A BKV szerint az utasok nem voltak életveszélyben
Nem voltak életveszélyben az utasok a péntek reggel, amikor az egyik, 3-as metró vonalán futó felújított szerelvénynek nem nyíltak ki az ajtói – közölte Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója kérdésre válaszolva egy más témában tartott sajtótájékoztatón.
Elmondása szerint semmiképp sem üzemszerű a működés, hogy szoftveres hiba miatt nem nyílnak az ajtók, ezt meg kell szüntetni.
Kérdésre válaszolva azt mondta, hogy egy esetleges állomástűz esetén kinyílnak az ajtók és az utasok elhagyhatják a szerelvényt. Hozzátette ugyanakkor, hogy az állomásokon automata tűzoltó-berendezések vannak, így tűz remélhetőleg nem lesz.
A BKV korábbi, a témában írt közleményét megerősítve közölte: levélben értesítették a felújítást végző Metrovagonmast, hogy több mint 800 millió forint késedelmi kötbérre tartanak igényt, és azonnali módosításokat kértek a gyártótól.
Bolla Tibor hangsúlyozta, nem konstrukciós hibáról van szó, hanem olyan kisebb „szerelési pontatlanságokról”, amelyeket pár óra alatt javítani lehet, de ilyenkor ki kell állítani a szerelvényt a forgalomból, és ezek száma nem csökkent az elmúlt időszakban. Amíg az oroszok nem változtatnak a hozzáállásukon, addig a BKV nem küld ki új szerelvényt felújításra, mert fenntarthatatlan lenne a menetrend szerinti közlekedés a 3-as metró vonalán.
Az első felújított metrószerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban probléma adódott vele. Tarlós István főpolgármester a kezdeti hibák után azt mondta, azok elkerülhetetlenek a felújított szerelvények esetében is. Március végén közölte, akkor lesz baj, ha egy hónap múlva is vannak hibák a vonatokkal. A BKV június elején a meghibásodások miatt egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból.
A szerződés szerint 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba kerül.
http://egyszermarlattamautot.hu/2017/06/24/ez-itt-legnagyobb-mutyi/