A 2024-es Hyundai Kona masszívan jó megjelenéssel és hibrid, EV opciókkal debütál
Az új Kona nagyobb, fényűzőbb és sokkal futurisztikusabb megjelenésű
A karácsony előtti hét általában lassú, de a Hyundai a 2024-es Kona bemutatásával kulcsot dobott ebbe a hagyományba.
Az elődjéhez képest radikális fejlesztésnek szánt „felskálázott modell” merészen új dizájnt kapott, amely masszívan futurisztikus és sokkal prémium megjelenésű.
Bár minden változat kissé eltérő megjelenésű, minden Kona ívelt orral rendelkezik, karcsú „Seamless Horizon Lamp”-val, amely szinte a jármű teljes szélességén átfogja. Az elektromos változat erre épül a lámpa pixeles változatával, amelyhez pixel-inspirált 19 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint pixelgrafikával ellátott blokkolt szívónyílások csatlakoznak.
Az ICE és a hibrid változatok masszívabb megjelenésűek, mivel műanyag karosszériaburkolattal, műcsúszólemezzel és agresszívabb első lökhárítóval rendelkeznek, háromszögletű szívónyílásokkal, amelyek látszólag le vannak zárva. Az N Line viszont egyedi első és hátsó lökhárítókkal, ezüstszínű oldalszoknyákkal és jellegzetes 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal rendelkezik. A modell fekete tükrökkel és fekete tetővel is felszerelhető.
A Hyundai elmondta, hogy a legtöbb járművel ellentétben először a Kona EV tervezését kezdték el, majd ezt követték az ICE, a hibrid és az N Line változatok. A vállalat szerint ez a „nem szokványos megközelítés lehetővé tette a Hyundai számára, hogy technológia-centrikus tervezési gondolkodásmódot alkalmazzon minden Kona változatban”.
A részletes specifikációk a következő hónapokban fognak megjelenni, de a Hyundai szerint a crossover 5,9 hüvelykkel (150 mm-rel) hosszabb elődjénél, mivel a modell jelenleg 171,5 hüvelyk (4355 mm) hosszú. A kerekek között további 2,4 hüvelyk (60 mm) található, miközben a Kona is 1 hüvelykkel (25 mm-rel) szélesebb, mint korábban. Ez egy kényelmesebb kabint eredményezhet, extra hátsó lábtérrel.
Ha már a belső térről beszélünk, az utastér jelentős fejlesztést kapott, mivel Ioniq 5 ihlette átalakítást kapott. Amint látja, a crossover egy 12,3 hüvelykes digitális műszercsoporttal rendelkezik, amely egy hozzáillő 12,3 hüvelykes infotainment rendszerbe áramlik.
Máshol van egy „lebegő” műszerfal és egy ívelt középső köteg, számos fizikai vezérlővel. A váltót is áthelyezték, mivel most a kormányoszlopon található, hogy „rendetlen elrendezést és további helyet biztosítson a holmik számára a központi alagútban”.
A hátsó ülésen utazókról sem feledkeztek meg, hiszen van egy „hajlítás nélküli” ülés, amely „megerősíti a Kona 21. századi várostervezési esztétikáját”. Ez egy kicsit homályos, de a Hyundai szerint a második sor „egyedülálló élményt fog nyújtani maximális használhatósággal, kényelemmel és kényelemmel”. A cég azt mondta, a rakteret is „maximalizálták”.
A teljesítményre vonatkozó specifikációkat egy későbbi időpontban teszik közzé, de a hajtáslánc-opciók várhatóan a Kia Niro-t is tükrözik majd. Ennek eredményeként egy hibrid 1,6 literes négyhengeresre számíthatunk, 139 LE (104 kW / 141 LE) együttes teljesítménnyel és 264 Nm nyomatékkal.
A Kona EV egy 64,8 kWh-s akkumulátorral rendelkezhet, amely egy 201 LE-s (150 kW / 204 LE) villanymotort hajt meg. Ezzel a beállítással a crossover hatótávolsága körülbelül 253 mérföld (407 km) lehet.