A BKK szerint egyre cikibb a bliccelés
A Budapesti Közlekedési Központ utasainak többsége saját bevallása szerint becsületesen utazik – derült ki a társaság friss felméréséből. A kutatásban megkérdezettek 91 százaléka úgy nyilatkozott, hogy mindig jeggyel vagy bérlettel utazik a BKK járatain. A többség tehát felelősen dönt. De ki a maradék 9 százalék?
A BKK legfrissebb, ezer fő megkérdezésével készített reprezentatív felmérésében a Budapesten és az agglomerációban élők, illetve a rendszeresen közösségi közlekedést használók osztották meg a szolgáltatással kapcsolatos tapasztalataikat. A kutatás a közlekedési szokások és az ügyfelek elégedettségi szintje mellett arra is kitért, hogy hogyan aránylik az önbevallásos bliccelések aránya a felszállások számához.
Az utasok 9 százaléka trükközik
A közösségi közlekedők 91 százaléka saját bevallása szerint érvényes jeggyel vagy bérlettel utazik a BKK járatain, és tízből heten úgy gondolják, hogy a közösségi közlekedés ára arányban áll a szolgáltatás minőségével. A szabályosan utazók aránya (91%) minimális javulást mutat a társaság korábbi felméréséhez képest.
Érvényes jegy vagy bérlet nélkül saját bevallása szerint a közösségi közlekedők 9 százaléka utazik, közülük a legtöbb alkalommal a legfiatalabbak (18-29 évesek), és a 40-49 évesek bliccelnek.
Pár kattintás a stresszmentes utazásért
A bliccelők 87 százaléka szerint a bliccelés hátterében leginkább a jegyvásárlási lehetőség hiánya, valamint a sietség (67%) és az időhiány (67%) áll. A BKK BudapestGO alkalmazása minderre egyszerű és gyors megoldást kínál, hiszen az applikációban pár kattintással bármikor bárhonnan megvásárolható számos jegy- és bérletfajta. Az alkalmazást egyébként egyre többen használják, rangos elismerésben részesült, népszerűségét az is mutatja, hogy a BKK eseti jegyértékesítésében már közel 40 százalék a digitális jegyekből származó bevétel aránya.
Bár az utasok döntő többsége becsületesen, a szabályoknak megfelelően veszi igénybe a közösségi közlekedési szolgáltatásokat, ennek ellenére még mindig vannak olyanok, akik nemcsak bliccelnek, hanem a pótdíjat sem fizetik ki időben. Ezért a BKK többször felhívja a figyelmet arra, hogy a ki nem fizetett pótdíj nem évül el, a pótdíjtartozás akár milliókra is rúghat néhány év alatt.
Ügyfélbarát és hatékony ügyintézéssel segít a BKK
A BKK több szolgáltatást is bevezetett az utóbbi években, amellyel hatékonyabbá teszi, adott esetben gyorsítja a pótdíjazással járó ügyintézést. A társaság többek között
• lehetőséget biztosít arra, hogy a bliccelésen ért utas az ellenőrnél bankkártyával fizesse ki a helyszíni – mérsékelt – pótdíjat,
• a pótdíjazás napján történő bérletvásárlás esetén kedvezményes pótdíj megfizetését is lehetővé teszi (2 munkanapig),
• bevezette a pótdíjfizetés lehetőségét elektronikus felületen is,
• a pótdíjazáshoz szükséges adatokat elektronikusan olvassa ki a személyazonosító igazolványokból,
• e-mail-értesítést küld a pótdíjtartozásról, ezzel felhívja a figyelmet a befizetési határidőre, hogy a bliccelő elkerülhesse a pótdíj emelkedését,
•a pótdíjazott utasoknak kedvezményt biztosít a pótdíj összegéből (A pótdíjfizetés lehetőségei, feltételei (bkk.hu))
A pótdíjazásról és a pótdíjkedvezményről bővebben a BKK oldalán lehet olvasni.
Budapesti Közlekedési Központ