Jöhetnek a nagy teljesítményű hibridek a Toyotától

A világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid technológiát 20 éve világhódító útjára indító, és a világszintű (és hazai) hibrid érékesítéseket azóta is vezető Toyota európai dizájn-stúdiója, az ED2 csapata szokatlan szín-, anyag- és kidolgozási ötleteket keresve alkotta meg a Toyota C-HR Hy-Power tanulmányt – egy olyan crossover új értelmezéseként, amelynek látványa egyértelműen jelzi, hogy egy új, még inkább teljesítményre hangolt hibrid rendszer hajtja.

2016-os színre lépése óta a Toyota C-HR töretlen sikertörténetet ír. A márka ezzel az autóval lépett be a közepes méretű crossoverek piacára, és a Toyota Új Globális Padlólemezére (TNGA) épített, izgalmas stílusú és élvezetesen vezethető modell azonnal élénk feltűnést keltett. A C-HR népszerűségét tovább növelte, hogy kínálatában a Toyota legújabb generációs hibrid hajtása is szerepelt, nem véletlen, hogy az európai és hazai vásárlók nagy többsége (több mint 75 százalék) ezt a hajtásláncot választotta. A sorozatgyártású modell most új inspirációval szolgált a Toyota formatervezői számára, hogy még hatásosabb és erőteljesebb stílus-megoldásokkal hangsúlyozzák ki egy új hibrid hajtású változat nagyobb teljesítményét. Így született meg 2017-es Frankfurti Autószalonon először reflektorfénybe álló Toyota C-HR Hy-Power Concept, amit a Toyota európai dizájn-stúdiója, a Dél-Franciaországban működő ED2 alkotott.

A koncepció

A Toyota szándéka az volt, hogy kialakítsa egy olyan Toyota C-HR stílusát, amely nemcsak rendkívül vonzó autó, hanem még erősebb kapcsolatot teremt a kifejezetten egyéni ízlésű és életmódú vásárlókkal, akik sokra értékelik karakterét és élvezetes vezethetőségét. A “gyémánt” motívumra alapozott dizájn-téma továbbfejlesztésével az új koncepció legfontosabb eszközei a kifogástalan minőség és a tökéletesen kidolgozott részletmegoldások voltak. A céltudatos dizájn egyértelműen egy erősebb hibrid hajtásláncra utal, mintegy előrevetítve a Toyota hibrid-programjának további bővítését.

Külső dizájn

A tervezőcsapat már a Toyota C-HR Hy-Power Concept projekt kezdetétől tisztában volt azzal, hogy a kívánt hatást nem erőteljes, egyedi átszabással, vagy látványos, de ideiglenes megoldásokkal kell elérni. Ehelyett arra törekedtek, hogy a színek, felületek és apró részletek kreatív alkalmazásával kihangsúlyozzák a sorozatgyártású autóban rejlő értékeket, ezért a tanulmány ugyanazokból a karosszériaelemekből épül fel, mint az az autó, ami az utakon fut.

A Toyota C-HR stílusát alapvetően meghatározó gyémánt-alaptéma tökéletesítéséhez az ED2 munkatársai a természetből merítettek ihletet: abból az erőből, ami gyémánttá változtatja a szenet, és abból a jelenségből, amikor a tömör szikla izzó, olvadt lávát rejt. Ez a gondolat szülte az új Sötét Szén matt ezüstfényezést, ami érzékletesen hangsúlyozza ki az autó éles vonalai és mélyen formázott felületei közti összhatást. Mindezt tovább fokozzák a feketén csillogó elemek, például az első légterelő, a Toyota embléma fölötti rész és a kerékjárati ívek pereme. A sötét króm is ezt a hatást erősíti a fényszórónál, az ablakkereteken és a 20 colos könnyűfém keréktárcsákon. Mindezzel drámai kontrasztot alkot az első oszlopok, a külső tükörburkolatok és a fényszóró díszítőelemén megjelenő Izzó Narancs fényezés. A dizájnerek ugyanezt a színt használták az alsó hűtőrács fekete gyémánt hálómintázatának kiemelésére is. A színek, textúrák és formák kombinációja még meglepőbb hatást kelt a tanulmányautó tetején. A tető teljes felületét különleges “gyémántmetszésű” fólia borítja, amelynek kristály-mintázata hátulról előre haladva a legmélyebb feketéből fokozatosan ragyogó narancsszínre vált, izgalmasan keverve a matt és a fényes rétegek kontrasztját.

Utastér

A tervezők a kabinban is továbbvitték a külső alaptémát, megőrizve a tónusok váltakozásából áradó erőteljes hatást, Izzó Narancs árnyalatú betétekkel dobva fel a fekete kárpitozást.

A remek oldaltartású ülések fekete bőrözését narancssárga fejtámlák és oldaltámaszok egészítik ki. Az ülések háttámláját és ülőlapját különleges, aszimmetrikus, sűrűn steppelt gyémántmintázat díszíti, amit Izzó Narancs színű öltésekkel alakítottak ki. A minta az ajtóburkolatokon is megismétlődik, amelyekre narancssárga kartámaszokat szereltek. Kifejezetten látványos megoldás a műszerfalon keresztben futó narancssárga díszléc, ami a Toyota Touch® 2 multimédia rendszer érintőképernyőjét is körülöleli.

Új, nagy teljesítményű hibrid hajtás

A tanulmányautót egy új hibrid hajtáslánc köré tervezték, ami erősebb, mint a jelenlegi, sorozatgyártású Toyota C-HR modellben működő 122 DIN lóerős rendszer. Ez arra utal, hogy a Toyota folyamatosan és következetesen fejleszti világelső technológiáját, hogy nagyobb teljesítményű hibrid hajtásláncokkal szerelhesse fel minden fontos modelljét. Erről 2018 elején közöl további részleteket a vállalat.