• Egyéb

Már most 79 új Opel motor teljesíti az Euro 6d-TEMP szabványt

  • Euro 6d-TEMP motorok a teljes modellválasztékban, az ADAM-tól a Zafiráig

  • Optimális emissziószabályozás: dízel-SCR, részecskeszűrő az 1.6-os közvetlen befecskendezésű benzinmotorban

  • Következő lépés: akkumulátoros Corsa villanyautó és Grandland X konnektoros hibrid

14 hónappal az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-norma életbe lépése előtt máris 79 Opel-motor teljesíti a jövőbeli szigorú határértékeket. Ezzel vezető szerepet játszik a márka annak a szabványnak a teljes körű átvételében, amely 2019 szeptemberétől kötelező az újonnan forgalomba állított járművekre, és figyelembe veszi a valóságos közlekedés menethelyzeteit is (RDE – Real Driving Emissions). Már most rendelkezésre állnak az Euro 6d-TEMP-nek megfelelő benzines és gázüzemű motorok az Opel teljes modellpalettájában – az ADAM-tól, a KARL-tól és a Corsától az Astrán, a Cascadán és az Insignián keresztül a Mokka X-ig, a Crossland X-ig, a Grandland X-ig és a Zafiráig. Ezek mellett sorakoznak fel az SCR-szabályozású (Selective Catalytic Reduction – szelektív katalitikus redukció) dízelek, amelyek szintén már most teljesítik a határértékeket.

„A gyors átállás az Euro 6d-TEMP szabványra része az Opel stratégiának, amely szerint vezető pozíciót foglalunk el a járműemisszió csökkentésében“, mondta Christian Müller fejlesztési vezető. „Következő lépésként négy villamosított modell jön 2020-ig, köztük a Corsa akkumulátoros villanyautó és első konnektoros hibridünkként a Grandland X. 2024-re teljes körűen elektromosok leszünk – valamennyi személyautó-típusunkhoz kínálunk hibrid- vagy akkumulátoros változatot.“

Az Euro 6d-TEMP-nek megfelelő kipufogógáz-kezelést nemcsak számos újonnan kifejlesztett motorral valósítja meg az Opel, hanem meglevő, hatékony erőforrásokat is átállít a legmodernebb technológiára. A benzines oldalon például a Zafira kapott új 1.6-os közvetlen befecskendezéses motort, ezáltal a típus valamennyi erőteljes hajtóműve részecskeszűrős – a benzineseket is beleértve.

Az új 100 kW/136 LE teljesítményű benzinmotor hatfokozatú manuális vagy automatikus váltóművel kapható (az ötajtós fogyasztása[1]: városban 10,1-8,8 l/100 km, országúton 6,6-5,9 l/100 km, kombináltan 7,9-7,0 l/100 km, 182-160 g/km CO2). A finompor kibocsátását motorközeli benzines részecskeszűrő szorítja le minimumra, oxidálva a szemcséket.

A kompakt SUV Grandland X új dízelmotorral gazdagítja az Opel hajtómű-portfólióját. A legszigorúbb követelményeket az oxidációs katalizátor/NOx-elnyelő és az SCR-szabályozás innovatív kombinációjával teljesíti. Az SCR-rendszer AdBlue (karbamid vizes oldata) befecskendezésével ártalmatlan nitrogénné és vízgőzzé bontja le a kipufogógáz nitrogénoxid (NOx) tartalmát. Ezáltal az Opel dízelje kielégíti a jövőbeli Euro 6d-TEMP normát, az autók mentesülnek egyes városok esetleges későbbi kitiltásai alól.

A Grandland X 96 kW/130 LE teljesítményű 1,5 literes turbódízeljének maximális nyomatéka 300 newtonméter 1750/percnél. Az új négyhengeres hatfokozatú sebességváltóval (fogyasztás[1]: városban 4,7 l/100 km, országúton 3,9-3,8 l/100 km, kombináltan 4,2-4,1 l/100 km, 110-108 g/km CO2) vagy nyolcfokozatú automatával kombinálható (fogyasztás[1]: városban 4,5-4,4 l/100 km, országúton 4,0-3,9 l/100 km, kombináltan 4,2-4,1 l/100 km, 109-108 g/km CO2). Az utóbbi nemcsak nagyon simán és gyorsan vált fokozatot, hanem kis súrlódásának köszönhetően csökkenti a fogyasztást és az emissziót is.

SCR-technikát kapott az Insignia 1.6-os dízelje is (fogyasztás[1] 81 kW/110 LE 1.6 Diesel Grand Sport: városban 5,2 l/100 km, országúton 3,9 l/100 km, kombináltan 4,4 l/100 km, 116 g/km CO2; Sports Tourer: városban 5,4 l/100 km, országúton 4,2 l/100 km, kombináltan 4,6 l/100 km, 121 g/km CO2; fogyasztás[1]100 kW/136 LE 1.6 Diesel Grand Sport: városban 7,0-5,8 l/100 km, országúton 4,6-4,2 l/100 km, kombináltan 5,5-4,8 l/100 km, 144-126 g/km CO2; Sports Tourer: városban 7,0-6,0 l/100 km, országúton 4,7-4,5 l/100 km, kombináltan 5,5-5,0 l/100 km, 146-132 g/km CO2). Mérsékelt fogyasztással nagyon jól megy 1,6 literes dízelmotoros Opel Insignia: 10,5 másodperc alatt gyorsul százra és 212 km/órás csúcssebességet ér el.

A kompakt kategória bestsellere, az Astra folytatja az Opel Euro 6d-TEMP-offenzíváját. A 147 kW/200 LE teljesítményt és dízeles 300 newtonméter nyomatékot kifejtő, részecskeszűrős 1,6 literes benzinmotor választhatóan hatfokozatú manuális váltóval vagy hatfokozatú automatával kapható az ötajtós Astrához, illetve a Sports Tourerhez. A csúcssebesség eléri a 235 km/órát, a nulláról százra gyorsulás ideje 7,8, illetve 7,9 másodperc (fogyasztás[1] ötajtós: városban 8,4-8,2 l/100 km, országúton 5,4-5,0 l/100 km, kombináltan 6,5-6,2 l/100 km, 151-144 g/km CO2; fogyasztás[1]Sports Tourer: városban 8,5-8,3 l/100 km, országúton 5,5-4,9 l/100 km, kombináltan 6,6-6,2 l/100 km, 154-144 g/km CO2).

A 100 kW/136 LE teljesítményű és 320 newtonméter nyomatékmaximumú Astra 1.6 Turbodiesel (fogyasztás[1] ötajtós hatfokozatú sebességváltóval: városban 5,5-5,3 l/100 km, országúton 4,1-3,9 l/100 km, kombináltan 4,6-4,4 l/100 km, 121-116 g/km CO2; fogyasztás[1]ötajtós hatfokozatú automatával: városban 6,1-5,9 l/100 km, országúton 4,2-3,9 l/100 km, kombináltan 4,9-4,6 l/100 km, 130-122 g/km CO2) nitrogénoxid-emisszióját SCR-rendszer csökkenti minimumra. Az új 1,6 literes dízel hamarosan kapható lesz az Astra Sports Tourerhez is.

 

[1] A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg, hogy a VO (EG) Nr. 715/2007, VO (EU) Nr. 2017/1153 und VO (EU) Nr. 2017/1151-nek megfelelően biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel. A motor teljesíti az Euro 6d-TEMP kipufogási szabványt.