A bajnok hibázott, az újonc nyerte a murvás Peugeot futamot
Az elmúlt hétvégén akár újabb bajnoki címének is örülhetett volna a Hangodi Bendegúz – Bunkoczi László páros, de a Peugeot Kupa tavalyi győztesei, a Székesfehérvár-Veszprém Rallye utolsó körében, biztos vezető helyről estek ki és nullázták le maguknak a másfeles szorzójú futamot. A kupasorozat újoncai, Berta László és Császár László megnyerték életük első murvás versenyét, ezzel teljesen nyílttá tették a hátralévő két futamot.
A Peugeot 208 Rally4 Kupa idei negyedik állomásához érkezett a 28. Székesfehérvár-Veszprém Rallye-ra. Hosszú verseny várt az indulókra, a 150 versenykilométernek köszönhetően másfeles szorzóval osztották a pontokat a célbaérkezőknek. A veszprémi pályák híresek arról, hogy szinte már óvatosan kell rajtuk közlekedni, hogy a technika végigvigye a párosokat, ráadásul most a hatalmas forróság sem könnyítette meg az indulók dolgát. A Peugeot Kupa dobogós helyezettjei indultak el ezen a futamon, akiket csábított az elérhető sok pont, ráadásul a murvás pályák (nehézségük ellenére) igazi raliversenyt ígértek.
A Tagai Racing Technology által felügyelt kupasorozat értékelésébe ez a murvás verseny is beleszámít. Más futómű, más gumik és új beállítások. Ezekkel kellett szembenézniük az indulóknak. A kupasorozat mentora, a sokszoros ralibajnok ifjabb Tóth János most is folyamatosan segítette a párosokat szakmai tudásával és tapasztalatával. Itt talán még nagyobb szerepe volt a rutinnak, mint más aszfaltos versenyeken.
A korábbi bajnok, Hangodi Bendegúz tudhatta magának a legtöbb murvás tapasztalatot, hiszen a rallycrossból érkezett pilótának nem volt idegen a csúszós útfelület. Ennek megfelelően magabiztosan kezdett a Hangodi -Bunkoczi – Peugeot 208 Rally4 egység, minden szakaszt megnyert, meggyőző előnnyel vezették a Kupát, egészen a második versenynap feléig.
Az utolsó kör első szakaszáról nem jött ki a kis Peugeot és a versenyirányítás is arról számolt be, Hangodiék beestek, nem tudják folytatni a futamot.
„Lehetne kifogást keresnem, de az a legegyszerűbb, ha kimondom: elrontottam” – nyilatkozta a verseny után a fiatal pilóta. „Nem próbáltuk feszíteni, igazából már biztonságosan akartam menni. Négy napja mentünk 40 fokban a pályabejárással együtt. Talán ez, talán egy kicsit a nagyobb tempó közrejátszott abban, hogy fél méterrel lecsúsztunk az útról, a töltés átdobott minket egy fára. Nem volt nagy hiba, voltak ennél már korábban nagyobb rumlik is, azokat le tudtuk menedzselni, ezt most nem. A tereptárgyak nem segítettek…
Persze, rossz belegondolni, hogy mi lett volna ha… de igazából erre nem is akarok figyelni, az előttünk álló feladatokra szeretnék koncentrálni.
Indulunk a következő versenyen, tanultunk a hibából, ki kell javítani. Ahogy az autót is, az kicsit odalett, de sajnos vagy szerencsére most hosszabb szünet előtt éllunk és így lesz időnk elkészülni vele.”
A Berta-Császár kettősnek ez a futam volt az első murvás versenye. A pilóta reálisan értékelte a győzelmet:
„Nem mi nyertünk, a többiek veszítették el ezt a futamot. Tudjuk a helyén kezelni ezt a győzelmet! Nem vagyok megelégedve magammal, ami a tempót illeti. Nem találtam a ritmust, nagyon új még nekem ez a murva. Talán az első nap második köre volt az, ami már vállalható volt, sokat számított, hogy azokat a szakaszokat a pályabejárás után is még volt időnk újranézni. Másnap nagyon érződött, hogy kettőször láttuk a szakaszokat.
Az autó szuper! Mindent kibír! Le a kalappal előtte, hogy tényleg, mindent kibír! Húzogattuk a bajszát, de bírta. Azt hiszem, rengeteget fejlődtünk a verseny végére, minden kilométerrel közelebb kerültünk hozzá. Most kezdtem megérteni, hogy miért van mindenki ráizgulva arra, hogy menjen a Mikulás Rallye-n… Ugyanezek a szenzációs pályák és kevésbé van meleg, nincs akkora por…
A bajnokságot nézve most jó sok pontot gyűjtöttünk, felszaladtunk Beniék nyakára. Gyúrunk az ózdi futamra, azok a pályák ismerősek a számunkra. Addig még ahol lehet, megyünk a kis Peugeot-val!”
Trencsényi Vincéék a második helyre értek be. Egy hatalmas bukást is sikerült megúszniuk, ami után végig szenvedtek a megsérült fékkel.
„Az első két szakaszt nagyon élveztem, jó volt újra murván menni, ugratni, száguldozni. A harmadik szakaszra már belerázódtunk, ott már voltak kalandok is és a negyedik gyorstól kezdve végig fékhibával küzdöttünk. Innentől már kevésbé volt élvezetes, viszont annál nagyobb kihívás volt fék nélkül közlekedni…
Egyfolytában szereltünk a szervizparkban és az etapokon is. Fékcsövet cseréltünk, folyamatosan töltöttük utána a fékolajat. Megsérült a féknyereg, amit csak a legvégén vettünk észre. Igazából fék nélkül mentünk végig. Volt egy minimális fékhatás az első fékeken, így lehetett lassítani az autót.
Volt olyan pillanat, amikor én már feladtam volna, de Máté tartotta bennem a lelket. Másfeles szorzójú verseny… nagyon sokat számítanak majd ezek a pontok a bajnokság végén. Örülök, hogy célbaértünk. Sajnáltam Bendegúzékat, megérdemelték volna a győzelmet. Most így van egy kis remény, Ózdon már tudtunk gyorsot nyerni, majd figyelünk a defektre, támadunk!”
A 28. Székesfehérvár-Veszprém Rallye-n két páros ért be a célba a Peugeot Kupa értékelését tekintve. Bertáék nyertek, ezzel a győzelmükkel a második helyre ugrottak, közel kerülve a bajnok pároshoz. Trencsényi Vince és Szegedi Máté másodikként értek be, ezzel felzárkóztak az éllovasokhoz. Sok fog múlni a hátralévő két futamon, az ózdi és a nyíregyházi versenyen.
HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!