A Bell Sport & Classic három évet töltött a gyönyörű Ferrari 330 GTC helyreállításával

A brit Ferrari specialista, a Bell Sport & Classic bemutatott egy 1966-os Ferrari 330 GTC-t, amelyet átfogóan restaurált.

A cég három évet töltött az autó életre keltésével. A folyamat azzal kezdődött, hogy két hét alatt eltávolították az összes belső alkatrészt, mielőtt a hangsúly a külső felé fordult, eltávolítva az összes fényes felületet, a lökhárítókat, a fényszórókat és az üveget.

KÖVESS BENNÜNKET A SPOTIFY-ON IS!

Ezt követően megkezdődött a munka a 330 GTC alapjain, ahol a Bell Sport & Classic lecsupaszította a felfüggesztést, homokfúvott minden létfontosságú alkatrészt, valamint felújította és megőrizte az alkatrészeket, beleértve az eredeti lengéscsillapítókat, felfüggesztő karokat és rugókat.

Mint minden ilyen jellegű restaurálásnál, itt is rendkívüli figyelmet fordítottak az autó külsejére, biztosítva, hogy ugyanolyan jól nézzen ki, mint amikor elhagyta a gyárat. Ennek lehetővé tétele érdekében a cég zúzott dióhéjjal fújta be a külsejét, mivel a hagyományos homokfúvással ellentétben a diófúvás nem visz hőt az acélba.

A Ferrari eredetileg kék színben érkezett a Bell Sport & Classic-hoz, és többször átfestették. Az autóhoz eredeti gyártási lapokat szereztek be, amelyek megerősítették, hogy a gyárban világos zöld árnyalatra festették, Verde Chiaro Metallizato néven. A 330 GTC-t ebben a kivitelben újrapermetezték, és az összes külső panelt visszaszerelték.

A belső tér helyreállítását az O’Rourke Coachtrimmers és Szállítók végezték. Az ügyfél azt kérte, hogy a fekete bőrt a Ferrari Conolly VM 218 őzbarna bőrre cseréljék ki, a korhű részletezéssel, beleértve a szőnyegek színét és szövését, valamint a tetőborítást. Megtartották az eredeti üléskereteket és új habszivacs betéteket helyeztek be.

A helyreállítás egyik különösen trükkös része a műszerfal volt. Bár az eredeti fa furnér jó állapotban volt, volt rajta egy lyuk. Ez arra kényszerítette az O’Rourke Coach trimmereket és beszállítóit, hogy kitöltsék a lyukat, miután több tucat különböző fapáccal próbálták meg megtalálni a megfelelőt.

Az autó eredeti Colombo V12-ét is átépítették úgy, hogy még a legkisebb csapot is lecsupaszították, gőzfúvással lefújták, felújították és szükség szerint cserélték. Kétnapos motordinamikus tesztelést végeztek az átépítés után, mielőtt az autót 500 mérföldes úton tesztelték. A motor 300 LE-re jó 7000-es fordulatszámon.

„Ezzel a Ferrari 330 GTC-vel olyan autót hoztunk létre, amely tökéletesnek tűnik első pillantástól egészen a soha nem látott részletekig” – mondta Peter Smith, a Bell Sport & Classic beszerzési és értékesítési vezetője. „Szenvedélyesen hiszünk abban, hogy a szépség sokkal több, mint a bőr mélysége. Éppen ezért, ha szétszedné ezt az autót, minden alkatrésze újnak tűnik, pedig ötvenhat éves. A korszak leghíresebb V12-es Ferrarijával szemben a 330 GTC egy viszonylagos persely alá rejti a fényét, de annyira csodálatos kombinációja a stílusnak és a teljesítménynek, hogy ez az a Ferrari, amely valószínűleg nem marad sokáig alulértékelt.”

A felújított 1966-os Ferrari 330 GTC nemrégiben megszerezte a 2022-es Salon Privé Concours d’Elégance fődíját.