• Egyéb

A 2019-es International Truck of The Year díj győztese a Ford Trucks F-MAX nyerges vontató

F-MAX, a Ford Trucks új nyerges vontatója, amely a 2018-as IAA haszongépjármű kiállításon került bemutatásra elnyerte a “2019 International Truck of the Year” díjat. A díjat egy 23 európai ország vezető szakújságíróiból álló független zsűri szavazta meg.

Az Ford Trucks új nyergesvontatója, az F-MAX, az IAA haszongépjármű kiállításon került bemutatásra a németországi Hannoverben, ahol elnyerte a „2019 International Truck of the Year” díjat. A nehézgépjármű szektor tekintélyes díját az International Truck of the Year (IToY) zsűrijének elnöke, Gianenrico Griffi adta át Haydar Yenigünnek, a Ford Otosan vezérigazgatójának a Ford Trucks standjánál a 2018-as IAA haszongépjármű kiállításon.

Az International Truck of the Year (IToY) zsűrije, amely 23 európai ország vezető szakújságíróiból áll, egy szigorú értékelési folyamatnak vetette alá a versengő járműveket, hogy végül kiválasszák a 2019 International Turck of the Year díj győztesét. Miután helyt állt a különböző kategóriákban végrehajtott terep-, és statikus vizsgálatokon, az F-MAX-ot még egy aprólékos vizsgálatnak vetették alá, amely olyan jelentős szempontokat vizsgált, mint a technológiai innováció, kényelem, biztonság, vezethetőség, üzemanyagfogyasztás, ökológiai lábnyom és teljes tulajdonlási költség (TCO). A legtöbb pont megszerzésével, az F-MAX elnyerte a „2019 International Truck of the Year” díjat.

Haydar Yenigün: “Az International Truck of the Year díj elnyerése egy rendkívül fontos lépés a jövőnkre nézve.”

Haydar Yenigün, a Ford Otosan vezérigazgatója, úgy véli, hogy az F-MAX 2,5 méteres teljes szélességű vezetőfülkéjével és 500 lóerős motorjával kiemelkedő szerepet fog játszani a nemzetközi szállítóiparban. „A vadonatúj Ford Trucks F-MAX egy globális szereplő a maga 13 literes, 500 lőerős és 2500 Nm-es Ecotorq motorjával. Az új, tekintély és erő központú formatervezési irányzatunk egyesíti a szakértelmet és az innovációt, miközben fejlett aerodinamikának, az erőátviteli- és váltórendszer optimalizálásának köszönhetően 6%-kal csökken az üzemanyagfelhasználás a jelenlegi modellünkhöz képest. Az új nyerges vontató emellett akár 7%-kal alacsonyabb fenntartási költséggel bír, ritkább szerviz-szükséglettel, amelynek köszönhetően alacsonyabb a tulajdonlási költség. Az F-MAX mindemellett a forradalmi ConnecTruck rendszerrel is gazdagítja a járművet, ami azt jelenti, hogy az F-MAX, a Ford első kapcsolódási funkciókkal ellátott nehézgépjárműve. Új járművünk egy 5 éves kutatási és fejlesztési folyamat végeredménye. 5 millió kilométernyi terepteszt után, amely 4 kontinens 11 országában ment végbe, az F-MAX új irányadóként fog szerepelni a nemzetközi piacon. Az International Truck of the Year díj egy rendkívül fontos lépés a jövőnkre nézve. Szeretnék köszönetet mondani minden alkalmazottunk erőfeszítéseiért, aminek köszönhetően elnyertük ezt a rangos díjat.”