A 2023-as Peugeot E-308 és E-308 SW karcsú és nagyon hatékony

A Peugeot 308 kínálata éppen a 308-as sraffozású és a 308-as SW teljesen elektromos változatainak megjelenésével bővült, amelyek a jövő év közepén kerülnek piacra.

Mindkét modell bőre alatt egy 54 kWh-s nagyfeszültségű akkumulátor található, amely 80 százalék nikkelből, 10 százalék mangánból és 10 százalék kobaltból áll. Az akkumulátor 400 voltos rendszerű, és bár a hatótávolság végső adatait nem hozták nyilvánosságra, a Peugeot szerint mindkét modell 400 km-nél (248 mérföldnél) is jó lesz egy feltöltéssel.

Az aerodinamikai hatékonyság is kulcsfontosságú volt a francia márka számára a két modell fejlesztése során. Az elejét optimalizálták, csakúgy, mint az alvázat, és új, 18 colos alumínium keréktárcsát is terveztek. Alacsony súrlódású gumiabroncsokat is alapfelszereltségként szerelnek fel, és a Peugeot állítása szerint az E-308 és E-308 SW átlagos energiafogyasztása 12,7 kWh/100 km.

A fedélzeti háromfázisú töltő alapfelszereltsége 11 kW névleges teljesítménnyel, és 100 kW-os töltőhöz csatlakoztatva a járművek 20 százalékról 80 százalékra tölthetők fel kevesebb mint 25 perc alatt.

A kerekeket egy villanymotor hajtja, amely 156 lóerőt és 260 Nm nyomatékot produkál. A Peugeot nem közölt teljesítményidőket a két modellhez. Azt tudjuk, hogy a sofőrök választhatnak majd az Eco, Normal, Sport és Brake vezetési módok között, amelyek közül az utóbbi növeli a fékregeneráció mértékét.

A belső tér nagyjából megegyezik a belsőégésű 308-aséval, vagyis a Peugeot i-Cockpit legújabb generációját tartalmazza kis fűthető kormánnyal, 3 dimenziós digitális Head-Up kijelzővel és központi 10 hüvelykes érintőképernyővel.

Bár a Peugeot nem erősítette meg az E-308 és az E-308 SW piacspecifikus árát és elérhetőségét, azt állítja, hogy egyes piacokon a vásárlók a márka új online értékesítési webhelyén keresztül vásárolhatják meg, és a járművet kiszállítják. a küszöbükön ingyenesen. A két modell a MyPeugeot okostelefon-alkalmazással is működik, amely képes ütemezni a távtöltést, vagy elindítani az akkumulátor termikus előkondicionálását.