A 2024-es Ford Mustang ezzel a hat modellel lép a versenypályákra

A hetedik generációs Ford Mustang nem csak az utcára viszi jobb teljesítményét, hanem a versenypályán is, ahol nem kevesebb, mint hat versenyváltozatot fejlesztettek ki a világ különböző bajnokságaira.

Ezek közül az első kettő a Mustang Dark Horse S és a Mustang Dark Horse R, mindkettő az utcai legális modellre épül. A Dark Horse S-ből eltávolították az összes nem alapvető alkatrészt és díszítőelemet, miközben egy FIA-tanúsítvánnyal rendelkező biztonsági ketrec került felszerelésre a biztonsági hálók, a biztonsági övekkel ellátott versenyülés és a gyorsan lekapcsolható versenykormány mellé.

A Ford a Mustang Dark Horse S-t egy új központi panellel is felszerelte, amelyen számos fontos kapcsoló és gomb található. Kiépítettek egy bokszsebesség-határolót és egy adat- és adatgyűjtési kijelző rendszert is. Azok az ügyfelek, akik egy haverjukkal szeretnének pályára lépni, a rendelkezésre álló utasüléssel megtehetik.

A teljesítménynövekedést a megnövelt leszorítóerővel rendelkező, állítható hátsó szárny, az új kipufogórendszer, a továbbfejlesztett fékek és a Multimatic DSSV lengéscsillapítók révén érték el.

A Mustang Dark Horse R még tovább fokozza a teljesítményt. Az S-re épül, de versenysorozatokhoz is jóváhagyták, és stratégiai varrathegesztéssel, nagyobb üzemanyagcellával és új Ford Performance kerekekkel rendelkezik.

Aztán elérkezünk a komolyabb versenyakcióhoz. A Ford visszatér a gyárilag támogatott GT3-as versenyekhez az új Mustang GT3 Mustang IMSA versenyautóval, amely 2024-ben debütál a Daytonai 24 órás versenyen. 5,4 literes, szívó Coyote alapú V8-ast tartalmaz, és életre kelt. Ford Performance és Multimatic. A 2023-as versenyszezonra egy új Mustang GT4-et is kifejlesztettek, amely az IMSA, SRO és FIA GT bajnokságokban fog versenyezni.

Végül, de nem utolsósorban az ausztrál Supercars bajnokság Mustang új verziója, valamint a NASCAR Cup sorozat és az NHRA Factory X Racing hamarosan megjelenő modelljei.