A 2021es Africa Twin motor- és futóművezérlő elektronikái
- Az IMU-alapú kipörgésgátló (HSTC) beavatkozásának mértékét terepes körülményekhez igazították
- Három lépcsőben állítható a – szintén IMU-alapú – Egykerekezés-gátló
- A korábbi TOUR, URBAN és GRAVEL üzemmódok mellett immáron OFF-ROAD beállítás is elérhető
- Két USER üzemmód áll rendelkezésre, hogy a vezető teljes mértékig személyre szabhassa a motor viselkedését
Három éve – tapadásvesztést felügyelő – kipörgésgátlót (HSTC) és elektronikus gázmarkolatot kapott az Africa Twin, így még kifinomultabban szabályozhatóvá vált a teljesítményleadás. Ezt a 2020-as modellváltozatnál hattengelyes inerciaérzékelővel (IMU) fejelték meg a Honda szakemberei, e fejlett eszköz segíti a vezetéstámogató rendszereket, melyek még pontosabban működnek, mint korábban.**
A vezető 4 különböző teljesítményszint közül választhat, a motorfék mértékét pedig 3 lépcsőben szabályozhatja. Továbbra is hétféle érzékenységi szint található a HSTC beállításai között, ám fontos változás, hogy immáron a kerekek sebessége és a motor dőlésszöge, tehát az IMU által küldött adatok alapján avatkozik be a rendszer. Az idei módosításoknak köszönhetően a HSTC egyes szintjei között kisebb az eltérés, vagyis könnyebben megtalálható a valóban tökéletes beállítás, arról nem beszélve, hogy a segédlet igény esetén szabadon kikapcsolható.
A HSTC-vel ellentétben az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) teljesen új funkció az Africa Twinen. Ezúttal is az IMU adatai alapján, az elektronikus gázmarkolat révén, háromféle érzékenységi szinten lép közbe az elektronika, ha gyorsítás közben elemelkedik a talajról az első kerék. Egyes szinten engedi, hogy lassan egykerékre álljon a motor, de meggátolja a hirtelen gázadásokat, a második szint ennél korábban avatkozik közbe, míg a hármas teljesen kizárja az egykerekezést. Ha a pilóta nem vágyik segédletre, természetesen ez a rendszer is deaktiválható.
Szabad kezet kap a pilóta a különböző üzemmódok személyre szabásában is, a TOUR, URBAN, GRAVEL és OFF-ROAD álláson belül megváltoztathatja a HSTC és az Egykerekezés-gátló érzékenységét, valamint a DCT Sport üzemmódjának beállításait, s ha ez is kevés lenne, a két USER menüpontban kedve szerint módosíthatja az egyes részegységek működését.
A TÚRA (TOUR) választásakor – közepes, azaz kettesszintű motorfék-intenzitás mellett – elérhetővé válik a maximális teljesítmény és bekapcsol a kanyar-ABS.
VÁROSI (URBAN)üzemmódban csökken a teljesítmény (2. szint), míg a motorfék mértéke (2. szint) és az ABS működése nem változik.
Ezzel szemben a MURVA (GRAVEL) a lehető legkisebb teljesítményt (4) és motorféket (3) engedi a hajtott kerékre, a kanyar-ABS továbbra is aktív, de már off-road beállítások határozzák meg működését, és a hátsó keréken nem lehet kikapcsolni a blokkolásgátlót.
OFF-ROAD üzemmódban a második legalacsonyabb teljesítményszint (3) érhető el a legenyhébb mértékű motorfék (3) mellett, viszont itt már kikapcsolható a hátsó kerék blokkolásgátlója.
Sokkal nagyobb szabadságot nyújt a két FELHASZNÁLÓ (USER) menüpont, ahol tetszés szerint beállíthatóak a vezetéssegítő rendszerek, így például az ABS on- és off-road üzemmódja, valamint a teljesítményleadás (1-4) és a motorfék mértéke (1-3) is.
** További részletek a sajtóközlemény 3.5 pontjában olvashatóak.