Monkey mérföldkövek
Mint arrol korábbi cikkeinkben már beszámoltunk, megérkezett a vadonatúj Monkey.
Honda ikonikus minimotorja megőrizte felmenői eredeti stílusát, ám a jellegzetes külsőn kívül szinte minden porcikája modernebb lett. Az új nemzedék fordított teleszkópvillával, kettős hátsó rugóstaggal, LCD-kijelzővel, IMU-alapú blokkolásgátlóval, LED-es lámpatestekkel és mindössze 107 kg-s tömeggel száll harcba a vevők kegyeiért. Vonzerejét fokozza, hogy 125 köbcentis, léghűtéses, egyhengeres erőforrása 9,4 LE-s csúcsteljesítménnyel és 1,5 l/100 km-es átlagfogyasztással büszkélkedhet.
1961
Az első változat vidámparkokban tűnik fel, s apró, 5”-os kerekével, merev felfüggesztésével, lehajtható kormányával, no meg 3,1 kW-os, azaz 4,2 LE-s, 49 köbcentis erőforrásával azonnal belopja magát a gyerkőcök szívébe.
1963
Napvilágot lát az európai és tengerentúli piacokra készített, közúton is használható változat.
1967
Japánban is megkezdik a típus forgalmazását. A szigetországban értékesített Monkey-k különlegessége a sajátos, állítható magasságú nyereg.
1970
A kivehető első futómű nagyban megkönnyíti a motor szállítását – a Monkey így már könnyedén elfér egy átlagos autó csomagtartójában.
1978
Custom stílusú, cseppalakú üzemanyagtartály fokozza az egyébként is szemrevaló modell vonzerejét.
1984
Leleplezik a korlátozott darabszámban készülő Gold kivitelt.
1987
Első tárcsafék és modern perimeter váz teszi igazán különlegessé az R változatot.
1991
Megkezdődik az Off-Road stílusú, dupla első fényszóróval megspékelt Baja forgalmazása.
2004 Special
A gyár dolgozói különleges, kék-fehér fényezéssel tisztelegnek a Daytona 100-on diadalmaskodó Freddie Spencer előtt
2009 Monkey Ltd.
Megjelenik az első elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt Monkey. Az Ltd. további különlegessége a csapágyazott szelephimba, valamint a főtengely középvonalától eltolt dugattyú
2017
Japánban piacra dobják a típus megjelenésének ötvenedik évfordulójára időzített jubileumi modellt
http://egyszermarlattamautot.hu/2018/04/24/monkey-attekintes/