A 2024-es Honda Forza 750 stílusa és felszereltsége

24YM FORZA750

  • A nagy helykínálatot biztosító, GT-jellegű, utazómotoros építésmód a vezető és az utas kényelméhez, valamint időjárás-védelméhez is hozzájárul
  • A 22 literes tárolórekeszt USB-aljzattal látták el, a kesztyűtartó pedig könnyedén hozzáférhető
  • A Honda Smartphone Voice Control rendszer révén okostelefon is csatlakoztatható az 5″-os, folyadékkristályos műszeregységhez
  • LED világítás, az első irányjelzők és a visszapillantó-tükrök az idomzathoz kapcsolódnak
  • A gyújtáskapcsoló, valamint a kormány és az ülés zárja a Smart Key intelligens kulccsal kezelhető

Miként az egy túrarobogótól elvárható, a Forza 750 karcsú fejidoma – nagy tempónál is – hatékony időjárás-védelmet nyújt az utasoknak, az irányjelzők és a visszapillantó-tükrök pedig közvetlenül kapcsolódnak hozzá. Hogy a modell minél könnyebben lavírozhasson a zsúfolt városi utcákban, a tervezők kerülték a túlzó és/vagy kidomborodó formai elemeket, s olyan szélvédőt helyeztek a motor elejére, ami mögött nem alakulnak ki zavaró légörvények.

Persze az új Forza a gyakorlati szempontoknak is tökéletesen megfelel, a prémium minőség és a látványos, illetve stílusos megjelenés csak hab a tortán. Fő vonzereje az olyan gondosan kidolgozott, praktikus részletekben rejlik, mint a hatalmas lábtér vagy a lekerekített, mindössze 790 mm magasra helyezett ülés. Apropó ülés! Ha a tulajdonos felhajtja, 21 literes, 12 V-os USB-aljzattal ellátott tárolórekeszbe pakolhat, amibe egy zárt sisak is behelyezhető.

Jó szolgálatot tehet a jobb oldali belső idom mögé bújtatott, könnyen hozzáférhető kesztyűtartó is, akárcsak az 5”-os képátlójú, folyadékkristályos kijelzőhöz rendelt Honda Smartphone Voice Control rendszer. Ezzel a rendszerrel játszi könnyedséggel csatlakoztatható egy okostelefon a Forza 750 műszeregységéhez, így a pilóta hangutasításokkal kezelheti a hívásokat, az e-maileket, a zenelejátszást és a navigációt is. Ehhez csak egy mikrofonnal kiegészített sisak és egy Bluetooth-kapcsolatra alkalmas mobilkészülék szükségeltetik, s magát a Honda Smartphone Voice Control rendszert is pofon egyszerűen kezelheti a tulajdonos, hiszen külön gombot kapott a bal oldali kapcsolókonzolon.

Legalább ennyire praktikus a speciális, rádióhullámokat kibocsátó Smart Key, melynek lényege, hogy ha a slusszkulcs hatótávolságon belül van, jelet küld az elektromos rendszernek a pilóta zsebéből, akkor nem kell a kulcsnyílásba helyezni ahhoz, hogy beindítható legyen a motor vagy kinyitható az ülés alatti tárolórekesz és az üzemanyagbetöltő-nyílás. A Smart Key az extraként rendelhető Smart Top Box névre keresztelt túradobozt is nyitja-zárja, és úgynevezett válaszfunkcióra is képes, azaz megvillantja az irányjelzőket, ha a motorját kereső tulajdonos megnyomja a távirányító gombját. A kormányzárat ugyancsak kezeli az elektronika, így illetéktelenek nem tudják elvinni a Honda új túrarobogóját.

A maximális biztonság érdekében a Forza 750 hátsó irányjelzői automatikus vészvillogásra (Emergency Stop Signal, ESS) is képesek. A funkció 53 km/óra felett aktiválódik és akkor kezdi szabályos időközönként fel-le kapcsolgatni az izzókat – a többi közlekedő figyelmeztetése végett –, ha legalább 6,0 m/s2-es lassulást érzékel. Bekapcsolt ABS, valamint nedves útburkolat esetén a határérték jóval alacsonyabb, mindössze 2,5 m/s2.

Az automatikus vészvillogást követően önműködően leáll a rendszer, de nem pusztán az eltelt idő határozza meg, hogy pontosan mikor. Az összetett vezérlőelektronika egyebek mellett az első és a hátsó kerék fordulatszáma alapján kalkulálja ki, hogy mely pillanatban fejezze be a villogást.

A Honda Forza 350-re is felpattantak >>>

Rövidke makogásosdi a Honda Forza 350-ről >>>