Elegáns vezetési élmény – Az új Mercedes-AMG GT 43 Coupé

Mercedes-AMG GT 43; Exterieur: sonnengelb uni; Interieur: Leder Nappa sage grey (Energieverbrauch kombiniert 10,3 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 235 g/km, CO2-Klasse: G);Energieverbrauch kombiniert: 10,3 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 235 g/km, CO2-Klasse: G Mercedes-AMG GT 43; Exterior: sun yellow; Interior: Nappa Leather sage grey/black (energy consumption, combined 10,3 l/100 km, CO₂ emissions combined: 235 g/km, CO₂-class: G);Combined energy consumption 10.3 l/100 km, combined CO2 emissions 235 g/km, CO2 class G

  • AMG 2,0 literes turbómotor 310 kW (421 LE) teljesítménnyel és spontán reakcióval
  • A hátsókerék-hajtás és a kedvező súlyeloszlás gondoskodik a dinamikus vezetési viselkedésről
  • Elegáns vizuális megkülönböztetés a külső kialakításban

Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A Mercedes-AMG az AMG GT 43-mal bővíti az új AMG GT Coupé portfólióját (kombinált energiafogyasztás 10,3 l/100 km, kombinált CO₂-kibocsátás 235 g/km, CO₂ osztály G)[1]. Az első tengelyen elhelyezett, viszonylag könnyű négyhengeres motor és a tiszta hátsókerék-hajtás kombinációja az új modellt agilis kanyarművészré teszi, rendkívül dinamikus irányíthatósággal és vezetési élményekkel.

Az AMG 2,0 literes turbómotor teljesítménye 310 kW (421 LE), maximális nyomatéka pedig 500 Nm. Különlegessége az elektromos kipufogógáz-turbófeltöltő, a Formula 1™ technológia. Ez a töltési forma különösen spontán reakciókat garantál a teljes sebességtartományban. Az új AMG GT 43 még dinamikusabb vezetési élményt és egyben nagyobb hatékonyságot kínál. A turbófeltöltőt a 48 voltos fedélzeti elektromos rendszer működteti, amely a szíjhajtású indítógenerátort is táplálja. Ez rövid időre további 10 kW (14 LE) teljesítményt ad. A második generáció enyhe hibridként is funkcionál a 48 voltos fedélzeti elektromos rendszerben, amely az ideiglenes teljesítménynövekedés mellett olyan funkciókat is lehetővé tesz, mint a szabadonfutás és a regeneráció a még nagyobb hatékonyság érdekében. A 48 voltos technológia a kényelmet is növeli, hiszen szinte észrevehetetlenek az átmenetek a start-stop és a kifutási funkciók között.

„Az AMG GT családunk a portfóliónk élén áll, és megtestesíti márkánk szellemét: a vezetési teljesítményt. Ezért nagyon örülünk, hogy ez a család most a GT 43-mal bővül. Egyértelműen felismerhető GT-ként, de egyértelműen különbözik a többi modelltől. Olyan vásárlókat vonz, akik szeretik a dizájnt és az eleganciára helyezik a hangsúlyt, de nem hajlandók kompromisszumot kötni a vezetési élmény és a vezetési dinamika terén. A hátsókerék-hajtás koncepciója a GT 43-at nagyon agilis járművé teszi, amely mosolyt csal az arcára a kanyargós utakon.”
Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH vezérigazgatója és a Mercedes-Benz G-Class & Mercedes-Maybach üzletágának vezetője

A teljesítmény arányban áll állapotával: az AMG GT 43 álló helyzetből 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. A végsebesség 280 km/h.

Az elektromos kipufogógáz-turbófeltöltő javítja a motor reakcióját

Az AMG GT 43-ban található 2,0 literes AMG négyhengeres turbómotor 310 kW (421 LE) maximális teljesítményét 6750-es fordulatszámon éri el. Az 500 Nm-es maximális nyomaték 3250 és 5000 ford./perc között érhető el. A rendszer a helyzettől függően rövid távú, 10 kW-os (14 LE) többletlöketet is garantál a szíjhajtású indítógenerátor (RSG) által.

Az elektromos kipufogógáz-turbófeltöltő működési elve ugyanazon a technológián alapul, amelyet a Mercedes-AMG Petronas F1 Team is használ. Közvetlenül a turbófeltöltő tengelyére, a kipufogóoldali turbinakerék és a frisslevegő felőli kompresszorkerék közé egy körülbelül négy centiméter keskeny villanymotor van beépítve. Elektronikusan vezérelve ez közvetlenül meghajtja a turbófeltöltő tengelyét, és így felgyorsítja a kompresszor kerekét, mielőtt a kipufogógáz áramlása átvenné a hagyományos hajtást.

Ez jelentősen javítja a válaszadási viselkedést az alapjárattól kezdve és a teljes fordulatszám-tartományban. A belső égésű motor még spontánabban reagál a gázpedál parancsaira, és az általános vezetési élmény dinamikusabb. Ezenkívül a turbófeltöltő villamosítása nagyobb nyomatékot tesz lehetővé alacsony fordulatszámon. Ez növeli az agilitást és optimalizálja az álló helyzetből történő gyorsulást. Az e-turbófeltöltő technológiája akkor is fenntartja a töltőnyomást, ha a vezető elengedi a gázpedált vagy fékez. Ez biztosítja a folyamatos, közvetlen reagálást.

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G sebességváltó nedves indítókuplunggal és hátsókerék-hajtással

Az AMG SPEEDSHIFT MCT 9G sebességváltóban (MCT = Multi-Clutch Transmission) a nedves indító tengelykapcsoló helyettesíti a nyomatékváltót. Csökkenti a súlyt, és kisebb tömegtehetetlenségének köszönhetően optimalizálja a reakciót a gázpedál parancsaira, különösen sprinteléskor és terhelésváltáskor. A gondosan összehangolt szoftver rövid kapcsolási időket és gyors többszöri visszakapcsolást biztosít. Emellett a „Sport” és „Sport+” vezetési programok dupla kioldó funkciója különösen érzelmes váltási élményt nyújt. A RACE START funkciót is alkalmazzák, amely garantálja az optimális gyorsulást álló helyzetből.

Aktív aerodinamika a dinamika és a hatékonyság növelése érdekében

Az AIRPANEL aktív légellenőrző rendszer az aerodinamika javításának technikai csúcspontja. A felső levegőbemenet mögötti vízszintes lécek elektronikus vezérléssel nyithatók és zárhatók. Ez azt jelenti, hogy a levegő áramlását szükség szerint irányítják, és így javítja a légi teljesítményt.

Normál esetben a lamellák zárva vannak – még a legnagyobb sebességnél is. Ez a pozíció csökkenti a légellenállást. Csak akkor nyílnak ki a bordák, ha az előre meghatározott alkatrészeken bizonyos hőmérsékletek elértek, és a hűtőlevegő-igény különösen magas, és akkor engedik a maximális hűtőlevegőt a hőcserélőkhöz. Ez rendkívül intelligens és gyors vezérlést igényel.

Ugyanez vonatkozik az aerodinamika egy másik aktív elemére: a kihúzható hátsó légterelőre, amely zökkenőmentesen integrálódik a jármű sziluettjébe. A vezetési körülményektől függően változtatja a helyzetét. A vezérlőszoftver számos paramétert figyelembe vesz: A számításba beletartozik a menetsebesség, a hossz- és oldalgyorsulás, valamint a kormánysebesség. 80 km/órás sebességtől kezdve a légterelő öt különböző szöghelyzetet vesz fel, hogy optimalizálja a menetstabilitást vagy csökkentse a légellenállást.

Alváz többlengőkaros első tengellyel és könnyű szerkezeti méretekkel

Az AMG GT 43 alapkivitelben AMG acélrugós felfüggesztéssel, különösen nagy teljesítményű alumínium lengéscsillapítókkal és könnyű csavarrugóval van felszerelve. Különlegessége a többlengőkaros első tengely öt lengőkarral, amelyek teljesen a felniben helyezkednek el. Ez jelentősen javítja a kinematikát. Az 5 lengőkaros térszerkezet a hátsó tengely kerekeit is megvezeti.

A rugózatlan tömegek csökkentése érdekében az új GT első és hátsó tengelyén minden felfüggesztő kar, kormánycsukló és keréktartó kovácsolt alumíniumból készül. A térbeli vezérlési koncepció minden kereket a legkisebb rugalmas mozdulatokkal vezet.

A nagy dőlésszög és a nyomtáv merevsége nem csak nagy kanyarsebességet tesz lehetővé, hanem a vezető számára optimális érintkezést biztosít a magas kanyar határterületen. Ez a kiváló oldaldinamikában és a nagy sebességnél tapasztalható menetstabilitásban, valamint a külső hatásokra – például oldalszélre, ütésekre vagy a súrlódási együttható változásaira – való jóindulatú reakcióban tükröződik.

A könnyű tekercsrugók csökkentik az alváz súlyát a teljesítmény csökkenése nélkül. A gyártási folyamat során a rugós alátétet a rugóra ragasztják. Ez a szilárd csatlakozás megakadályozza a szennyeződések, például homok okozta kopást a jármű élettartama során. A rugó életciklusa során nem korrodálódik, és a maximális alkatrészterhelés kisebb súllyal növelhető. Ez körülbelül 0,2 kilogrammot takarít meg tavasszal.

Egy másik könnyű szerkezeti intézkedés az AMG GT 43 első és hátsó tengelyén található torziós rúd stabilizátorokra vonatkozik. A változó falvastagságnak köszönhetően ezek súlya csökkenthető. A maximális falvastagságot csak ott alkalmazzuk, ahol a maximális terhelés miatt szükséges – jelen esetben a gumicsapágyak területén.

Az adaptív csillapítású AMG RIDE CONTROL legújabb generációja opcionálisan elérhető az AMG GT 43-hoz. Az alvázvezérlő egység adatelemzést használ – beleértve a gyorsulás- és kerékút-érzékelőket is –, hogy az egyes kerekek csillapítási erejét a helyzethez igazítsa. néhány ezredmásodperc. A vezető az AMG DYNAMIC SELECT vezetési programokkal előre kiválaszthatja az alapbeállítást: egy gombnyomásra a vezetési viselkedés megváltozik, például a „Sport+” módban a teljes dinamikáról a „Komfort” beállításban a halk siklásra vált. Ezenkívül az AMG RIDE CONTROL futóműve három fokozatban állítható be egy erre a célra szolgáló gombbal, a vezetési programtól függetlenül.

AMG nagy teljesítményű kompozit fékrendszer a rövid féktávokhoz

Az AMG nagy teljesítményű kompozit fékrendszer kiváló lassulási értékeket és precíz vezérlést garantál. Az első tengelyre 390 x 36 mm méretű, belső szellőzésű és perforált féktárcsák, hatdugattyús fix féknyereggel, míg a hátsó tengelyen 360 x 26 mm-es méretűek egydugattyús úszónyergekkel. A rendszer lenyűgözi a rövid féktávolságot, az érzékeny reakcióképességet és nem utolsósorban a nagy stabilitást és élettartamot – még rendkívüli igénybevétel mellett is. A kényelmi funkciók közé tartozik az emelkedőn való elindulás asszisztense, valamint az előtöltés és a szárazon történő fékezés nedves körülmények között. Amikor a gyújtás ki van kapcsolva és a jármű áll, a „P” parkolóállás is aktiválódik. Elinduláskor az elektromos rögzítőfék automatikusan kiold.

A kompozit féktárcsák különösen könnyűek: a menetdinamikának és a kormányzási viselkedésnek jót tesz a csökkentett rugózatlan tömeg. A féktárcsa (acélöntvényből) és a fékpofa (alumíniumból) speciális csapokkal van összekötve. Ez a kialakítás helytakarékos és támogatja a fékhűtést. Az irányított perforáció további előnyöket kínál: súlyt takarít meg és javítja a hőelvezetést. Ezen túlmenően ez a megoldás nedves körülmények között gyorsabb reagálással és fékezés utáni jobb betéttisztítással rendelkezik.

Az opcionális hátsó tengely kormányzás egyesíti az agilitást és a stabilitást

Kívánság szerint az AMG GT 43 felszerelhető aktív hátsó tengely kormányzással (HAL). Sebességtől függően a hátsó kerekek vagy ellentétes irányba (100 km/h-ig), vagy ugyanabba (100 km/h-nál gyorsabban) kormányoznak, mint az első kerekek. A rendszer ezért agilis és stabil vezetési viselkedést is lehetővé tesz. Az első kerék kormányzása közvetlenebb, ami azt jelenti, hogy a jármű könnyebben kormányozható a határnál, kisebb kormányerőkifejtéssel.

Hat vezetési program és AMG DYNAMICS: a kényelmestől a dinamikusig

Az öt AMG DYNAMIC SELECT „Smooth”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” és „Individual” vezetési program, valamint az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomagban található „RACE” a jármű jellemzőinek széles skáláját teszi lehetővé. kényelmestől dinamikusig. Az egyes vezetési programok egyedi vezetési élményt kínálnak, pontosan a különböző vezetési körülményekhez szabva. Az AMG DYNAMIC SELECT vezetési programok részeként a GT modellek AMG DYNAMICS rendszerrel is rendelkeznek. Ez az integrált járműdinamikai vezérlés az ESP® stabilizáló funkcióit a kormányzási jelleggörbe agilis beavatkozásaival és további ESP® funkciókkal bővíti. Dinamikus kanyarodáskor például egy rövid fékezés a belső hátsó keréken meghatározott elfordulási nyomatékot hoz létre a függőleges tengely körül a spontán és precíz kormányzás érdekében.

AMG DYNAMIC PLUS csomag a maximális vezetési élményért

Az AMG DYNAMIC PLUS csomag opcionálisan elérhető az AMG GT 43-hoz, amely számos nagy teljesítményű alkatrészt tartalmaz:

  • A dinamikus AMG motortartók a vezetési helyzettől függően merevebben vagy rugalmasabban kötik össze a motort a karosszériával. Ez minden vezetési helyzetben a lehető legjobb egyensúlyt eredményezi a vezetési dinamika és a kényelem között.
  • Az elektronikusan vezérelt AMG hátsó tengely reteszelő differenciálmű még gyorsabban és precízebben osztja el a szükséges erőt a kerekek között dinamikus kanyarodás és gyors gyorsulás során, így garantálja a maximális tapadást.
  • A „RACE” vezetési program gombnyomásra biztosítja a versenypályás teljesítményt, még spontánabb motorreakcióval és közvetlenebb gázpedálkarakterisztikával. Kiegészítő vezetési programként választható az AMG kormánykerék gombjaival.
  • Az aktív aerodinamikai elem, amely a motor előtt az alvázban van elrejtve, hozzájárul a sportosabb vezetési viselkedéshez. Ez a szénprofil egy exkluzív AMG fejlesztés és szabadalmak által védett. Az AMG vezetési programok helyzetére reagál, és 80 km/órás sebesség mellett automatikusan lefelé nyúlik körülbelül 40 millimétert. Ez létrehozza az úgynevezett Venturi-effektust, amely ráadásul felszívja az autót az úttestre, és csökkenti az első tengely emelését.
  • A sárga színű AMG féknyergek vizuálisan kiemelik a megnövekedett menetdinamikai lehetőségeket.
  • A merev hátsó szárny opcionálisan foglalható. A csomagtérfedélre van felszerelve, és még nagyobb leszorítóerőt biztosít a hátsó tengelyen.

Purisztikus modell elegáns megkülönböztető jegyekkel a külső kialakításban

Az AMG GT 43 külső kialakítása sok részletben eltér az AMG család többi tagjától. Különösen szembeötlő az újonnan tervezett első kötény nagy légbeömlőkkel a jármű teljes szélességében. A keskenyebb első és hátsó sárvédők, valamint a csökkentett nyomtáv hangsúlyozzák az elegáns karaktert. Az első sárvédőkhöz is új kárpitrész került. A szintén módosított hátsó kötény, valamint a bal és jobb oldali trapéz helyett kerek dupla kipufogóburkolat jellemzi a hátulnézetet.

Az AMG GT karosszériaforma jellegzetességei közé tartozik a hosszú tengelytáv, a rövid túlnyúlások, a hosszú motorháztető, a meredeken lejtős szélvédővel ellátott hátsó utastér és az erőteljes hátsó rész. Ez a tipikus GT arányokat eredményezi. Ezek adják a kupé erőteljes, dinamikus megjelenését – a külső burkolattal egy szintben lévő kerekekkel együtt. Az AMG GT 43 alapfelszereltségként 19 colos könnyűfém keréktárcsákon gurul. Opcióként más, 19 vagy 20 hüvelykes átmérőjű változatok is elérhetők. Vannak kovácsolt kerekek is, amelyek átmérője 21 hüvelyk.

A nagyméretű EASY PACK csomagtérajtó és a HANDSFREE ACCESS funkció megkönnyíti a be- és kirakodást. Az opcionális 2+2 üléses kínálat növeli a mindennapi használatra való alkalmasságot, és nagyon jó helyet biztosít az utazóknak és csomagjaiknak. Szükség esetén a csomagtér észrevehetően bővíthető a hátsó ülés háttámlája segítségével.

AMG GT felszereltség: nagy választék az egyéni megjelenéshez

Kiterjedt alapfelszereltségének részleteivel, valamint számos további opcióval az AMG GT 43 testreszabási lehetőségek széles skáláját kínálja a különböző vásárlói igényekhez – a sportostól a dinamikustól az elegánsig. Három külső dizájn csomag közül választhat, hogy tovább élesítse a megjelenést az elegancia vagy a dinamizmus irányába:

  • Az AMG külső króm csomag elegáns, magasfényű króm díszítést tartalmaz az első kötényen, az első sárvédőkön és az oldalsó küszöbpaneleken.
  • Az AMG Night Package egyes külső elemei magasfényű feketével vannak bevonva, mint például az első elosztó, az oldalsó küszöbpanelek díszléce, a külső tükrök burkolatai és az ablakvonal díszlécei. Fekete krómozott kerek dupla kipufogó-díszek, a hátsó ablakokhoz pedig hőszigetelő, sötétre színezett üveg is tartozik. A választott festéktől függően szembetűnő kontrasztok vagy folyó átmenetek születnek.
  • Az AMG Night Package II további, fekete krómozott elemeket is tartalmaz, beleértve a hűtőbordákat, a tipográfiát és egy Mercedes csillagot a hátulján.

Belső „hiperanalóg” pilótafülke és komfortülések alapfelszereltségként

A Mercedes-AMG GT 43 belsejében az analóg geometria és a digitális világ izgalmas kombinációja is megtalálható. A tervezők ezt „hiperanalógnak” nevezik. Ezt példázza a teljesen digitális műszercsoport, amely egy háromdimenziós látómezőbe van integrálva. A megjelenés egyénileg választható főnézetekkel személyre szabható. Szimmetriája ellenére a pilótafülke kialakítása egyértelműen a vezetőre helyezi a hangsúlyt.

A középkonzol a műszerfal alsó részébe folyik. A funkcionális és vizuális központ a 11,9 hüvelykes multimédiás érintőképernyő. A portré formátum egyértelmű előnyöket kínál, különösen a navigáció szempontjából, valamint nagyobb ergonómiai szabadságot kínál. Az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment rendszer intuitívan használható, és képes tanulni. Kiterjedt AMG-specifikus tartalmat kínál öt megjelenítési stílusban. Az olyan exkluzív menüelemek, mint az „AMG Performance” vagy az „AMG TRACK PACE”, kiemelik a sportos karaktert.

Az AMG GT 43 alapfelszereltsége számos elektromosan és manuálisan állítható Nappa bőr AMG sportüléssel. Ugyanez vonatkozik az opcionális AMG nagyteljesítményű ülésekre is a szoborszerű kialakítással, az integrált fejtámlákkal és a megnövelt oldaltartással. A MANUFAKTUR testreszabási programból választható kárpitozás különösen exkluzív megjelenést biztosít. Itt három szín közül lehet választani. A MANUFAKTUR belső csomag hét színkombinációban érhető el.

A díszítőelemek a standard magasfényű fekete mellett alumínium vagy karbon, valamint MANUFAKTUR krómfekete színben is kaphatók. Két díszítő rész is van: szürke nyitott pórusú nyírfa és barna, nyitott pórusú kőris hajófedélzet fa alumínium csíkokkal. Az opcionális kormányfűtéssel rendelkező, nagy teljesítményű AMG kormánykerék Nappa bőr, Nappa bőr/mikroszálas MICROCUT vagy karbon design/mikroszálas MICROCUT kivitelben kapható.

[1]A megadott értékeket az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light-duty vehicles Test Procedures) mérési eljárás szerint határozták meg. A megadott tartományok a német piacra vonatkoznak. Az autó energiafogyasztása és CO₂-kibocsátása nemcsak az üzemanyag vagy energiaforrás hatékony felhasználásától függ, hanem a vezetési stílustól és egyéb nem műszaki tényezőktől is.