• Egyéb

Hihetetlen

Már két év múlva megérkezhet a Lamborghini verő Lexus SUV

Érdekes kettősség figyelhető meg az autók fejlesztésében. Az egyre szigorodó emissziós normáknak köszönhetően a motortervezés során ma a fő trend a lökettérfogat és a hengerszám csökkentése. A downsizing mellett ugyanakkor tetten érhető az autók méretnövekedése is. Ez különösen igaz a luxuskategóriára, ahol hamarosan egy új modellel jelenik meg a Lexus.

A luxuskategóriában a vevők árérzékenysége nem szab határt a kínálható technológiának és a mind nagyobb méreteknek. A nagyméretű SUV-k száma ugyanis egyre csak nő; míg a közelmúltig a BMW X5, Audi Q7 vagy az akár hétüléses Lexus RX voltak a legnagyobb behemótok, ma már az Audi Q8 mellett a Bentley vagy akár a Rolls-Royce is kínál hatalmas SUV-t, viszont a vevők által megkövetelt teljesítményt feltöltéssel vagy ritkább esetben hibridrendszerek alkalmazásával érik el a gyártók.


Ebbe a piaci szegmensbe tör majd be – várhatóan két éven belül – a Lexus. A 2018-as Detroiti Autókiállításon bemutatott LF-1 Limitless tanulmányautó ugyanis a legfrissebb hírek szerint már egy évvel korábban, akár 2020 végén sorozatérett lehet, sőt, már egy fantáziakép is napvilágot látott a végleges modellről. A mindössze hároméves fejlesztési idő különösen a Lexusnál kivételes, hiszen a Toyota luxusmárkája azt a filozófiát követi, hogy inkább ritkábban frissíti modelljeit, de azoknak kiforrottnak, minőség és megbízhatóság szempontjából makulátlannak kell lenniük.


Mivel az LF-1 – amennyiben marad a név – a márka abszolút zászlóshajója lesz, nemcsak méretei, de műszaki tartalma és teljesítménye is a Lexus legjavát hivatott képviselni. A hajtást ezért az LS 500 luxuslimuzinból is ismert kétturbós V6-os benzinmotorra bízzák, s teljesítménye várhatóan 425 lóerő vagy efölött alakul majd, a kettős feltöltés pedig hatalmas és alacsony fordulatszámon rendelkezésre álló nyomatékot garantál. Ha Lexus, akkor nem maradhat el a hibridhajtás sem. A legfrissebb hírek szerint szintén az LS-ből vagy az LC kupéból ismerős multi-stage hibridrendszer is bekerülhet a hatalmas SUV-ba.


S mivel az elitmárkák már nem nélkülözhetik a házon belüli teljesítménynövelést és exkluzív megjelenést biztosító speciális modelleket, a Lexus LF-1 is kaphat F Sport változatot. A BMW M és a Mercedes AMG modellek méltó ellenfelének szánt F Sport kaphatja meg azt a duplaturbós V8-as benzinmotort, amelyről már az LS és az LC kapcsán is hallhattunk híreket. A várhatóan 660 lóerő körüli teljesítményszinttel a legnagyobb Lexus pedig olyan különleges ajánlatokkal is magabiztosan veheti majd fel a versenyt, mint például a 640 lóerős Lamborghini Urus.


Az év elején porondra állított LF-1 Limitless koncepciómodell a kaliforniai CALTY dizájnközpont munkája. A tanulmányautó érdekesebb jellemzői közé tartozik például a fénnyel való játék az utastérben. Az ajtókon található igazi fabetéteken ugyanis egészen apró furatok vannak, amelyeken keresztül a mögöttük elhelyezkedő LED-es fényforrások többféle színnel képesek világítani, s így egészen egyedi és káprázatos fényjáték alakul ki. Hasonlóképpen az utastérbe jutó fényt helyezi előtérbe a tanulmányautó hatalmas üvegteteje.


Egy-egy Lexus esetében a kényelem mindig kiemelt fontosságú. Az LF-1 Limitless koncepcióautóban ezt a hangsúlyt már az is alátámasztja, hogy a második sor két ülése pontosan ugyanolyan, mint az első két ülés. Mindkét hátsó utas saját képernyőt kap az előtte lévő ülés hátuljába süllyesztve, míg a letisztult, kevés gombbal és kezelőszervvel megtört felületű műszerfal és középkonzol uralja és teszi levegőssé a teret.


Az LF-1 gyártásáról még nem született hivatalos döntés, de az újságírói értesülésket nem is cáfolta a márka. Ám ami még ennél is fontosabb, hogy a piaci trendeket és a Lexus számára rendelkezésre álló műszaki, gyártási és technológiai arzenált ismerve aligha kétséges, hogy a modell sikerre van ítélve.

Fotók: Lexus, lexusenthusiast.com