A 2023-as BMW M 1000 R a “tökéletes” meztelen szuperbike

Nem sokkal a frissített S 1000 RR piacra dobása után a BMW bemutatta az új M 1000 R-t, a legkiválóbb csupasz szuperbike-jét és a kétkerekű M Motorsport kínálat második modelljét.

Az új M 1000 R erőforrása egy vízhűtéses, 999 köbcentiméteres, négyhengeres motor, amely az M 1000 RR-ből származik, és 205 LE-t 13 500 fordulat/percnél és 112 Nm nyomatékot 11 000 fordulat/percnél ad le. Ez a motor nem csak 40 LE-vel rendelkezik a régi S 1000 R-hez képest, de a redline 12 000-ről 14 600-ra nőtt.

Ezen előnyök elérése érdekében különféle fejlesztéseket hajtottak végre a motoron. Például a BMW ShiftCam technológiát használják a szelep időzítésének és a szelepemelésnek a szívóoldali változtatására. Van egy háromrészes szívószelep-váltó vezérműtengely is, amelyen minden egyes működtetett értékhez két vezérmű van felszerelve egy váltószegmensre. A shift cam technológia 9000 ford./perc felett engedélyezett, és az újratervezett szívócsatornákkal együtt működik.

KÖVESS BENNÜNKET A SPOTIFY-ON IS!

A kerékpár négy könnyű titán szelepet is kapott minden égésterhez, és nedves olajteknő kialakítást használ. Változtatható szívótölcsérekkel is rendelkezik, amelyek hosszukat az airboxra szerelt, térképvezérelt szervomotorral változtathatják. A jobb teljesítmény érdekében a rövid szívóutak 11 000 ford./percnél nyílnak meg.

A BMW szerint a 2023 M 1000 R 7,5 másodperc alatt tud 124 mph-ról (200 km/h-ra) gyorsulni, 60 km/h-ról 62 mph-ra (100 km/h) 2,9 másodperc alatt gyorsul, 100 km/h-ról pedig 62 mph-ról fut. km/h) 93 mph-ra (150 km/h) 2,5 másodperc alatt, a vihar pedig 140 km/h-ról 112 mph-ra (180 km/h) mindössze 2,8 másodperc alatt.

Rengeteg vezetési mód áll rendelkezésre, köztük Eső, Road, Dynamic, Race, Race Pro 1, Race Pro 2 és Race Pro 3. A versenyzők beállíthatják a fojtószelep-térképeket és a motor húzónyomaték-szabályozását. A BMW Shift Assistant Pro rendszere is megtalálható, ami azt jelenti, hogy a sebességváltó fel- és lekapcsolása a tengelykapcsoló használata nélkül is elvégezhető. Az indításvezérlő és a Hill Start Control Pro rendszer szintén alapfelszereltség.

A kerékpárt továbbfejlesztett fékekkel és elektronikusan vezérelt dinamikus lengéscsillapítás-szabályozó felfüggesztéssel is ellátták, és alapfelszereltségként aerodinamikus szárnyak is vannak, amelyek nagy sebességnél javítják a stabilitást, és 219 km/h sebességnél 22 font leszorítóerőt generálnak az első keréken.

„Az MR a BMW Motorrad második M modellje. A jelenlegi S 1000 R és S 1000 RR alapján az M 1000 R – röviden M R – termékanyagát úgy hangolták, hogy megfeleljen a szupersport roadsterek speciális követelményeinek. A menetdinamika országúton és pályán egyaránt magáért beszél” – mondta Ralf Mölleken, a BMW Motorrad négyhengeres modellek projektmenedzsere.

A 2023-as BMW M 1000 R 2023 januárjában landol az Egyesült Államokban, és már 21 345 dollártól, plusz 695 dollártól kapható.

SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ, EXKLUZÍV BMW ÉS MINI PODCASTOK A BEGURULVA.HU ÉS A PODCARS.HU OLDALAKON – KÖSZÖNHETŐEN AZ ÉVEZRED PR-OSÁNAK!