A 2021-es CB650R

2021 HONDA CB650R

Megújult a Honda Neo Sports Café stílusban fogant, középkategóriás csupaszmotorja, a 2021-es CB650R, mely 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villával és pörgős, négyhengeres, Euro5-ös erőforrással kerül a szalonokba. Emellett fontos változás a továbbfejlesztett LCD-műszeregység, a nyereg alatt elhelyezett USB-C csatlakozó és az új, egyszerűségében szép oldalidom.

Bevezetés 

A Honda mindig is előszeretettel feszegette a határokat a formatervezés és a gépészet területén. Például 2018-ban a CB1000R-CB300R-CB125R trióval borzolta a kedélyeket a márka, teljesen új stílussal ismertetve meg a vásárlóközönséget. A café racereket idéző, ámde végtelenül minimalista kifejezésmód a Neo Sports Café elnevezést kapta, és kétségtelenül új korszakot nyitott a meztelen bringák történelmében. 

Jelentős fejlesztésen esett át a modellcsalád 650-es tagja, ennek során lényegesen hatékonyabb első felfüggesztést kapott, valamint számos apró részletét módosították a hondások, hogy még kényelmesebb, sokoldalúbb motorkerékpár váljon belőle. 

Áttekintés 

Egyértelmű, hogy a modellfrissítés lefontosabb eleme a fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villa (Showa SFF-BP)[1], melynek beépítésével még kezesebb, könnyebben irányítható lett a motor. 

Noha jelentősen csökkent a CBR károsanyag-kibocsátása, és teljesíti az Euro5-ös környezetvédelmi norma előírásait, az erőforrás csúcsteljesítménye mit sem változott. További fontos újdonság, hogy a nyeregtől távolabb került a kormány, könnyebben leolvasható az átdolgozott LCD-műszeregység, USB-C aljzatot tettek az ülés alá, a csinosabb oldalidom, valamint sárvédő pedig már csak hab a tortán. 

A 2021-es CB650R az alábbi színekben lesz elérhető: 

Pearl Smoky Gray (szürke)

Mat Gunpowder Black Metallic (metálfekete)

Candy Chromosphere Red (piros)

Mat Jeans Blue Metallic (metálkék)

[1] Teljes név: Showa szeparált funkciójú, nagy dugattyús első villa (SFF-BP)