A Bentley Batur opcionális Naim hangrendszere annyiba kerül, mint egy új Golf GTI

Egy teljesen egyedi, 20 hangszórós hangrendszer, amelyet a Naim kifejezetten a Bentley Baturhoz fejlesztett ki, 31 ezer dollárba kerül.

A 18 rendkívül gazdag ember, aki Bentley Baturt rendelt, új kérdéssel néz szembe: akarják-e az új fejlesztésű Naim hangrendszert? Kisebb kérdésnek tűnik, de ha igent mondunk, az további 25 000 GBP (jelenlegi árfolyamon 31 669 USD) lesz az autó árához.

Lehet, hogy ez kevés a 2 millió dolláros árcédulához képest, de még mindig nagyjából annyi, mint egy vadonatúj Golf GTI kézikönyv ára – ami minden tekintetben sok. A Bentley szerint azonban a hangrendszer 10 000 órányi innováció és fejlesztés eredménye.

A Bentley Mulliner, a Naim és a Focal együttműködéseként létrehozott hangrendszer a „Naim for Bentley” egységekre épül, amelyek több mint 15 éve állnak az autógyártó vásárlói rendelkezésére, és most „Naim for Mulliner” néven futnak.

Az új rendszer a legjobb, amit a márkák valaha is kitaláltak – mondják. Összesen 20 hangszórót tartalmaz: hat magassugárzót, kilenc középső hangszórót, két mélysugárzót, két aktív mélyhang-átalakítót és egy mélysugárzót.

A magassugárzók és a középkategóriás hangszórók új meghajtókkal rendelkeznek, és úgy lettek kiválasztva, hogy „selymes magas hangokat” produkáljanak. A magassugárzók ezt egy szabadalmaztatott M kúppal érik el, amely alakjáról kapta a nevét. Egy darabból készültek, merevségre, könnyedségre és csillapításra tervezték, hogy lineáris frekvenciamenetet és alacsony torzítást hozzanak létre.

A Bentley szerint a középkategóriás hangszórókat volt a legnehezebb elkészíteni. Ezeknek egyensúlyban kell lenniük a magas és a mélyhangok között, és a kettő közötti átmenet elsajátítása érdekében a Focal kutatást végzett a kúp torzulásának és torzításának frekvenciájáról. Szoftveres szimuláción és anyagelemzésen keresztül képes volt megjeleníteni a kúpot a kosárral összekötő felfüggesztési anyag viselkedését, és olyan fejlesztésekkel állt elő, amelyek révén éles hangzást hozhat létre, amely akár basszus is lehet.

Eközben a mély- és mélynyomók továbbfejlesztett lineáris dinamikával rendelkeznek, és mindegyik hangsugárzót kifejezetten a Batur belsejéhez választották. A rendszert ezentúl annak a 18 vásárlónak ajánlják fel, akik megrendelték az autót.

A Bentley történetének legerősebb járművét, a Baturt egy 6,0 literes W12-es motor hajtja, amely több mint 730 LE-t (544 kW / 740 LE) és 1000 Nm nyomatékot ad. Ezzel mindössze 3,5 másodperc alatt képes az autó 0-60 mph-ról (0-96 km/h) gyorsulni, végsebessége pedig 335 km/h.

A Bentley várakozásai szerint mindegyik példány létrehozása négy hónapig tart, és ez a gyártás 2024 végéig tart.