A C5 Aircross egy csúcstechnológiás, újgenerációs SUV
20 LEGÚJABB GENERÁCIÓS VEZETÉSSEGÍTŐ TECHNOLÓGIA
Az új C5 Aircross SUV számtalan élenjáró vezetéssegítő technológiát használ: 20 különböző funkció szolgálja a biztonságos vezetést és a fedélzeti kényelmet és könnyíti meg a mindennapi vezetést a legkülönfélébb helyzetekben.
A biztonságos vezetést szolgáló technológiák: egy lépéssel közelebb az önvezető autóhoz
A szélvédő felső részén elhelyezett kamera és az első lökhárítóba beépített radaros érzékelő mellett az új C5 Aircross SUV számtalan vezetéssegítő rendszerrel van felszerelve, melyek komoly előrelépést jelentenek az önvezető autó felé.
-
Active Safety Brake: az ütközések elkerülésére szolgáló rendszer érzékeli és elemzi a gépkocsi környezetében található fix és mozgó akadályokat (gyalogosok, gépjárművek), és ütközés veszélye esetén automatikusan lefékezi a gépjárművet.
-
Post-Collision Safety Brake: az ütközés utáni vészfékező rendszer közvetlenül baleset után nem hagyja elszabadulni az autót, hogy csökkentse a másodlagos ütközések bekövetkeztének kockázatát. A rendszer működésbe lépéséhez nincs szükség információ-visszacsatolásra. A biztonsági rendszer a légzsákok kinyílásakor az ESP-n keresztül kezdeményezi a gépjármű lefékezését.
-
Aktív holttérfigyelő rendszer: a külső visszapillantó tükrökbe beépített jelzőlámpa felgyulladásával figyelmezteti a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekre. Ha a gépjármű sávtartó asszisztens funkcióval is rendelkezik, és a vezető az irányjelző bekapcsolása mellett mégis sávot készül váltani az adott oldalon, az ütközés elkerülése érdekében a rendszer a kormányra hatva igyekszik a gépkocsit az eredeti sávban tartani.
-
Sávtartó asszisztens: a rendszer felismeri az útburkolati jeleket, folyamatosan elemzi a látott képet és az aktuális helyzetet. Ha azt érzékeli, hogy a gépjármű indexelés nélkül készül elhagyni a sávját, a vezető riasztása mellett korrigálja a gépjármű menetpályáját. Ha a vezető ragaszkodik a megkezdett sávelhagyáshoz, a kormány határozott megmarkolásával megakadályozhatja az automatikus korrekciót.
-
Adaptív sebességszabályozó Stop & Go funkcióval: a rendszer érzékeli, ha a gépkocsi előtt egy másik jármű halad, és ügyel a vezető által előzetesen beállított biztonságos követési távolság megtartására. Ha kell, a gázpedálra, illetve a fékekre hatva teljesen meg is állítja a gépjárművet, és a vezető beavatkozása nélkül automatikusan újraindítja a gépkocsit. 30 km/h és 180 km/h között az utazósebesség beállítása mellett a gépjármű sebességének és a követési távolságnak a felügyeletét, valamint a kanyarok túl gyors bevételének a megakadályozását is lehetővé teszi.
-
Ütközésveszély-jelző: 30 km/h sebesség fölött figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll a veszélye, hogy összeütközik az előtte haladó gépjárművel. A riasztás közvetlenül a vészfékező rendszer működésbe lépése előtt történik.
-
Coffee Break Alert: a rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha ideje szünetet tartania. A riasztás kétórányi – 70 km/h fölötti sebességgel megtett – út után lép életbe.
-
Éberségfigyelő rendszer: a figyelem lankadása esetén figyelmezteti a vezetőt. A rendszer a menetpálya útburkolati jelekhez képest mutatott eltéréseiből következtet a vezető éberségi állapotára. A funkció különösen gyorsforgalmi utakon, 65 km/h sebesség fölött hasznos.
-
Kibővített táblaolvasó rendszer sebességkorlát-ajánlással: a rendszer felismeri a sebességkorlátozó táblákat és a műszercsoporton kijelzi az információt a vezetőnek. Az érték elmentésével felülírható a sebességszabályozó, illetve -korlátozó eredetileg beprogramozott sebességértéke. A rendszer a sebességkorlátozások kezdetét és végét jelző táblák mellett egyes útjelző táblákat (pl. stoptábla, behajtani tilos tábla, előzni tilos tábla) is képes felismerni és kijelezni, és ezzel hozzájárul a szabályosabb és biztonságosabb közlekedéshez.
-
Highway Driver Assist: a Stop & Go funkcióval rendelkező adaptív sebességszabályozót és a sávtartó asszisztens funkciót kombináló rendszer meghatározott vezetési helyzetekben félautomata módon irányítja a vezetést. Miután a vezető beállítja az utazósebességet és 30 km/h sebesség fölött bekapcsolja a sávtartó asszisztenst, a rendszer megjegyzi a gépkocsi forgalmi sávban elfoglalt helyét (a vezető vezetési szokásainak megfelelően a sáv közepén, inkább bal vagy jobb oldalon). A vezetőnek innentől kezdve nem kell a sebesség és a menetpálya felügyeletével foglalkoznia, mivel a gépjármű átveszi tőle ezt a feladatot. A főleg gyorsforgalmi utakon és autópályákon hasznos rendszer jóvoltából a vezető részlegesen felszabadul a vezetés kényszere alól, egyedül az útra kell figyelnie. A hatályos törvényeknek megfelelően a kormányt – aktív vezető módjára – végig fognia kell (akkor is, ha a kormányzás feladatát nem neki kell ellátnia). A sávtartó asszisztens kikapcsolásával, a kormányra gyakorolt nyomatékkal vagy a fékre lépve a vezető természetesen bármikor visszaveheti az irányítást.
-
Adaptív fényszóró: az országúti és a tompított fényszórók közötti automatikus átkapcsolással a nyugodt és biztonságos éjszakai vezetést szolgálja.
A fedélzeti kényelem növelésére szolgáló technológiák
-
Szabad kezes nyitó- és indítórendszer: a gépjármű kireteszeléséhez elég, ha valamelyik első ajtókilincs mögé nyúlunk vagy a csomagtartó nyitásvezérlőjéhez közelítjük a kezünket. A motoros működtetésű csomagtérajtó elektromosan, lábmozdulattal nyílik, illetve zárul: elég egy láblendítés a hátsó lökhárító alá, és már nyílik is az ajtó.
-
Elektromos rögzítőfék: a motor leállításakor a rögzítőfék automatikusan bekapcsol, a gépjármű elindításakor pedig automatikusan kiold. A rögzítőfék a középkonzolon lévő vezérlőkarral bármikor manuálisan is behúzható, illetve kiengedhető.
-
Park Assist: ez az aktív parkolássegítő berendezés a járdaszegéllyel párhuzamos (ki- és beállás), illetve arra merőleges (beállás) parkoláskor is igénybe vehető, és a könnyebb, nyugodtabb és biztonságosabb parkolást szolgálja. A vezető kérésére automatikusan megkeresi a parkolásra alkalmas helyet és biztonságosan bekormányozza az autót (ill. elvégzi a kiálláshoz szükséges manővereket). A vezetőre csak a gázadás és a fékezés feladata hárul.
-
Tolatókamera Top Rear Vision funkcióval: a kamerának köszönhetően hátramenetbe kapcsoláskor az érintőképernyőn azonnal megjelenik a gépjármű mögötti terület képe az akadályok távolságát jelző különböző színű segédvonalakkal, valamint a gépkocsi hátsó környezetének 180°-os felülnézeti képe.
-
360°-os kamerarendszer: az alacsony sebességnél végrehajtott manővereket segítő kamerarendszer hátramenetbe kapcsoláskor automatikusan bekapcsol, de manuálisan is működésbe hozható. A rendszer 360°-os felülnézeti képen jeleníti meg a gépjárművet és közvetlen környezetét. A látott kép a gépjármű mozgásával párhuzamosan folyamatosan frissül, és a végrehajtott manőver típusától függően más-más nézetre vált.
A mindennapi vezetést a legkülönfélébb helyzetekben megkönnyítő technológiák
-
Lejtmenet-szabályozó funkcióval ellátott Grip Control rendszer: a nehéz terepen történő haladást segítő rendszer az intelligens technológiának köszönhetően mindenféle útburkolaton optimális meghajtást tesz lehetővé. Az ESP vezérlőegységébe integrált továbbfejlesztett kipörgésgátló funkció szabályozza a meghajtott első kerekek kipörgését, és különböző üzemmódokon keresztül alkalmazkodik az adott terepviszonyokhoz. Az automatikus működésű Standard üzemmód mellett a középkonzolon található forgókapcsolóval a következő lehetőségek közül lehet választani: Homok, Terep, Havas út és ESP OFF. Az új C5 Aircross SUV így sokoldalúan használható, és az útviszonyoktól függetlenül mindenféle úttípushoz képes alkalmazkodni. A Grip Control rendszerhez kapcsolódó lejtmenet-szabályozó funkció meredek lejtőn is képes alacsony sebességen tartani a gépkocsit. Segít megőrizni a menetpályát és megakadályozni a gépjármű megcsúszását, illetve elszabadulását, amikor – előre- vagy hátramenetben – lejtőn lefelé halad. Ezzel az új funkcióval tökéletesen a vezető uralma alatt tartható az autó: a rendszer nagyon kis sebességen (3 km/h) tartja a gépjárművet, és ezzel nagyobb kontrollt és biztonságot nyújt a stresszes helyzetekben. A két funkció bármely kerékméret esetén és nyári gumiknál is rendelkezésre áll. Használatuk a helyi viszonyoknak megfelelő, illetve az opciósan kínált 18” Mud & Snow gumiabroncsokkal a leghatékonyabb.
-
Visszagurulás-gátló: az emelkedőn, illetve lejtőn történő indítás megkönnyítése érdekében a rendszer a fékpedál felengedését követően megakadályozza a gépjármű nem kívánt elmozdulását. A funkció kb. 3º-nál nagyobb lejtésszög esetén 2 másodpercre egy helyben tartja a gépkocsit.
-
Statikus kanyarfény: a kormány elfordítási szögétől függően a tompított világítás mellett a jobb vagy bal oldali ködfényszóró is bekapcsol, hogy akár 75°-os szögben is be legyen világítva a gépkocsi megfelelő oldalán a tér. A rendszer 40 km/h sebesség alatt működőképes.
-
Vontatmánystabilizáló: a vontatóeszközzel (gyári opció) felszerelt modellváltozatok egy utánfutó-stalibilizálóval vannak ellátva. Az ESP-t kiegészítő funkció csökkenti az utánfutó esetleges kilengését, illetve a kritikus határ alá csökkenti annak sebességét. Ahogy az utánfutó elektromos csatlakozóját a vontató járműre köti, a rendszer felismeri az utánfutót. Az ESP érzékelőit használó vontatmánystabilizáló szükség esetén az első kerekek felváltott fékezésével aktívan csökkenti az utánfutó kilengését. Az esetek többségében ez elegendő is a kilengés megszüntetéséhez és a veszély elhárításához. Nagyfokú kilengés esetén a rendszer csökkenti a motornyomatékot, és a kritikus sebességtartomány minél gyorsabb elhagyása érdekében a vontató jármű mind a négy kerekét lefékezi.
http://egyszermarlattamautot.hu/2018/05/25/a-szegmens-legkenyelmesebb-es-legjobban-varialhato-suv-ja/