Interjú Lance Scottal, a Toyota ED2 vezető formatervezőjével
A Toyota C-HR Hy-Power Concept projektről Lance Scottot, a tanulmányautót megalkotó csapat vezetőjét kérdeztük.
Mi volt az ED2 formatervezési központ feladata a sorozatgyártású Toyota C-HR fejlesztésében?
Már a projekt korai szakaszában bevontak minket a munkába, hogy formáljuk meg a külső és a belső dizájnt. Mi készítettük el a Párizsban 2014-ben bemutatott eredeti tanulmányt, amit 2015-ben átdolgoztunk a Frankfurti Autószalonra; ez már előrevetítette a fő dizájn-témákat. Ami az utastér formatervét illeti, az irányvonalat egy belső pályázatunk eredménye alapján határoztuk meg, és ezt fejlesztettük tovább a sorozatgyártáshoz.
A sorozatgyártású modell dizájnja kifejezetten drámai és nagyon látványos. Hogyan lehetett ezt tovább fokozni a Hy-Power Concept esetében?
Amikor belevágtunk a projektbe, tudtuk, hogy nem kellene komoly változásokat végrehajtani a dizájnon. Először csak ki akartuk választani a Toyota C-HR egyedi értékeit, majd ezekre összpontosítva még inkább kihangsúlyozni e jegyeket, méghozzá új és különleges színekkel és részletmegoldásokkal.
A C-HR státusza és sikere mennyire befolyásolta azt, ahogyan erre a projektre tekintettek?
A C-HR egy fontos modell, ami csak nemrégiben jelent meg, és nagyon népszerű a vásárlók közt, ezért óvatosan kellett hozzányúlnunk az autóhoz, nehogy rossz irányba induljunk el. Ezért visszanyúltunk az eredeti célkitűzésekhez és az azokban meghatározott célközönséghez, hogy pontosan behatárolhassuk, hogyan tehetjük még karakteresebbé a dizájnt az eredeti irányvonal eltévesztése nélkül.
Milyen kihívásokat és lehetőségeket rejtett a tervezési folyamat?
A kihívást az jelentette, hogy nem rugaszkodhattunk el a Toyota C-HR értékeitől, mégis friss és eredeti újításokkal kellett előállnunk. Például ha meg akartuk őrizni a sorozatgyártású modell kiváló minőségét, akkor új módot kellett találnunk az utastér egyediségének kifejezésére. Ezt a jó minőségű bőrkárpittal, az egyedi steppeléssel és a varrásokhoz használt fonal gondos megválasztásával oldottuk meg, s így a már meglévő minőségre építkezhettünk.
Hogyan sikerült újraértelmezni a Toyota C-HR gyémánt-alaptémáját?
A gyémántmintázat adta az ötletet, hogy gondoljuk végig, hogyan válik a szén gyémánttá. A szén maga is egy nagyon érdekes anyag, és ez vezetett minket egy olyan új külső fényezés megalkotásához, ami nem is teljesen matt, de nem is csillogó. Ezután már logikus volt, hogy ennek a természetes ellenpontját is meg kell keresnünk, például a lávát, ami erőteljes kontrasztot alkot a hűvös felső réteg és a vörösen izzó, folyékony magma között. Ez adta az ötletet a tető színéhez és dinamikus mintázatához, ami az élénk pirosból a feketébe futtatja át az árnyalatot.