A 360°-os környezetvédelmi ellenőrzés sikeresen befejeződött a C 300 e plug-in hibrid esetében

Mercedes-Benz C-Klasse Plug-in-Hybrid C 300 e (WLTP: Kraftstoffverbrauch gewichtet kombiniert 0,7 – 0,5 l/100 km, CO₂-Emissionen gewichtet kombiniert 16 – 12 g/km, Stromverbrauch gewichtet kombiniert 19,8 – 17,8 kWh/100 km) [ Die angegebenen Werte sind die ermittelten „WLTP-CO2-Werte“ i.S.v. Art. 2 Nr. 3 Durchführungsverordnung (EU) 2017/1153. Die Kraftstoffverbrauchswerte wurden auf Basis dieser Werte errechnet. Stromverbrauch [und Reichweite] wurde[n] auf Grundlage der VO 2017/1151/EU ermittelt. ] Mercedes-Benz C-Klasse Plug-in-Hybrid C 300 e (WLTP: Kraftstoffverbrauch gewichtet kombiniert 0,7 – 0,5 l/100 km, CO₂-Emissionen gewichtet kombiniert 16 – 12 g/km, Stromverbrauch gewichtet kombiniert 19,8 – 17,8 kWh/100 km) [ Die angegebenen Werte sind die ermittelten „WLTP-CO2-Werte“ i.S.v. Art. 2 Nr. 3 Durchführungsverordnung (EU) 2017/1153. Die Kraftstoffverbrauchswerte wurden auf Basis dieser Werte errechnet. Stromverbrauch [und Reichweite] wurde[n] auf Grundlage der VO 2017/1151/EU ermittelt. ]
  • A Mercedes az ISO 14021 szabvány szerint 2005 óta tesz közzé a termékekkel kapcsolatos környezetvédelmi információkat
  • Külső szakértők ellenőrzik a járművek részletes „360°-os környezetvédelmi ellenőrzését”.
  • A 360°-os környezetvédelmi ellenőrzési brosúra dokumentálja a Mercedes-Benz C 300 e környezetvédelmi teljesítményét

A konnektorról tölthető hibrid járművek életciklus-értékelésének fontos tényezői a gyártás során felhasznált erőforrások és a nagyfeszültségű akkumulátor töltési folyamatai a jármű működése során. Gyártásban az új Mercedes-Benz C-osztályú C 300 e plug-in hibrid szedán további hajtáslánc-alkatrészei (WLTP: kombinált üzemanyag-fogyasztás, súlyozás: 0,7-0,5 l/100 km, kombinált CO₂-kibocsátás, súlyozás: 16-2 g/km, kombinált villamosenergia-fogyasztás, súlyozott: 19,8–17,8 kWh/100 km)[1] nagyobb anyag- és energiaforrás felhasználást igényel. Átfogó kép azonban csak akkor rajzolódik ki, ha a teljes életciklust figyelembe vesszük: Ennek az az oka, hogy a C 300 e működési szakaszában az elektromos hajtáslánc magas hatásfokát élvezi.

Adatok, tények és számok: A C 300e plug-in hibrid életciklus-teljesítménye egy pillantással
A Mercedes-Benz két különböző energiaforrásra alapozta a nagyfeszültségű akkumulátor töltésének elemzését: az egyik forgatókönyv a megújuló forrásokból származó energián (vízenergiából származó villamos energia)[2], a másik pedig az európai energiamixen2. Mindkét forgatókönyv 200 000 km-es futásteljesítményen alapul. Az eredmény: Ha megújuló energiát (vízenergiát) használnak a C 300 e töltésére, az életciklus CO2-kibocsátása csaknem felére csökkenthető.

A C 300 e akkumulátor által előidézett megnövelt elektromos hatótáv (WLTP), körülbelül 25 kWh hasznosítható energiakapacitása és 95 kW elektromos teljesítménye révén az autó akár 116 km-es távolságot is megtehet[3] teljesen elektromosan. üzemmódban a belső égésű motor használata nélkül.

210 darab 90,4 kg össztömegű alkatrész készíthető részben olyan anyagokkal, amelyek alacsonyabb erőforrás-felhasználást eredményeznek (újrahasznosított műanyagok és megújuló nyersanyagok).

A Mercedes-Benz akkumulátor-újrahasznosító üzemet épít a dél-németországi Kuppenheimben, amelynek folyamata több mint 96%-os visszanyerési arányt ér el.

Világszerte a cég tulajdonában lévő összes Mercedes-Benz személygépkocsi- és kisteherautó-gyár nettó szén-dioxid-semleges alapon működik 2022 óta.

2021 óta a Mercedes-Benz ezt követően zöld árammal kompenzálja, amikor az ügyfelek Mercedes me Charge[4] nyilvános töltőállomásokat használnak Európában, az Egyesült Államokban és Kanadában. A származási bizonyítványok biztosítják, hogy a töltési folyamat után a feltöltött energiamennyiségeknek megfelelő mennyiségű zöld villamos energia kerül a hálózatba.

[1] A feltüntetett adatok az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 2. cikkének 3. pontja szerint mért WLTP CO2-adatok. Az üzemanyag-fogyasztási adatok ezen adatok alapján kerültek kiszámításra. Az elektromos fogyasztás meghatározása a 2017/1151/EU rendelet alapján történt.

[2] Az elemzés a Sphera Solutions GmbH 2022-es GaBi szoftverét és adatbázisát (SP2022.01 verzió) használta.

[3] A feltüntetett adatok az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 2. cikkének 3. pontja szerint mért WLTP CO2-adatok. Az üzemanyag-fogyasztási adatok ezen adatok alapján kerültek kiszámításra. Az elektromos fogyasztás [és hatótávolság] a 2017/1151/EU rendelet alapján került meghatározásra.

[4] A „Mercedes me Charge” Mercedes me connect szolgáltatás igénybevétele érdekében külön töltési szerződést kell kötni egy kiválasztott külső szolgáltatóval a terhelés fizetéséhez és számlázásához. A Mercedes me connect szolgáltatások használatához személyes Mercedes me ID és a Mercedes me connect szolgáltatások használati feltételeinek elfogadása szükséges.