Lendületben a Peugeot
Bevetésre kész a 3008DKR Maxi
-
A 2017-es dakari sikeren felbuzdulva a Peugeot Sport mérnökei bemutatják az új Peugeot 3008DKR Maxit.
-
A Peugeot Total álomcsapatának nem kis örömére a méreteket és a felfüggesztést érintő fejlesztések következtében még nagyobb lett az autó stabilitása és teljesítménye.
-
Az új modellt Sébastien Loeb avatja fel a július 7. és 22. között megrendezésre kerülő Selyemút-ralin.
A legendás Dakar-ralin aratott 2016-os, illetve 2017-es győzelem után a Peugeot Sport hamarosan leleplezi a januári dél-amerikai győztes Peugeot 3008DKR utódját. Az új autó annak az új 3008 SUV szériamodellnek a versenyváltozata, mely 2017-ben elnyerte az „Év autója” címet.
A Peugeot 3008DKR Maxit úgy tervezték, hogy a legnehezebb terepralis pályákkal, dűnékkel és útviszonyokkal is meg tudjon birkózni. A nevéhez híven teljesítménye is megnövekedett. Elődjénél 20 centiméterrel lett szélesebb (összesen 2,40 m), hála a két oldalt 10-10 cm-rel megnövelt nyomtávnak. Új alsó és felső keresztlengőkarokat, nyomtávrúd fejeket, valamint kardántengelyeket kapott. A fejlesztések legfőbb célja a stabilitás növelése és a menetdinamika javítása volt.
Noha az említett módosításokat eredményező egyéves fejlesztési program még nem ért véget, a Peugeot 3008DKR Maxi már a 2017-es Selyemút-ralin rajthoz áll. A műszaki folyamat szempontjából is döntő fontosságú megmérettetésen a kazah sztyeppék érintésével Oroszországtól Kínáig nem kevesebb, mint 10 000 km-t kell megtenni. Sébastien Loebnek többek között az is feladata lesz, hogy tesztelje a legújabb módosításokat, és a 2018-as Dakart szem előtt tartva segítse megszabni a további fejlesztések irányát. De természetesen – ahogy Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója kifejtette – a 15 napos erőpróba egyetlen igazi célja a győzelem.
Sébastien Loeb társai a Dakar-győztes Stéphane Peterhansel és a tavalyi Selyemút-rali címvédője, Cyril Despres lesznek. Az utóbbi két pilóta a 2017-es Dakar-ralin triplázó Peugeot 3008DKR volánja mögött versenyez.
A Peugeot 3008DKR Maxi tökéletesítését célzó marokkói, portugáliai és franciaországi tesztvezetésen a következő Dakaron induló álomcsapat negyedik tagjának, Carlos Sainznak a szakértelme is sorsdöntőnek bizonyult.
NYILATKOZATOK
Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója
„Épp hogy befejeztük a januári Dakart, máris elkezdtünk dolgozni a Peugeot 3008DKR újabb generációján. A mérnökeink folyamatosan kutatják az újabb műszaki fejlesztések lehetőségeit. A mostani változtatásoknak köszönhetően a következő versenyeken várhatóan nagyobb lesz az autó teljesítménye, ami növeli az esélyét a sikeres szereplésnek. A győzelemnél ugyanis csak egy dolog nehezebb: megismételni a győzelmet. A Peugeot 3008DKR Maxi Selyemút-ralis debütálásakor Sébastien Loeb és Daniel Elena ülnek majd a volánnál, a tesztvezetéseken azonban minden pilótánk részt vett. A jövő évi Dakaron induló végleges változatot a mostani versenyen szerzett tapasztalatok alapján fogjuk kialakítani.”
Sébastien Loeb, a Peugeot Total csapat pilótája
„Úgy gondolom, hogy a szélesebb kialakításnak köszönhetően az autó jóval stabilabb lett. Vezetni is egészen más érzés. A keskenyebb, technikásabb szakaszokon kicsit nehézkesebbé vált, de stabilitás és irányíthatóság tekintetében egyértelműen jobb lett. Kevésbé himbálódzik, ezért bátrabban támad vele és teszi keresztbe az ember. Szerintem a Peugeot 3008DKR Maxi leginkább az off-road szakaszokon van elemében: a széles nyomtávval és a nagy kerekeivel gyakorlatilag bárhol elboldogul. A ralis speciálszakaszokra emlékeztető utakon talán nem annyira fürge, de ez amúgy is inkább a 4×4-esek terepe. A mi autónk előnye az, hogy bármilyen tereppel meg tud birkózni, különösen a dűnékkel.”
Carlos Sainz, a Peugeot Total csapat pilótája
„A teszteléskor kifejezetten jó benyomásaim voltak az új Peugeot 3008DKR Maxiról. Tagadhatatlan előrelépést jelent az előző változathoz képest, egyértelműen érezhető a javulás. A leglátványosabb változás a szélesebb nyomtáv, ami lehetőséget ad arra, hogy a kanyarokban bátrabban támadjunk. A gyorsabb szakaszokon és a nehezebb, köves utakon is stabilabb lett az autó. Az évek múlásával egyre nehezebb javulást elérni, de a Peugeot Sport mérnökei kiváló munkát végeztek. Igyekeztem én is mindenben a segítségükre lenni. Fantasztikus, ahogy megpróbálnak mindent kihozni egy már tökéletes autóból. Alig, hogy vége volt a Dakarnak, máris a következő lépésen törték a fejüket.”