Hazánkba is megérkezett a vadonatúj Jeep Wrangler
* A vitathatatlan terepbajnok új Jeep® Wrangler a valaha volt legrátermettebb változat, amely a mindennapok során is a legnagyobb kényelmet és legjobb úttartást garantálja.
* Kétféle négykerékhajtási rendszer – Command-Trac és a Rock-Trac, valamint új generációs Dana tengelyek, Tru-Lok elektromos első és hátsó differenciálzárak, Trac-Lok önzáró differenciálmű, és szétkapcsolható elektronikus első stabilizátor – kapható.
* A modern formaterv magán hordozza az eredeti és ikonikussá vált Wrangler stílusjegyeit. Kapható többféle új tetőmechanizmus.
* Európában kétféle új motor érhető el a modellhez: a 2,2 literes MultiJet II turbódízel és a 2,0 literes turbós benzinmotor. A Wrangler mindkét motorjához új, nyolcfokozatú automatikus váltómű csatlakozik, illetve szériatartozék a Stop-Start technológia (ESS).
* Modern technológiák a fedélzeten: új LED-es fényszórók és hátsó lámpatestek, új UconnectTM rendszer Apple CarPlay és Android Auto alkalmazásokkal, valamint 12,7 (5 col), 17,8 (7 col) vagy 21,3 (8.4 col) cm átlójú érintőképernyők.
* Számos biztonsági rendszer: holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, elektronikus stabilitáskontroll (ESC) elektronikus borulásgátlóval és négy légzsák.
* Több mint 180 exkluzív Mopar® tartozékkal szabható személyre a vadonatúj Jeep Wrangler.
A vadonatúj Jeep Wrangler olyan különleges modell, amely készen áll arra, hogy új fejezetet nyisson a Jeep márka 1941-ben elkezdődött, legendás történelmében.
Az eddig legjobban teljesítő Wrangler magas színvonalú technológiát vonultat fel, s felszereltségtől függően tartalmazza a kétféle modern összkerékhajtási rendszer egyikét. Wrangler negyedik generációja háromféle felszereltséggel kapható: Sport, Sahara és Rubicon. Mindegyik változatnak van két-, és négyajtós kivitele, illetve csak a Sahara szinthez elérhető a teljesen új Overland csomag is, amely divatosabb megjelentést garantál.
Még jobb Jeep 4×4-es terepképességek
A Jeep Wrangler-ben összpontosul a 4×4-es hajtási rendszerek fejlesztésének több mint 75 évnyi tapasztalata, így nem csoda, hogy a vadonatúj modell a legnagyobb kihívást jelentő terepen is elemében van. Kétféle 4×4-es rendszer kapható a modellhez: a Command-Trac 4×4 felezővel és 2.72:1 terepáttétellel – alapfelszerelés a Sport és Sahara felszereltségi szinteken -, valamint Rock-Trac 4×4 rendszer 4:1-es áttételű felező fokozattal, Tru-Lock zárható differenciálművel, valamint elektronikusan oldható kanyarstabilizátorral, amely alapfelszerelés a Rubicon modelleken.
A Command-Trac összkerékhajtási rendszerben 2.72:1 áttételű felezőfokozat, illetve nagy igénybevételre tervezett, új generációs Dana első és hátsó tengelyek kaptak helyet.
A rendszer négy üzemmódban használható:
2H (kétkerékhajtás)
4H AUTO (automatikusan aktiválódó összkerékhajtás)
4H (összkerékhajtás)
N (üres)
4L (összkerékhajtás felezővel)
Az új osztóműnek köszönhetően mostantól szilárd burkolatú útfelületen nem csak 2H fokozatban közlekedhetünk mint az eddigi modelleknél, az akár 72 km/h sebességig kapcsolható 4H AUTO fokozatban is használhatjuk az autót, mivel a rendszer csak akkor hajtja az első tengelyt, amikor azt szükségesnek ítéli. Ezen új fokozat mellett használhatjuk a már jól ismert állandó összkerékben is, illetve üres fokozatban vontatáshoz, vagy a terepezéshez elengedhetetlen felező fokozatot.
A Jeep Wrangler Rubicon modell még jobb terepképességeket nyújt. A beépített Rock-Trac 4×4 rendszer része a 4.0:1 áttételű felező, valamint a nagy igénybevétetelre tervezett első és hátsó Dana 44 tengelyek, illetve a Tru-Lok elektromosan zárható első és hátsó differenciálmű. Szintén a Rubicon modellek sajátja a nagyobb rugóutat és kerékmozgásokat biztosító, elektronikusan oldható kanyarstabilizátor.
Minden Wrangler megkapja a „Trail Rated” jelvényt, amely garancia a legendás 4×4-es képességekre. Az új Jeep Wrangler esetében a Trail Rated jelvény a következőket foglalja magában:
Command-Trac 4×4 rendszer 2.72:1 felezőfokozattal a Sport és a Sahara modelleken;
Rock-Trac 4×4 rendszer 4:1 áttételű „4LO” funkcióval és Tru-Lok differenciálzárakkal a Rubicon modelleken;
Oldalsó védőlemez és hátsó vonószemek;
Elől (a kétajtós Rubicon esetében) 36,4 fokos terepszög, 25,8 fokos rámpaszög, 30,8 fokos hátsó terepszög, illetve több mint 25 cm-es hasmagasság;
Akár 76cm-es gázlómélység;
Akár 1.500 kg vontatható tömeg (kétajtós modellek) és 2.500 kg vontatható tömeg (négyajtós modellek).
Modern, eredeti Wrangler formaterv
A Wrangler új külső formaterve merész, kiállása széles, övvonala mélyebbre került, illetve a jobb kilátás érdekében nagyobb felületűek az ablakok.
A Jeep formatervezői megtartották a legendás, hetes osztású hűtőmaszkot, amely így a legendás CJ modellre utal. A Sahara és a Rubicon verziókon elérhetők a LED-es fényszórók és ködlámpák, illetve zárófények.
A szélvédő a jobb légellenállás érdekében erősebben döntött. A szélvédő a felső kereténél négy csavarral oldható, így gyorsan és könnyen előredönthető. A belső visszapillantó tükör a bukókeretre van rögzítve, így az még elfektetett szélvédő esetén is a helyén marad. Ez a keret valamennyi Wrangler modellben színre fújt és a karosszériához hegesztett, amelyben kapaszkodókat alakítottunk ki.
Az új tervezésű, könnyen kezelhető Sky One-Touch elektromos tető fokozza a Wrangler sokoldalú használhatóságát, hiszen gombnyomásra a tető teljes hosszában hátrahúzható a vászontető.
Két további ötletes tetőszerkezet kapható az új Wrangler-hez: a Premium Sunrider puhatető, valamint a Freedom Top, levehető, háromrészes keménytető, amely a felszereltségi szinttől függően lehet fekete vagy a karosszéria színére fújt.
Végül, de nem utolsó sorban mintegy 300 mm-rel lejjebb került a pótkerék is a hátsó ajtón, így a vezető és az utasok is könnyebben kilátnak az autóból.
Az exkluzív Overland csomaggal a Sahara modellek tehetők még tetszetősebbé. A csomag része a különleges 18 colos alumínium keréktárcsa, a színre fújt hűtőmaszk és pótkerékborítás, valamint az Overland embléma. Az Overland csomagot a bőrhuzatú ülések és a LED-es fényszórók teszik teljessé.
Új belső tér: nagyobb kényelem és használati érték
A Jeep funkcionalitását és sokoldalúságát fokozza az új kialakítású középkonzol, amely a váltókarnak, a terepváltó karjának, valamint a kéziféknek ad helyet. Új elem a Jeep Wrangler-en a nyomógombos motorindítás. A szövet vagy bőrborítású ülések mostantól állítható oldal- és deréktámaszt is kínálnak; továbbá fűthetők az első ülések és a kormánykerék.
A középkonzolt a 7 colos – vagy a rendelhető 8,4 colos – érintőképernyő uralja, s mindkettőhoz jár az Android Auto és az Apple CarPlay alkalmazás. A negyedik generációs UconnectTM rendszer könnyebben kezelhető felhasználói interfészt, jobb rendszerteljesítményt, gyorsabb bootolást és nagyobb felbontást kínál. A médiaegységhez elől és hátul is két-két USB port csatlakozik.
A Jeep Wrangler mindig is híres volt nagy használati értékéről. A legújabb generáció sem kivétel, hiszen strapabíró, hálós zsebeket kínál, amelyek az ajtók teljes hosszában húzódnak, továbbá számos pohártartó és tárolórekesz várja a kisebb tárgyakat. A kesztyűtartó fedele csillapítottan mozog és zárható. A hátsó ülés mögötti rekeszbe kisebb tárgyak férnek, s új, funkcionális dobozt alakítottunk ki a raktér aljában, ahova például a levehető ajtók, az előredönthető szélvédő és a mozgatható tetők csavarjai és kisebb alkatrészei pakolhatók.
Az alvázas felépítés az alapja a legendás Jeep terepképességeknek
Alvázas szerkezetének, valamint gondosan megtervezett, öt lengőkaros futóművének köszönhetően a Wrangler referenciapont a 4×4-es autók mezőnyében, ugyanakkor úttartása és kezelhetősége épített úton is sokat javult, továbbá kényelmesebb lett a vezetése és magasabb szintű biztonságot nyújt.
Annak érdekében, hogy kemény terepen se sérülhessenek a fő komponensek, mint például az üzemanyagtank, az osztómű és az automatikus váltó olajteknője, a Wrangler-ben összesen négy védőburkolat kapott helyet.
Új motorok a megújult Jeep Wrangler-ben
A Wrangler motorpalettája két teljesen új erőforrás bevezetésével újult meg. A 2,2 literes MultiJet II turbódízel motor és a 2,0 literes turbófeltöltéses benzinmotor egyaránt négyhengeres. Mindkét motorhoz nyolcfokozatú automatikus váltó csatlakozik, amely szintén újdonság a Wrangler-ben.
Új 2,2 literes MultiJet II turbódízel: a második generációs MultiJet technológiával dolgozó, új és hatékony 2,2 literes dízelmotorban hengerenként négy szelep mozog, szíjhajtású a két felülfekvő vezérműtengely (DOHC), illetve 2.000 bar nyomással működik a common rail befecskendező rendszer, míg változó geometriájú a turbótöltő (VGT). A nyolcfokozatú, automatikus váltóhoz kapcsolt új erőforrás 200 lóerős, legnagyobb nyomatéka 450 Nm. A szériatartozékként adott Stop-Start (ESS) technológia tovább fokozza a dízel erőforrás gazdaságosságát, s a motor teljesíti az új Euro 6/D környezetvédelmi szabvány előírásait.
Új 2,0 literes turbótöltésű, négyhengeres benzinmotor: az új benzinmotor teljesítménye 272 lóerő, nyomatéka 400 Nm, és szintén jár hozzá a Stop-Start (ESS) technológia. E motor is az új, nyolcfokozatú automatikus váltóhoz kapcsolódik, szintén két felülfekvő vezérműtengelye van (mindkét oldalon változó vezérléssel), valamint hűtött kipufogógáz-visszavezető rendszert (EGR) is kapott.
Felhasználóbarát technológia és negyedik generációs UconnectTM rendszerek
Felszereltségi szinttől függően az új Jeep Wrangler-be rendelhető a UconnectTM 12,7, 17,8 és 21,3 cm átlójú érintőképernyővel. A vezető e rendszerben kezelheti többek között a klímaberendezést és a hangrendszert is. Az új Cherokee 17,8 és 21,3 cm átlójú érintőképernyővel ellátott UconnectTM rendszerei integrálhatók az Apple CarPlay-jel és az Android AutoTM alkalmazással is.
A UconnectTM funkciói között ezenfelül megtalálható még a hangvezérléses híváskezdeményezés, a navigáció, a beépített Bluetooth streaming internetes rádiók hallgatásához, illetve különböző eszközök USB vagy AUX portokon keresztül kapcsolhatók a rendszerhez. A UconnectTM navigáció a 21,3 cm átlójú érintőképernyővel szerelt verzióban alaptartozék, s a vezető akár hangutasításokkal is kezelheti a navigációs rendszert.
A Jeep UconnectTM LIVE szolgáltatás a UconnectTM 21,3 cm-es képernyővel érhető el
A legnagyobb képernyővel szerelt UconnectTM NAV rendszer elérhetővé teszi a UconnectTM LIVE szolgáltatásokat is. Ehhez pusztán arra van szükség, hogy a felhasználók csatlakoztassák okostelefonjukat a rendszerhez. A UconnectTM LIVE alkalmazás letölthető az App Store-ból vagy a Google Play áruházból.
A 21,3 cm átlójú képernyővel szerelt UconnectTM rendszer tartalmazza a navigációt (TomTom Live), valamint az Off-road Pages alkalmazást. Utóbbi mutatja a bólintás és az oldaldőlés szögeit, illetve a 4x4es rendszer elemeinek működési állapotát.
A UconnectTM LIVE emellett lehetővé teszi például több mint 100 ezer internetes rádióműsor hallgatását, de ugyanígy elérhető a Deezer internetes zenei platform is, amely több mint 35 millió dalt tartalmaz.
Biztonsági rendszerek széles skálája
Az új Jeep Wrangler tervezése során a vezető és az utasok biztonsága kiemelt hangsúlyt kapott. Ezért számos aktív és passzív biztonsági rendszer került az autóba, mint például a négy légzsák, a tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, az elektronikus stabilitáskontroll (ESC), az Elektronikus Borulásgátló (ERM) vagy a Holttérfigyelő rendszer és a Hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer.
Jeep Wrangler és Mopar®: több mint 180 exkluzív tartozékkal tehető egyedibbé a vadonatúj Jeep Wrangler
Az új Wrangler bemutatóján a Mopar®, az FCA csoport aftersales termékekért és szolgáltatásokért felelős márkája is előtérbe kerül. Az új Jeep Wrangler tulajdonosai ugyanis nem kevesebb, mint 180 eredeti tartozékból választhatnak majd, amelyet a Mopar ®tervezett.