A Bentley valódi 3D-s nyomtatott aranyat kínál a cég 103 éves történetének leggyorsabb autójához

Ha te további bizonyítékra van szüksége, hogy a Bentley luxusautó-társaság, most valódi 18 karátos készüléket használ arany a Mulliner Batur-ban, amelynek elegendőnek kell lennie az ötlet megerősítéséhez. A W-12 motorral felszerelt kupé nemcsak a történelem leggyorsabb autója, hanem valószínűleg az első, aki valaha aranyat használt 3D-s nyomtatott részben. Noha a 3D-s nyomtatású fém nem olyan ritka, mint valaha, a valódi, tiszta arany nyomtatás csak egy módon lehetséges. Ez azt is megmutatja, hogy a fémek hogyan válhatnak fenntarthatóbbá, mivel az energia újrahasznosított ékszerforgácsokból készül.

Csak 18-at építenek a mai árfolyamon $ 2 010 393 ( prémium áron ), a Muliner Batur tulajdonos valószínűleg többet engedhet meg magának néhány érintés a 18 karátos aranyról a kupé belsejében. Bentley állítása szerint ez az először 3D-s nyomtatott arany valaha is használtak olyan járműben, mint amilyeneket használnak, és a potenciális magángyűjteményekön kívül, amelyeket elmulasztottunk, nem emlékszünk rá, hogy korábban láttuk volna.

Nem lepünk meg ha több luxusautó-társaság lenne kezdje el kínálni ügyfeleinek, is. Ez a belső térben néhány érintésdarabra korlátozódik, mint például a Charisma Dial ( módválasztó a Start / Stop gomb körül ), Organ Stop szellőzővezérlők, és a beszúrójelzőt a kormányon. Összességében a felhasznált arany mennyisége 210 gramm sárga színű fémből származik.

Két további érdekes szempont van a 3D-s nyomtatott arany használata mellett, azon kívül, hogy egy nagyon pazar kabinot hozzanak létre a Batur számára. A 3D-s nyomdafém egy kicsit körül volt és az OEM-ek használják, amikor egy alkatrész előállítása nem lehetséges szokásos CNC megmunkálási és fémöntési eljárásokkal.

A 3D-s nyomtatás általános módszere az extrudálási módszer, mivel egyes fémek fém- és polimerkeverékkel nyomtathatók mint a PLA izzószál. Ez azt is jelenti, hogy nem tiszta fémmel dolgozik, hogy megteremtse a részét. A tiszta arany nyomtatásának legjobb módja a közvetlen fém lézeres szinterelés ( DMLS ).

Ez a folyamat a mi esetünkben finom fémport (, aranyat ) és rétegenként összeolvasztja, hogy “kinyomja” az Ön által készített alkatrészt. Ez nem csak azt jelenti, hogy egy második kötőanyag nélkül nyomtat (, és elveszíti azt a képességét, hogy azt mondja, hogy “tiszta aranyat” használ ), a másik előnye, hogy újra felhasználhatja a fel nem használt port, de felhasználhatja a megmunkálás során újrahasznosított fémhulladékot is.

A Bentley által használt arany esetében a régi ékszerekből újrahasznosított anyagból származik, amelyet finom porrá őröltek. Ez azt jelenti, hogy nem újonnan bányászott vagy verdelt aranyat használták fel a Batur részeinek létrehozására, összhangban a Bentley fenntarthatósági céljaival, és 2030-ig végponttól szén-semlegesvé váltak.

Ez év elején a Bentley közel $ 3 656 000-et fektetett be az adalékanyagok gyártásába ( az Ön által használt név, ha “professzionálisabbnak” szeretne hangolni” a 3D-s nyomtatási térben ) abban a reményben, hogy még testreszabottabb személyre szabást és segítséget nyújt az alacsony volumenű gyártásban, például aranydarabok készítését más korlátozott kiadású Bentley modelleken. Alig várjuk, hogy megnézzük, mi más a Bentley — és annak tulajdonosai —, amikor az ég a határ.

motortrend