Télen is az élen

Taroltak a Dunlop és Goodyear abroncsok a téli gumi teszteken

A hideg idő közeledtével eljött az abroncs csere ideje. Mielőtt azonban téli gumit választanánk, érdemes végigböngészni a legfrissebb abroncsteszteket. Sokatmondó, ha több neves teszt is egy-egy gumit hoz ki dobogósként. Így történt ez a Dunlop Winter Sport 5 (SUV), illetve a Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 abroncs esetében is: a GTÜ/ACE, az ADAC/TCS és az ÖAMTC friss téliabroncs-tesztjein mindkét gumi rendre az első és a második helyen végzett.

Mit tudhatunk meg a GTÜ/ACE téli abroncstesztjéből?1

A szabadidős (SUV) jármű- és abroncskategória virágkorát éli, ezért döntött úgy idén a GTÜ2 és az ACE AutoClub Europa3, hogy nyolc téli abroncs teljesítményét méri 235/55 R17 méretben, egy Ford Kuga autón.

A Svédországban és Németországban végzett tesztek a Dunlop Winter Sport 5 SUV abroncsát hozták ki győztesként; a második helyen a Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 végzett.

Mindkét szervezet egyedül a Dunlop Winter Sport 5 SUV abroncsát sorolta a „kifejezetten ajánlott” kategóriába, hiszen a gumi téli, nedves, és száraz felületen is maximális pontszámot ért el. A Dunlop Winter Sport 5 teljesítménye különösen meggyőző volt nedves fékezés esetében, és ez az ACE/GTÜ szerint az abroncs egyik legfontosabb tulajdonsága.

A Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 abroncsát mindkét teszt az „ajánlott” kategóriába sorolta. A Dunlop Winter Sport 5 SUV-hoz hasonlóan az UltraGrip Performance Gen-1 is rendkívül jól teljesített valamennyi kategóriában. Az abroncs a mellett, hogy havas, nedves, illetve száraz utakon is az egyik legjobb teljesítményt nyújtotta, nagyon csendesnek is bizonyult.

Az ADAC/TCS/ÖAMTC téliabroncs-tesztje4 is hasonló eredménnyel zárult

2017-es közös téliabroncs-tesztje során a német ADAC5, a svájci TCS6 és az osztrák ÖAMTC7 16 téli abroncsot tesztelt a kisméretű SUV-ken használatos 215/65 R16 H, méretben. A GTÜ/ACE tesztjéhez hasonlóan itt is első lett a Dunlop Winter Sport 5, míg a Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 megosztott második helyen végzett a BF Goodrich és Nokian abroncsokkal együtt. Az ÖAMTC megállapítása szerint „a Dunlop Winter Sport 5-nek nincs gyenge pontja, ami a biztonságot illeti, emellett az üzemanyag-hatékonyság és az abroncskopás tekintetében is jól teljesít”2.

A Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 üzemanyag-hatékonyságára és zajszintjére is maximális osztályzatokat kapott, továbbá kiemelték a nedves, száraz, illetve jeges utakon nyújtott teljesítményét is.

1GTÜ/ACE (Németország) – Téliabroncs-teszt, 2017. szeptember – 235/55R17 – Dunlop Winter Sport 5 SUV, Continental WinterContact TS850P, Goodyear UG Performance Gen-1, Nokian WR A4. Tesztautó: Ford Kuga

2
 Gesellschaft für Technische Überwachung, Németország legnagyobb, hivatalosan elismert ellenőrző szervezete a szabadúszó autóipari szakemberek számára.

3
 ACE Auto Club Europa Németország második legnagyobb autóklubja.

4
ADAC (DE)/ÖAMTC (AT)/ TCS (CH)– Téliabroncs-teszt, 2017. szeptember – 215/65R16 98/102H- Dunlop Winter Sport 5, BF Goodrich g-Force Winter 2, Goodyear UltraGrip Performance Gen-1, Nokian WR D4.

5
 Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V. azaz az ADAC Európa legnagyobb és a világ második legnagyobb autós-motoros klubja taglétszáma alapján.

6
 Svájc vezető “mobilitás-klubja”.

7
 Osztrák Autó-, Motor- és Touringklub.