojban történő haladást tökéletesítő partneri együttműködés a DB Schenker vállalattal, a TGE kishaszonjármű sikeres piaci bevezetése és több nagyobb, gázüzemű autóbuszra vonatkozó megrendelés

Az év első felében a MAN márka támogatási jóváhagyást kapott a német Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztériumtól a DB Schenker szállítmányozási vállalattal közös úttörő, konvojban való haladást elősegítő programjához. Németországban most először kerül sor olyan konvojban történő haladást vizsgáló tesztre, ahol a résztvevő tehergépkocsikat mindennapi feladatvégzésük közben vizsgálják az A9 autópálya digitális tesztszakaszán. A projekt során a megvalósíthatóság mellett a rendszerbiztonságot is valós forgalmi helyzetben illetve a DB Schenker logisztikai folyamatait figyelembe véve vizsgálják.
Fontos mérföldkő volt az év első felében az új MAN TGE piaci bevezetése. A TGE modellel – amely a Volkswagen Haszonjárművek új Crafter modelljével azonos konstrukcióban készül – a MAN most először kínál kishaszonjárművet a logisztika, a gyorsposta és a kereskedelem területén tevékenykedő ügyfelek számára. Az első negyedéves sikeres gyártásindítást követően a második negyedév már az értékesítés megkezdését hozta. A TGE modellel teljessé vált a MAN kínálata, továbbá lehetővé teszi a márka számára, hogy a kishaszonjárművek gyorsan bővülő piacán is kiszolgálja az ügyféligényeket. A folyamatos és egyre növekvő kereslet az online kereskedelem bővülésének eredménye, amelynek további erősödésére számít a vállalat.
Az első félévben egy másik nagy sikernek is örülhetett a MAN, hiszen egy dél-koreai busz üzemeltető rendelése nyomán a vállalat 30 alacsonypadlós, ultramodern MAN CNG (sűrített földgáz) üzemű buszt állít forgalomba. Ez a jelentős megrendelés megerősíti a MAN gázüzemű buszok gyártásában elfoglalt vezető szerepét Európában. Dél-Koreában a sűrített földgáz igen fontos üzemanyag, legfőképpen alacsony károsanyag-kibocsátása miatt.

Scania: együttműködés a HAVI logisztikai csoporttal, a Scania One és a Scania Growth Capital sikeres piaci bevezetése

A Scania az első félévben számolt be a HAVI logisztikai csoporttal való jövőbeni együttműködéséről. Ennek célja, hogy számos európai országban javuljon a szén-dioxid egyensúly a McDonald’s éttermekbe és az éttermekből történő szállítás során. Ezt elősegítendő a HAVI több gázüzemű haszonjármű és hibrid Scania modell beszerzését irányozta elő. Ezt követve a HAVI európai országokban üzemelő flottája 2021-re közel 70 százalékban alternatív üzemanyaggal működik majd.
2017. februárjában a Scania bemutatta új digitális piacterét, a Scania One platformot, amely flottatulajdonosoknak és járművezetőinek kínál számos szolgáltatást. A Scania One platform segítségével jelenleg több, mint 270 000 hálózatban kapcsolt Scania jármű vezetője férhet hozzá a Scania szolgáltatásokhoz illetve egyéb, harmadik fél által kínált szolgáltatáscsomagokhoz.
Az első félév másik fontos eseménye volt a Scania Growth Capital megalapítása februárban, amely lehetővé teszi az innovatív, gyorsan növekvő start-up vállalatokba történő befektetést. Az Enersize OY, sűrített levegős rendszerek szoftverspecialistájaként ismert vállalatban szerzett érdekeltségével a Scania Growth Capital sikerrel zárta első ügyletét. A második ügyletre 2017. júliusában került sor, amikor a vállalat részesedést szerzett a berlini székhelyű start-up, a sennder cégében. Az iparág számára hasznosítható új megoldásokhoz ily módon történő hozzáférés segít a Scania márkának felkészülni a jövő kihívásaira.

Volkswagen Caminhões e Ônibus: erős exporttevékenység

A kihívásokkal teli brazil politikai és gazdasági helyzet ellenére a Volkswagen Caminhões e Ônibus emelkedő értékesítéseket regisztrált, amely alapvetően az export igények erősödésének volt köszönhető. Az Argentínában illetve az egész régióban tapasztalt élénkülő kereslet kedvező hatással volt a márka darabszámaira. A VW Delivery 8160, a VW Delivery 10160 és a VW Constellation 24280 modellekkel a Volkswagen Caminhões e Ônibus az adott szegmens legkeresettebb és legsikeresebb modelljeit tudhatja magáénak a brazil piacon. Az első félév növekvő számú megrendeléseit követően a Volkswagen Caminhões e Ônibus július 10-től visszaállt az ötnapos munkahétre.
A Dél-Amerikában tapasztalható látványos bővülés a vállalat hosszú távú stratégiájának és a régióba vetett bizalmának a megerősítése. Andreas Renschler így kommentálta az eredményeket: „Mindig is hittünk a Dél-Amerikában rejlő elképesztő lehetőségekben. A bizalmunkat pedig emelkedő kiszállításokkal jutalmazza a piac.”

A Brazíliában tervezett beruházások még inkább hangsúlyozzák az ország jelentőségét a Volkswagen Truck & Bus számára. A Volkswagen Truck & Bus brazil haszonjármű márkája ugyanis a következő öt évben 420 millió eurót fordít a termékkínálat megújítására, a Resendeben található üzem korszerűsítésére és összekapcsolhatósági szolgáltatások fejlesztésére.