• Egyéb

A 2019-es Honda SH300i főbb jellemzői

Főbb jellemzők

Stílus és felszereltség

Összetéveszthetetlen SH-forma, kompakt méret, sík padló

Az intelligens kulcs immáron az – extraként rendelhető – túradoboz zárját is vezéreli

Az ülés alatti tárolórekeszbe egy teljes értékű, zárt bukósisak is befér

Az SH300i igazi jelenség az utakon, prémium mivoltáról többek között kompakt felépítése, lendületes vonalvezetése és minden elemében LED világítása árulkodik.

Közelebbről vizsgálva egyéb műszaki csemegéket is felfedezhetünk, ilyen például a Smart Key rendszer, ami már nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz zárjához kapcsolódik, hanem az – extraként rendelhető – 35 literes túradobozt is nyitja-zárja. Ha a vezető, zsebében az intelligens kulccsal, eltávolodik a motortól, a vezérlőelektronika automatikusan reteszel, még csak meg se kell nyomni a távirányítós kulcson elhelyezett gombot. Az újdonság bevezetése ellenére természetesen a hagyományos módszer is működik, azaz kulccsal is elfordítható a zár.

A kifejezetten alacsonyra helyezett nyereg ülőlapja mindössze 805 mm-re húzódik a talajtól (csak 5 mm-rel magasabb, mint az SH125/150 páros esetében), és a lábak is bőven elférnek, tudniillik a sík padló nem kevesebb, mint 435 mm széles.

Elismerően csettinthetünk az üléspozíciót vizsgálva is – a kényelmes párnázat, a felegyenesedett, pihentető testtartás és a széles látómező hatalmas könnyebbséget jelent a motorozások során. Az SH300i 2131 mm hosszú, 728 mm széles és 1193 mm magas, hasmagassága 130 mm.

A 2019-es SH300i az alábbi színekben lesz elérhető:

Matt Cynos Grey Metallic

Pearl Cool White

Pearl Nightstar Black

Lucent Silver Metallic

Matt Ruthenium Silver Metallic

Pearl Splendor Red

Az Eredeti Honda Kiegészítők listáján minden olyan tartozék szerepel, amivel saját elvárásaikhoz igazítják az SH300i-t a tulajdonosok. A magasított plexi, a kézvédő, a fűthető markolat, a riasztórendszer és az U-lakat mind-mind olyan tétel, amivel a végsőkig finomítható a modell.

Erőforrás

A nagy motorerő városban és városon kívül is nagy segítség

A Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control – HSTC) alapáron jár a modellhez

A HSTC bármikor kikapcsolható a bal oldali markolat mellett elhelyezett gombbal

Az SH300i idomai 279 cm3-es, egyhengeres, négyszelepes, SOHC-vezérlésű, folyadékhűtésű motort rejtenek, ami tiszteletre méltó erejével és pörgős karakterisztikájával lopja be magát a vezető szívébe. Csúcsteljesítménye 18,5 kW, azaz 25,16 LE (7500 f./percnél), míg – 5000 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 25,5 Nm.

Hogy a motorerő minden szituációban könnyen és biztonságosan kiaknázható legyen, a mérnökök a Honda Állítható Nyomatékszabályozót (Honda Selectable Torque Control, HSTC) is beemelték a szériatartozékok közé. Ez a rendszer folyamatosan figyeli az első és a hátsó kerék forgási sebessége közötti eltérést, és mindig úgy szabályozza az üzemanyag-befecskendezést, illetve a hátsó kerékre jutó vonóerőt, hogy az abroncs ne veszítse el tapadását. A HSTC a bal oldali markolat mellett elhelyezett gombbal kapcsolható be és ki, ha kénytelen beavatkozni, a műszerfalon T jelzés villan fel.

A furat és a löket 72, illetve 68,5 mm, a sűrítési viszony 10,5:1. A modern műszaki megoldások eredményeként az erőforrás fogyasztása csupán 3,0 l/100 km (WMTC szabvány szerint), tehát – a 9 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve – 300 kilométeres hatótávolsággal számolhatnak a tulajdonosok.

Az SH300i 1,7 liter olajjal feltöltött motorja igazán kipróbált, strapabíró szerkezet, ami – kis túlzással – az örökkévalóságnak készül. Himbás szelepvezérlése, osztatlan főtengelycsapágyai és hatékony főtengely-szimeringjei páratlanul hosszú élettartamot garantálnak, csak úgy, mint az 5 mm-es dugattyúeltolás, mellyel a belső súrlódást sikerült mérsékelni. Az automatikus kuplung V-Matic váltóval együttműködve továbbítja a motorerőt, a szekunder hajtásól szíj gondoskodik.

Váz és futómű

Az alul elvezetett váz könnyű, magabiztos kezelhetőséggel ruházza fel a modellt

16”-os első és hátsó kerék a kiváló útfekvés jegyében

Elöl-hátul tárcsafék; alapáras blokkolásgátló

Az SH300i alapjai nem változtak, a 2019-es modell éppúgy alul elvezetett acélvázra épül, mint a 2018-as, így stabil és fordulékony, akárcsak felmenője. Az úthibák elsimítását 35 mm-es teleszkópokból összeállított első villára és kétoldali hátsó rugóstagra bízták a márka technikusai, és Oleo himbarendszert alkalmaztak, hogy hatékonyabb legyen a csillapítás és precíz visszajelzések segítsék a vezetőt.

A modell nedves tömege 169 kg, villaszöge 27°30′, utánfutása 98 mm, tengelytávja pedig 1438 mm. Mindezt 90 fokos kormányelfordulási tartomány koronázza meg, és a tapadás is elsőrangú, ugyanis a 110/70 R16, illetve 130/70 R16 méretű abroncsok 256 mm-es első-hátsó féktárcsákkal, valamint kétcsatornás blokkolásgátlóval dolgoznak együtt.