Remek eredménnyel zárt Németországban a Toyota Gazoo Racing
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team remekül zárta a Német Rally utolsó napját: két újabb szakaszgyőzelmével ötre növelte a hétvégén szerzett szakaszgyőzelmei számát, és látványosan bemutatta, mekkorát fejlődött a csapat teljesítménye a Yaris WRC géppel az aszfalton. Juho Hänninen a futamon megszerezte második szakaszgyőzelmét, és összesítettben negyedik lett a versenyen. Jari-Matti Latvala a hetedik helyen zárta a futamot, és Esapekka Lappi is szerzett egy szakaszgyőzelmet a számára meglehetősen küzdelmesnek bizonyuló versenyhétvégén.
Az FIA Rally Világbajnokságba 17 év után idén visszatérő, rendkívüli motorsport hagyományokkal rendelkező Toyota múlt hétvégén Németországban mérette meg magát. A Rally Világbajnokság 2017-es futamain az idén megújult Toyota Yarisra épülő versenygéppel küzdelembe szálló, az utcai spotautók szerelmeseit pedig hamarosan a Yaris nagyteljesítményű változatával megszólító Toyota debütáló éve továbbra is minden előzetes várakozást felülmúl, és a gyártók rangsorában a sorozatban őrzi a harmadik helyét. A kettes számú gyári pilóta, Hänninen a Losheim am See szakasz megnyerésével kezdte az utolsó napot, amivel a negyedik helyre lépett előre a tabellán, amit aztán sziklaszilárdan meg is tartott. A következő St. Wendeler Land szakaszon Lappi volt a legjobb: a Finn Rally győztesének autója már az előző napon javításra szorult a futómű sérülése miatt, és láthatóan küszködött a mezőnyben, de miután a pilóta az éjszaka kielemezte a teljesítményét, másnap már látványosan jobb tempót diktált. Latvala, aki a rally korábbi részében két szakaszgyőzelmet is szerzett – de egy műszaki hiba hátráltatta – Lappi után ért célba ezen a szakaszon. Lappi és Latvala később a második, illetve harmadik helyet szerezték meg a rallyt záró Power Stage-en, amiért négy, illetve három jutalompont járt, és Lappi mindössze 0,2 másodperccel marad le a győzelemről.
„Nagyon elégedett vagyok a rallyn nyújtott teljesítményünkkel, ami még jobb is lehetett volna, ha Jari-Mattinak nem támad az a gondja pénteken. A futam elején nagyon jó tempót diktált, és még úgy tűnt, végül akár győzhet is. A mai nap viszont remekül sikerült. Különösen Esapekka számára, aki nagyot fejlődött. Ez a nap már csak azért is fontos volt a számára, mert az ilyen versenykörülmények közt is sikeresnek bizonyult, ez pedig önbizalmat ad neki. Biztos vagyok benne, hogy Esapekka jövőre is visszatér majd ide, hogy megküzdjön a győzelemért. Juho remek volt a gyors szakaszokon, és nagyon közel állt ahhoz, hogy dobogós helyet szerezzen. Megbizonyosodhattunk arról is, hogy jó a teljesítményünk aszfalton; ezt jó tudni a jövőre nézve. Most Spanyolországba utazunk, ahol tovább javítjuk a teljesítményünket.” – fogalmaz Tommi Mäkinen csapatfőnök.
A NÉMET RALLY VÉGEREDMÉNYE:
1 Ott Tanak/Martin Jarveoja (Ford Fiesta WRC) 2h57m31.7s
2 Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Citroen C3 WRC) +16.4s
3 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +30.4s
4 Juho Hänninen/Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC) +1m49.2s
5 Craig Breen/Scott Martin (Citroen C3 WRC): +2m01.5s
6 Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +2m03.4s
7 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +3m58.2s
8 Hayden Paddon/Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) +4m32.4s
9 Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (Ford Fiesta WRC) +10m19.4s
10 Eric Camilli/Benjamin Veillas (Ford Fiesta R5) +10m44.3s
21 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +18m05.2s
(Results as of 13:00 on Sunday, for the latest results please visit www.wrc.com )
A 2017-es FIA Rally Világbajnokság egyéni tabellája a tizedik futam után:
1 Sebastien Ogier 177
2 Thierry Neuville 160
3 Ott Tanak 144
4 Jari-Matti Latvala 123
5 Dani Sordo 89
6 Elfyn Evans 87
7 Craig Breen 64
8 Juho Hänninen 58
9 Hayden Paddon 55
10 Esapekka Lappi 49
A 2017-es FIA Rally Világbajnokság gyártói tabellája a tizedik futam után:
1 M-Sport World Rally Team 325
2 Hyundai Motorsport 261
3 TOYOTA GAZOO Racing WRT 213
4 Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 163
Mi jön most?
Az október 5-8. között megrendezett Spanyol Rally lesz a Rally Világbajnokság 11. fordulója. Az útfelületeket tekintve ez a szezon legváltozatosabb versenye: a nyitó napon főleg murván futnak majd az autók, a következő két napon pedig sima és gyors aszfaltutak következnek. A csapatoknak a péntek esti, meghosszabbított szervizidőszakban kell majd átállítaniuk az autókat a murváról az aszfaltra.