A ’24-es Honda Forza 350 stílusa és felszereltsége

24YM FORZA 350
  • A fejidom és a fényszóró a Forza 750 stílusában fogant, elegánsabb megjelenést kölcsönöz
  • Kombinált analóg/LCD kijelző
  • 180 mm tartományban elektromosan állítható légterelő
  • 2 zárt bukósisak tárolására alkalmas ülés alatti csomagtér USB-C csatlakozóaljzattal
  • A kulcsnélküli indítás, a 45 literes, kulcs nélkül nyitható hátsó doboz opcionálisan megvásárolható
  • Vészfékezéskor automatikusan felvillanó elakadásjező figyelmezteti a többi közlekedőt (Emergency Stop Signal, ESS)
  • A Honda RoadSync okostelefon alkalmazás letöltésével – Android- és iOS-alapú készülékek egyaránt csatlakoztathatóak

A Honda Forza 350-re is felpattantak

Rövidke makogásosdi a Honda Forza 350-ről

Forza 350 – Teszt a lelke mindennek (VIDEÓ)

A stílusos és áramvonalas Forza 350 alkotóit a modellcsalád zászlóshajója, a Forza 750 ihlette. Legszembetűnőbb eleme kétségtelenül a fejidom, hiszen már messziről hirdeti, hogy energiával teli, sportos prémiumrobogóval állunk szemben. Szintúgy a 750-es családfőt idézik a jellegzetes fényszórók, amelyek jobban hangsúlyozzák a típus prémium mivoltát.

A 780 mm magasra helyezett nyereg elég hosszú ahhoz, hogy ketten is kényelmesen elférjenek rajta, maga az üléshelyzet pedig elősegíti, hogy a vezető könnyen áttekintse a forgalmat és biztonságosan motorozzon. Prémium modellhez méltóan a lámpatestek egytől-egyig LED-ek. A két, teljes értékű bukósisak befogadására alkalmas, ülés alatti csomagtartó akár ketté is osztható, így külön rekeszbe kerülhetnek a különféle holmik (bukósisak, esőruha, A4-es méretű táska stb.). A bal térd elé helyezett, zárható tárolórekeszben például telefon vagy vizes palack szállítható, és 12 V-os elektromos aljzatot is találni benne.

A Honda RoadSync okostelefon rendszer és applikáció segítségével menet közben is vezérelhető a telefon, azaz hívást fogadhat és zenét hallgathat a motoros anélkül, hogy ehhez el kéne engednie a kormányt vagy levenni tekintetét az útról. Természetesen sisakba épített fülhallgatóra, Bluetooth-ra van szükség a rendszer használatához, amit egyébként a kormány bal oldalán található gombokkal kezelhet, és a műszeregységen tűnnek fel a telefon jelzései, üzenetei. Kompatibilis mind a két rendszerű okostelefonnal.

Még közelebbről vizsgálva további műszaki csemegéket is felfedezhetünk, ilyen például a Smart Key rendszer, amely nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz nyitómechanizmusához kapcsolódik, hanem a 45 literes hátsó dobozt is nyitja-zárja. Működése rendkívül egyszerű, hiszen elég zsebrevágni a kulcsot, az pedig automatikusan lezárja a top case-t, ha a vezető távol van, és nyitja, amint újra a jármű közelébe ér. Az újdonság bevezetése ellenére a hagyományos módszer is működik, azaz kulccsal is elfordítható a zár. Egyébként a zárszerkezetet a motorba építették, ezáltal az nem vesz el helyet a dobozba pakolt holmik elől.

Az Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal, ESS) szintén a Forza 350 alapfelszereltségének a rész, azaz amint az ABS érzékelőitől kapott jelek arra utalnak, hogy vészfékez a vezető, bekapcsol a négy irányjelző, hogy figyelmeztesse a többi közlekedőt.

A motoros a hagyományos, analóg műszerekről olvahatja le a pillanatnyi sebességet és fordulatszámot, ám a műszeregység új, még szebb hátteret kapott. Ezt háromféle üzemmódban használható digitális kijelző egészíti ki:

  • kilométerszámláló, aktuális hatótáv és fogyasztás,
  • napi számláló, aktuális hatótáv és óra,
  • akkumulátorfeszültség és környezeti hőmérséklet.

Vadonatúj fényezéssel érkezik jövőre az ADV350, színeiben részben frissül a Forza 125 és a Forza 350 is