A vadonatúj Fiesta kínálatában minden életstílushoz akad megfelelő autó

 

  • A vadonatúj Ford Fiesta immár többféle változatban kapható, és minden eddiginél több opcióval formálható a vásárló egyéni ízléséhez;
  • A Fiesta minden más, jelenleg kapható kisautónál több vezetősegítő rendszert kínál; ez az első Ford, amelyben B&O PLAY hangrendszer működik; az autó nyitható panoráma üvegtetővel is megvásárolható
  • Az üzemanyag-takarékos Fiesta CO-kibocsátásának legalacsonyabb értéke 82 g/km, és az autó pontosan azt az élvezetes vezethetőséget kínálja, ami miatt már több mint 40 éve annyira népszerű a modell


A vadonatúj Ford Fiesta immár többféle modellváltozatban is megrendelhető, így a kínálatban szinte minden életstílushoz akad egy megfelelő autó.
A kisautó több mint 40 éves múltja során ez a legszínesebb modellkínálat, amelyben megtalálható a Fiesta Trend, Titanium, a Ford Performance izomautóinak hangulatát idéző Fiesta ST-Line és a prémium kivitelű Fiesta Vignale.
Ráadásul a vadonatúj Ford Fiesta modern technológiáinak páratlanul bőséges kínálata magasabb szintre emeli a kisautó kényelmét és biztonságát. A vásárlók olyan rendszerek közül választhatnak, amelyek a vezető kormányzása nélkül is elvégzik a parkolást, felismerik az autó előtt az útra tévedő gyalogosokat, de a felszereltségi listán a nyitható panoráma üvegtető és a B&O PLAY prémium minőségű hangrendszer is szerepel.
Vásárlóink 40 éve rajonganak a Fiestáért; ez az oka, hogy hosszú évek tapasztalata alapján sikerült még szerethetőbbé, élvezetesebbé és sportosabbá formálni ezt a kultikus kisautót, és most nyáron egy olyan modellcsaládot mutatunk be a magyar vásárló közönségnek, amelynek minden tagja más és más karakterű,” nyilatkozta Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezetője. „Immár minden autóvezető-típus számára kínálhatunk egy neki megfelelő Fiestát, olyan technológiákkal, amelyekről a kisautók vásárlói ezelőtt csak álmodozhattak.”

Különböző karakterek

A vadonatúj Ford Fiesta mindegyik változata – köztük a jövőre érkező, SUV-jellegű Fiesta Active és a Ford Performance izomautóinak hangulatát idéző Fiesta ST-Line – saját egyéniséggel és jól megkülönböztethető külsővel bír, így ez a kiváló minőségű kisautó most karakteresebb, mint valaha.
A Fiesta Vignale különleges, selyemfényű Vignale hűtőrács-mintázata, hűtőrács-kerete, ködfényszóró-keretei és hátsó diffúzora igazi luxushangulatot teremtenek. A Fiesta ST-Line egyszerű, hálóval borított hűtőrácsa a Ford Performance autónak világát idézi; ez a dizájn arra szolgál, hogy kihangsúlyozza a hűtőmaszk mögött szunnyadó teljesítményt.
A vadonatúj Fiesta számtalan lehetőséget kínál tulajdonosainak, hogy egyéni ízlésükhöz formálhassák autójukat. A vásárlók olyan kontrasztos színek közül választhatnak a tető és a külső tükörházak fényezéséhez, mint a Bohai Bay Mint vagy a Chrome Copper, az utastér dekorációs elemeit – például a műszerfal és az ajtók betéteit – Race Red vagy Blue Wave árnyalatban is megrendelhetik
A vadonatúj Fiesta specifikációinak száma akár 20.000 is lehet, vagyis közel kétszer annyi, mint a kifutó modell esetében.

Kifinomult utastér

A kiváló minőségű anyagokkal, a hézag nélkül csatlakozó felületekkel és az intuitív, új dizájnnal a Ford olyan utasteret alkotott a vadonatúj Fiestához, amely mindenkit kellemes érzésekkel tölt el.
A műszerfal felső része lágy tapintású burkolatot kapott, és a dekorációs elemeket (köztük még a bonyolult, háromdimenziós formájú darabokat is) az autóipar legjobb minőségű bevonatai fedik, tovább fokozva a kabin prémium hatását.
A Fiesta felhasználó-központú utasterének tervezését nagyban befolyásolta az okoseszközök és tabletek széles körben elterjedt használata, ezért a műszerfal középső részét egy lebegő, tablet-jellegű kijelző uralja.
A tablet szerű kijelzőkből több fajta is rendelhető: Az alap kivitelben egy 4,2 colos kijelző található a MyFord Dock rendszerrel kombinálva, ami az utasok telefonjainak és navigációs eszközeinek tárolására, rögzítésére és töltésére szolgál. A SYNC 3 rendszerhez egy 6,5 colos színes érintőképernyő rendelhető, valamint megrendelhető egy 8 colos színes érintőképernyő is, mely a mobiloknál megszokott végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető.
A középkonzol gombjainak száma majdnem a felére csökkent, így az autó funkciói egyszerűbben kezelhetők. A kormánykeréken is kevesebb a gomb; mellesleg a volán fűthető, ami kellemes pluszt jelent majd a hideg téli napokon. A prémium tartozékok sorában a nyitható panoráma üvegtető is megtalálható.
Az emberek három perc alatt eldöntik, hogy egy terméket szeretnek vagy sem, és nincs ez másként az autók esetében sem,” – állítja Amko Leenarts, a Ford globális utastér-tervezési munkálatainak vezetője. „Abban a pillanatban, amikor beülünk egy autóba, kapcsolatba kerülünk a szagokkal, a felületekkel vagy az ajtócsukódás hangjával. Mindez nagyon erőteljes benyomást kelt, és mi, formatervezők éppen a kellemes első benyomás megteremtésével segíthetünk a tökéletes vásárlói élmény megteremtésében.”

Intelligens technológiák

A vadonatúj Ford Fiesta az európai piac legfejlettebb technológiájú kisautója, amely 15 kifinomult rendszert kínál a vezetés és a parkolás megkönnyítésére, valamint a biztonság és a agyonvédelem fokozására.
A Fiesta érzékelőivel a jármű teljes környezete 360 fokban ellenőrizhető, akárcsak az autó előtti 130 méteres útszakasz – márpedig ez a távolság nagyobb, mint egy futballpálya hossza
A Fiesta képes felfedezni az autó előtti útszakaszon vagy annak közelében tartózkodó gyalogosokat, illetve azokat, akik keresztezhetik a jármű nyomvonalát, és ha gázolásveszélyt észlel, figyelmezteti a vezetőt. Ha az autós erre nem reagál, a rendszer automatikusan fékez, hogy elkerülje a balesetet. A rendszer a Fiesta fényszóróiból kibocsátott fény segítségével éjszaka is észreveszi a gyalogosokat.
A parkolás sem volt még soha ilyen egyszerű egy Fiestával. Az ultrahangos érzékelők megtalálják a megfelelő méretű parkolóhelyet (akár a járdaszegéllyel párhuzamosan, akár merőlegesen), és a rendszer a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót.
Más technológiák a közúti jelzőtáblákat figyelik, hogy a vezető mindig tisztában legyen az aktuális sebességkorlátozásokkal és előzési tilalmakkal; egy újabb berendezés a Fiesta előtt haladó jármű tempójához igazítja a sebességtartó automatika működését, tartva a követési távolságot; és van olyan technológia is, amely az oldalról közelítő járművekre figyelmeztet, miközben a Fiesta kitolat egy parkolóhelyről.
A vadonatúj Fiesta emellett modern kommunikációs és szórakoztató technológiákat kínál. A Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszere kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel, és segítségével a Fiesta vezetője egyszerű, hétköznapi szavakkal kezelheti az audiorendszer, a navigáció és a csatlakoztatott okostelefonok funkcióit.
A zenerajongók számára jó hír, hogy a Fiesta az első Ford, amelyben a kiváló minőségű B&O PLAY hangrendszer működik; a rendszer tíz hangszórója közt egy, a csomagtérben elhelyezett mélynyomó és a műszerfal tetején található központi középhang-sugárzó is található, a minőségi hanghatást pedig 675 wattos erősítő garantálja.

Élvezetesen vezethető, mégis nagyon takarékos

1976-os bemutatása óta a Fiesta mindig is híres volt kellemes vezetési élményéről és csekély üzemanyag-fogyasztásáról.
Az új modell kifinomult motor-sebességváltó párosai közt szerepel a 1017 év motorja versenyen ismét győztes 1,0 literes EcoBoost benzinmotor, amely akár 140 lóerős is lehet, miközben maga a blokk olyan apró, hogy elférne egy repülőgép felső csomagtartójában; emellett a Fiesta motorpalettáján jövőre az eddigi legnagyobb teljesítményű dízel, a Ford 1,5 literes, 120 lóerős TDCi egysége is szerepel.
Az új Fiesta-család üzemanyag-fogyasztásának és CO-kibocsátásának legalacsonyabb értéke 3,2 l/100 km illetve 82 g/km; ezt az eredményt olyan technológiákkal sikerült elérni, mint az automatikus motorleállítás a piros lámpánál, vagy a manuális sebességváltós modellek Eco gombja, amely a lehető legkedvezőbb fogyasztás érdekében áthangolja a motor és a gázpedál reakcióit.
A még élvezetesebb vezethetőség érdekében a mérnökök tökéletesítették a futóművet, a szűk kanyarokban pedig még jobb útfogást biztosít az ívbelső kerekek enyhe fékezése. Az autó fékteljesítménye is javult: a Fiesta 8 százalékkal rövidebb úton fékezhető állóra 100 km/órás sebességről.
Az élvezetes vezethetőség mindig is elsőrendű cél volt a Fiesták fejlesztésénél. Ez alól az új Fiesta sem kivétel, hiszen a vásárlók elvárják, hogy minden generációváltással agilisabb, sportosabb és kiegyensúlyozottabb autót alkossunk,” nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztésért felelős alelnöke. “Így van ez most is: új kisautónk még több stílust, minőséget, technológiát és örömöt kínál – vagyis ‘Fiestább’, mint valaha!’