A Toyota alkalmazottai egy Lexus LC-vel szállnak harcba a Nürburgringen
A TOYOTA GAZOO Racing egy Lexus LC-t vezető, Toyota alkalmazottakból álló csapattal áll rajthoz az idei Nürburgring 24 órás Hosszútávú Versenyen, amit ezen a hétvégén május 10. és 13. között rendeznek Németországban. A Nürburgring 24 órás Hosszútávú Verseny híresen kemény futam: az autók 24 órán köröznek a 25 km hosszú, 300 méteres szintkülönbségű és mintegy 200 kanyarral tarkított pályán, amelyet a hozzáértők a Zöld Pokolként is emlegetnek A TOYOTA GAZOO Racing 2007 óta vesz részt ezen a futamon, amely hozzájárul autói és pilótái tökéletesítéséhez.
A versenyen induló Toyota-alkalmazottak teljes egészében maguknak vallják a vállalat filozófiáját, ami így hangzik: „alkossunk egyre jobb autókat!” Az idei futamon ez a Lexus LC-ben ölt majd testet, amelyben számos fejlett technológia működik, s ezeket a csapat mérnökei alaposan próbára teszik és tovább finomítják a futamon, hogy tökéletesen működjenek a jövő sorozatgyártású autóiban. Tavaly a TOYOTA GAZOO Racing egy Lexus RC-vel nevezett be a Nürburgring 24 órás Hosszútávú Versenyre. A csapatot megviselte a 2016-os kudarc, ezért kemény munkával készültek a 2017-es versenyre, amit nemcsak sikeresen teljesítettek, hanem második helyezést szereztek az SP-3T géposztályban.
A Nürburgring 24 órás verseny hangulatát talán az alábbi linken látható videó adja vissza lenginkább:
https://www.youtube.com/watch?v=6VD7TBdx_j8&
A TOYOTA GAZOO Racing ebben az évben 56-os rajtszámmal egy hátsókerék meghajtású, Bridgestone abroncsokat kapott új Lexus LC-vel áll majd rajthoz az SP-Pro géposztályban, amelynek 2UR-GSE típusú motorját némileg módosították. Miután számos tesztet hajtottak végre Japánban 2017 vége óta, és alaposan kielemezték az autóról gyűjtött visszajelzéseket, a mérnökök nekiláttak az apróbb hiányosságok kiküszöbölésének. És bár az autó sebességével együtt a terhelés is nő, a csapat elszánta magát, hogy megfelel majd a 24 órán át tartó kemény kihívásnak. A Nürburgring 24 órás futamon való részvétel során egyébiránt a Toyota csapatának nem titkolt célja, hogy az alábbi területeken az itt szerzett tapasztalatok révén még tökéletesebbre csiszolja jövőbemutató technológiáit, hogy a későbbiekben eredményesen alkalmazhassák azokat a jövő sorozatgyártású autóiban:
A karosszéria-technológia fejlesztése (a tömeg csökkentése, a merevség növelése)
Vezetősegítő technológiák (az észlelés javítása, stb.)
Az aerodinamikai fejlesztése
A motor fejlesztése (a teljesítmény növelése a súrlódás csökkentésével, az üzemanyag-fogyasztás mérséklése, stb.)
Futómű-technológia (a tömeg csökkentése, a merevség növelése, a reakciók javítása, stb.)
„Számos tesztet végeztünk Japánban, és két problémamentes előfutamot is teljesítettünk már a Nürburgringen. Minden remekül ment. Ugyanakkor hozzá kell tennem, hogy akárhányszor autózunk ezen a pályán, mindig érezzük, hogy a Nürburgringet nem szabad alábecsülni. Még mindig jó néhány megoldásra váró probléma áll előttünk. Ahogy sorra küzdjük le ezeket a nehézségeket, egyre jobban megértjük az autót. A 24 órás futam alatt ’beszélgetni’ szeretnék az autóval, hogy a Lexus LC legapróbb rezdüléseit is megérezzem, és tökéletesen megértsem az új modellt. Úgy érzem, nagyon alaposan felkészültünk a versenyre, és erőinket egyesítve a lehető legtöbbet hozzuk majd ki a lehetőségeinkből.”– fogalmaz Takeshi Tsuchiya, a Nürburgringen magát megmérető Toyota csapat vezető pilótája.
„Annyi teszt után végre itt vagyunk a Nürburgringen! Ám ahhoz, hogy ezen a pályán biztonságosan autózhassunk, az autó legapróbb részeit is alaposan ismernünk kell. Izgalmas kihívás az új Lexus LC-vel versenyezni, de a Nürburgringen végigszáguldva jól érezhető, ahogy az autó egyre jobbá és jobbá válik. Nagyon odafigyelünk majd arra, amit az autón tapasztalunk és amiről a pilóták beszámolnak, hogy még tökéletesebbre csiszolhassuk a Lexus LC-t. Egy 24 órás futamon rengeteg dolog történhet, így egy ilyen esemény remek alkalmat nyújt a fejlődésre. Biztos vagyok benne, hogy a rendelkezésre álló szűk időben is megoldjuk majd a még előttünk álló feladatokat. Az autót és a csapatot egyaránt jobbá formáljuk, és magabiztosan állunk majd fel a rajtrácsra.” – fogalmaz Toshiyuki Sekiya, a csapat vezető szerelője.
„A nürburgringi tesztek alatt számítottunk arra, hogy váratlan hibákkal szembesülünk. Szerelőink és mérnökeink mindent tőlük telhetőt megtettek azért, hogy ezeket a hibákat sorra kijavítsák, így az autó teljesítménye napról napra jobb lett. A 24 órás versenyen is keményen dolgozunk majd, hogy mindvégig megőrizzük ezt a teljesítmény.” – teszi hozzá Kazuyoshi Ogata,a csapat főmérnöke.