Honda CBR500R (Modellév: 2024)

24YMHONDACBR500RSOCIAL

Összegzés 

A Honda A2-es, kéthengeres sportmotorja megújult és még sportosabb, Fireblade inspirálta külsővel folytatja pályafutását. A modell 471 cm3-es, soros kéthengeresének csúcsteljesítménye 48 LE (35 kW), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 43 Nm. Mivel a korábbi Honda CBR500R továbbfejlesztett ECU-ját építették a motorba, az elődökkel összevetve jelentősen javult a gyorsulásérzet, és immáron az alapáras felszereltség része a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC). Acélvázához 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, Showa SFF-BP USD villa és Showa központi rugóstag kapcsolódik, míg a lassításért két első féktárcsa és két négydugattyús féknyereg felel. Lényeges újítás az új, kettős LED-fényszóró, ami nagyban megkönnyíti az éjszakai motorozást, valamint a Honda RoadSync segítségével okostelefonnal is társítható, 5”-os TFT-műszeregység, amit háttérvilágítással kiegészített, leegyszerűsített, négyirányú kapcsolóval kezelhet a pilóta. 

Honda CBR500R (Modellév: 2024) képgaléria és videók

Bevezetés

Gyors, takarékos, megfizethető és rendkívül élvezetes – ez a CBR500R. A teljes idomzatba öltöztetett kéthengeres 2013-ban, a meztelen CB500F (mostantól CB500 Hornet) és a kalandmotor CB500X (2024-től NX500 néven forgalmazzák) testvéreként jelent meg a piacon, sportos alternatívát kínálva az A2-es Hondát kereső vásárlóknak.

Különleges adottságainak köszönhetően remek választás lehet azoknak, akik kisebb motorról váltanának nagyobbra, ugyanis a – hétköznapi használatra és hétvégi csavargásokra egyaránt tökéletes – CBR500R egyszerre sportos és barátságos, nem mellesleg hihetetlenül alacsony üzemeltetési költségek jellemzik.

A fiatalok körében rendkívül népszerű CBR500R 2016-ban markánsabb idomzatot, LED-világítást és kifinomultabb első futóművet kapott, majd 2020-ban új, még harciasabb köntösben lépett a nagyközönség elé. Formaterve mellett erőforrása is megújult, ezáltal nyomatékosabb lett az alsó fordulatszám-tartományban, lendületesebben pörgött fel leszabályozásig és még ércesebb hang tört elő a formás kipufogójából.

Hogy – a modellcsalád többi tagjával együtt – megőrizze népszerűségét és újabb rajongókat szerezzen a márkának, a CBR500R 2022-ben 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa teleszkópokat, dupla első tárcsaféket, vadonatúj könnyűfém kerekeket és lengővillát, valamint még vonzóbb fényezéseket kapott.

Eltelt két év, és a CBR500R most ismét szintet lépett. Új idomzata egyértelműen a zászlóshajó „RR-R” formavilágára emlékeztet, emellett a rugalmasabb erőforrás és az okostelefonnal társítható, prémium minőségű TFT-kijelző is azt szolgálja, hogy még vonzóbb legyen a Honda „zsebrakétája”.

Áttekintés

A CBR1000RR-R által inspirált idomzat és a vadonatúj, LED-fényszóró még jellegzetesebb külsővel ruházza fel a 2024-es CBR500R-t. Természetesen a dizájn mellett más újdonság is fellelhető, például a bal oldali kapcsolótömbbel, ösztönösen és könnyen kezelhető, 5”-os TFT-kijelző, mely a Honda RoadSyncnek köszönhetően összekapcsolható a vezető vagy az utas okostelefonjával.

Fontos újítás az A2-es motor dinamikusabb gyorsítását garantáló, továbbfejlesztett ECU is, akárcsak a felváltásokat megkönnyítő kuplungasszisztens és a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló, valamint az immáron szintén alapáras Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC).

Akárcsak a korábbi CBR500R-en, itt is a már bevált, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, megosztott funkciójú, nagy dugattyús Showa SFF-BP fordított teleszkópok fogják közre az első kereket, amire radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergeket szereltek.

A CBR1000RR-R Fireblade és az új CBR600RR grafikai elemeit viselő CBR500R az alábbi színekben kapható:

  • Grand Prix Red TriColour
  • Matt Gunpower Black Metallic

Az új CB1000 Hornet, a visszatérő CBR600RR és az innovatív Honda E-Clutch áll a Honda standjának középpontjábana Milánói Motorkiállításon