• Egyéb

Dunlop SportSmart TT technológia

Nyertes versenytechnológiák versenypályára és országútra egyaránt

  • a gumiabroncsok nyertes technológiát hasznosítanak a Nemzetközi Motorsport Szövetség EWC bajnokságain
  • az NTEC RT technológia lehetővé teszi a gumiabroncson belüli nyomás változtatását, hogy az abroncs országúton és versenypályán egyaránt megfeleljen a dinamikus használatnak
  • a futófelület új „Speed Vent” mintázata biztosítja az első abroncsok hőmérsékletének optimális szabályozását
  • az első abroncsok keverékének dinamikus összetétele csökkenti a kormányzáshoz szükséges erőkifejtést, és növeli a tapadást

A Dunlop részletesebb információkat fedett fel a legújabb hypersport abroncsok mögött rejlő technológiákról.

A SportSmart TT sorrendben már a negyedik új hypersport gumiabroncs, amelyet a Dunlop 2017 eleje óta vezetett be a piacra, bizonyítva a márka ambiciózus fejlesztési stratégiáját.

A Dunlop SportSmart TT abroncsokat azon motorosok igényeinek kielégítésére fejlesztették ki, akik ugyanazt az abroncsot kívánják használni a versenypályán és az országúton is, és a lehető legjobb teljesítményt akarják országúton is elérni.

Új abroncsok az összes hypersport motoros számára

Professzionális motorosok – D213 GP Pro – bevezetve 2017 nyarán

Amatőr pályamotorosok – GP Racer D212 – bevezetve 2017 januárjában

Tapasztalt pályamotorosok, országúti használattal: SportSmart TT –2018 márciusában került bevezetésre

Országúti motorosok, időnként versenypályás használattal – SportSmart2 Max – bevezetve 2017 márciusában

Az Isle of Man TT versenyen és a FIM Endurance Világbajnokságon győzelmet arató technológiák

Az abroncsok elnevezésében szereplő TT, azaz „Track Technology” Versenypálya Technológiát jelent. A márka versenypályán szerzett tapasztalatait emellett a versenyek hosszú listája igazolja.

Új abroncsaiban a Dunlop a 2017-ben az Isle of Man TT Superbike és Senior kategóriáiban győztes Ian Hutchinson és Michael Dunlop sportsikereit, valamint a Nemzetközi Motorsport Szövetség Endurance Világbajnokságán, a Bol d’Or, illetve a 24 órás Le Mans-i versenyen diadalmaskodó GMT94 tapasztalatait kamatoztatta.

A Dunlop kifejezetten ezekre a versenyekre fejlesztett ki egy még kiválóbb tapadást és hosszabb élettartamot biztosító új polimert. Az összetevőt az új Dunlop SportSmart TT abroncsokban a MultiTread keverékben alkalmazzák. Az abroncs bizonyítottan képes konzisztens teljesítményt nyújtani változatos üzemi körülmények között, ami létfontosságú a vegyes versenypályás és országúti használathoz.

Az NTEC technológia NTEC RT-vé alakul

A SportSmart TT abroncsokban a Dunlop új NTEC RT (Road and Track – országút és versenypálya) technológiát mutat be. Az új NTEC RT technológia versenypályán való motorozáskor lehetővé teszi a hátsó abroncsnyomás finomhangolását az érintkezési felület maximalizálásához. Az országúti használat során a motorosok a sztenderd, gyártó által javasolt nyomást alkalmazhatják, míg a pályán akár 24%-kal növelhetik az érintkezési felületet. Az NTEC-nek köszönhetően így olyan tapadás válik elérhetővé, amely megközelíti a speciális versenypályás abroncsok tapadásának 100%-át.

SV Tread újdonság

A SportSmart TT abroncsok leglátványosabb eleme a Speed Vent speciális „gyorsasági bordázattal” ellátott futófelületi mintázat. Az „SV-Tread” egyedi kialakítású mintázat és bordakiosztás optimális hőmérsékletet biztosít. Egyenesen haladva az első abroncsot a levegő aerodinamikus áramlása hűti. A kanyarokban az SV-Tread tökéletesíti a mintaárkok szétnyílását és összezárását, ami elősegíti a tapadást és a felszabadult hőfelesleg elvezetését.

Az első abroncs keverékének dinamikus összetétele

Az új abroncsok kialakítása és metszetük alakja igazoltan bevált a motorsportban, és a motorosoknak pontosan olyan visszacsatolást nyújt, amilyenre mindig is vágytak. A Dunlop tapasztalt tesztelőcsapatának célja a menetstabilitás és a mobilitás minél hatásosabb kombinációjának elérése volt, ami a tervezőket az illesztésmentes övpánt (jointLess belt; JLB) és a viszkózus rétegek alkalmazásával kifejlesztett új megoldáshoz vezette. Mindez a keverék új összetételével együtt maximális magabiztosságot ad a SportSmart TT gumiabroncsok használóinak, amikor nagyon gyors sebességet kell uralniuk.

Xavier Fraipont, a Dunlop Motorcycle Europe ügyvezető igazgatója büszke a fejlesztőcsapat erőfeszítéseire. „A négy új hypersport gumiabroncs egy éven belüli piacra dobása műszaki központunk rendkívüli szaktudásának és rugalmasságának bizonyítéka. A versenypályás és az országúti használatra tervezett gumiabroncsokat ugyanaz a csapat fejleszti, ezért ez az együttműködés a győzelmet hozó endurance és országúti versenyek alkalmával szerzett tapasztalatok gyors alkalmazását teszi lehetővé az országúti gumiabroncs kínálatunkban is. A Dunlop SportSmart TT-je a legújabb technológiákat biztosítja, mint például az innovatív NTEC RT-t és az SV Tread futófelületet, és kiegészíti a piacon lévő hypersport abroncsok legfrissebb és legmodernebb szériáját” – mondta Fraipont.

http://tesztalelkemindennek.hu/2018/04/04/sportsmart-tt-teszt/