A 2023-as Honda NC750X
Összegzés: Európa egyik kedvenc „mindenese”, az NC750X, azt nyújtja, amire a felhasználójának szüksége van: a háromállású üzemmódkapcsolóval társított elektronikus gázmarkolat (TBW), a továbbfejlesztett Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), nagy központi tárolórekesz, szériatartozékként az LCD-műszeregység, a LED-világítás. A Honda által fejlesztett hatfokozatú dupla kuplungos automatikus váltó a Honda egyedülálló technikáját kínálja a motorosoknak.
A következő modellévben, egy, a már idén megismert mellé, három új szín csatlakozik: Matt Jeans Blue Metallic, Pearl Deep Mud Grey és Candy Chromosphere Red.
Bevezetés
A 2012-ben*[1] útjára indított NC750X Európa-szerte meghódította a motorosokat. Sikerének ezernyi oka van, ilyen például az erőteljes, nyomatékra hangolt, soros, kéthengeres erőforrás, ami alig fogyaszt valamicskét, mégis elképesztően húz az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Szintén sokat nyom a latban a széles kormány, a kényelmes nyereg és üléspozíció, a sokoldalú futómű és a szemet gyönyörködtető, kalandmotoros megjelenés.
A hatalmas tárolórekeszbe (melynek helyén a hagyományos motorkerékpároknál az üzemanyagtartályt találni) akár egy zárt bukósisak is belefér, a Honda által fejlesztett dupla kuplungos automatikus váltó (DCT) pedig végtelenül egyszerűvé és komfortossá teszi a motorozást, nem is csoda, hogy a vásárlók több mint fele ezzel rendelte meg a típust 2019-ben.
Összességében nézve az NC750X a különféle motorkerékpár-kategóriák legjobb tulajdonságait gyűjti össze, s nyújtja át a vásárló részére egyetlen kiváló minőségű gépbe sűrítve. Ez teszi alkalmassá az NC750X-et, hogy egy igazi mindeneshez méltóan bármilyen feladatkörben helytálljon, beleértve az ingázást, a túrázást és az egyszerű örömmotorozást is.
Az elmúlt években a Honda folyamatosan fejlesztette az NC750X – egyedi és sikeres – konstrukcióját. 2014-ben 670-ről 745 cm3-re növelték az összlökettérfogatot, majd 2016-ban kalandmotorosabb megjelenéssel ruházták fel a legendát és egyebek mellett új műszeregységgel, finomított DCT-vel, valamint LED világítással tették vonzóbbá. Folytatásként 2018-ban megérkezett a kétállású Honda Állítható Nyomatékszabályozó (ti. Honda Selectable Torque Control, HSTC) és a 35 kW-os kivitel.
2021-ben a Honda az NC750X legfőbb erősségeire – a praktikumra, a mindenre kiterjedő kényelemre és a kezelhetőségre – építve fejlesztett a modellt. Ezzel párhuzamosan nőtt a csúcsteljesítmény, illetve a forgatónyomaték, vehemensebben húz a felső fordulatszám-tartományban, magasabb fordulatszámra pörgethető és választható menetüzemmódok segítik a biztonságos, egyben élvezetes motorozást. Emellett 6 kg-mal könnyebb lett a modell és 30 mm-rel alacsonyabb az ülésmagassága.
A háromállású üzemmódkapcsolóval társított elektronikus gázmarkolat (Throttle By Wire, TBW), az elektronikus menetüzemmódok és a kifinomult állítható nyomatékszabályzó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) tette föl a pontot az i-re, amivel létre jött egy igazi Honda mindenes, az NC750X.
Áttekintés
A párhuzamos kéthengeres motor erős teljesítményt nyújt alacsony és középső tartományban, valamint könnyed viselkedést és kiváló üzemanyag-hatékonyságot ötvöz. A csúcsteljesítmény 43,1 kW, lenyűgöző 69 Nm nyomatékkal. A 14,1 literes üzemanyagtartályból közel 400 km-es hatótávolság érhető el.
Az elektronikus gázmarkolat (Throttle By Wire, TBW) 3 alapértelmezett és egy egyéni, úgynevezett USER motoros üzemmód választását teszi lehetővé, míg a Honda Állítható Nyomatékszabályozója (Honda Selectable Torque Control, HSTC) 3 fokozatban biztosít kifinomult bemenetet. A duplakuplungos sebességváltó (DCT) működése immáron az aktuális menetüzemmódhoz igazodik.
Az NC750X alapja a változó vastagságú, tömegű és szakítószilárdságú acélcsövekből készült váz, a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első villa és Pro-Link himbarendszeren támaszkodó állítható előfeszítésű, központi hátsó rugóstag. A markáns vonalú, minimalista stílusban megrajzolt karosszéria LED-világítással és LCD-műszeregységgel válik igazán vonzóvá, arról nem is beszélve, hogy az ülésmagasság 800 mm, az üzemanyag tartály előtt elhelyezkedő tárolórekesz impozáns mérete pedig 23 liter.
A 2023-as modellévű NC750X a következő színválasztékban lesz kapható:
**ÚJ** Matt Jeans Blue Metallic, ezüst díszítéssel.
**ÚJ ** Pearl Deep Mud Grey, ezüst díszítéssel
**ÚJ ** Candy Chromosphere Red, ezüst díszítéssel
Matt Ballistic Black Metallic új fekete díszítéssel
[1] * Akárcsak az NC700X
HALLGASS TOVÁBBI EXKLUZÍV HONDA PODCASTOKAT IDE, VAGY IDE KATTINTVA!