A Lexus sportot űz a jótékonykodásból
Kívülállók számára nehezen érthetők a baseball szabályai, a Lexus jótékonysági kezdeményezésén azonban nincs mit magyarázni: minél jobban megy a játék a pályán, annál több adományt juttatnak egy rászorulókat élelmező alapítvány számára.
Strike Out Hunger, azaz Ejtsd ki az éhséget! – így nevezik azt a társadalmi felelősségvállalási projektet, amelyet idén immár harmadik alkalommal támogat a Lexus, és amely becsületbeli üggyé, sőt, sporttá teszi a jótékonykodást Boston városában. Az autógyártó az elmúlt két évben bő 147 ezer dollárnyi (több mint 37 millió forintnak megfelelő) összeggel támogatta a Bostoni Élelmiszerbankot, méghozzá az USA legnépszerűbb labdajátéka, a baseball segítségével.
A szabályok egyszerűek: minden alkalommal, amikor a helyi csapat, a Boston Red Sox dobójátékosa kiejti a játékból az ellenfél ütőjét, a Lexus 50 dollárt utal át az Élelmiszerbanknak. És mivel a Red Sox az egyike minden idők legsikeresebb csapatainak (eddig nyolcszor nyertek nemzeti bajnokságot, 2003 és 2013 között minden mérkőzésüket telt ház előtt játszották, a 2018-as szezonban, cikkünk írásakor divíziójuk első helyén állnak), dobóikat – Chris Sale és Rick Porcello – pedig a liga legjobbjai között tartják számon, ez gyakran előfordul: a program az elmúlt két szezonban több mint 437 ezer adag ételhez juttatta a térség nélkülözőit.
„Az Élelmiszerbank által ellátott lakosok egyharmada gyermek, így mindennél fontosabb, hogy összefogjunk és véget vessünk az éhezésnek Massachusetts államban” – mondta Damon Rose, a Lexus regionális ügyvezető igazgatója. „Bízunk benne, hogy idén is sikeres lesz a Strike Out Hunger program, és megdöntjük az előző két év kiejtési rekordját.”
A Bostoni Élelmiszerbank (Greater Boston Food Bank) az USA egyik legnagyobb közélelmezési szervezete, amely évente ötvenmillió adag ételt oszt ki rászorulóknak, és havonta 190 település 140 ezer lakójának egészséges táplálkozásához járulnak hozzá.
Képek: Lexus, Greater Boston Food Bank