A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
A BMW Group hazai piacán mind a BMW, mind a MINI újdonságai iránt egyre intenzívebb érdeklődés mutatkozik, különös tekintettel a hálózatról tölthető modellekre. Január és június között a müncheni központú vállalatcsoport 116 255 darab új BMW és MINI modellt adott el Németországban (-29,1%), amelynek 10,8 százaléka tisztán elektromos meghajtású vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell volt.
Január és június között a BMW Group 372 428 darab (-32,3%) új BMW és MINI modellt értékesített Európában. A hálózatról tölthető modellek ebből 10,9 százalékot, szám szerint 40 734 darabot tettek ki. Az első félév végére a régió összes márkakereskedése újra megnyitotta kapuit, néhány kivételtől eltekintve.
A tengerentúlon államról államra változott az új autók iránti kereslet, és mint ilyen, az Egyesült Államok első féléves értékesítési mutatói is vegyesek. Március eleje óta itt június közepén nyitott újra először az összes márkakereskedés, amelyek együttesen 133 844 darab új autót értékesítettek január és június között (-30,6%). Ebből 121 657 darab (-29,6%) BMW modell volt.
Kínában 329 069 darab új BMW és MINI modell talált gazdára a 2020 januárja és júniusa között eltelt hat hónapban (-6%), holott a második negyedév értékesítési teljesítménye 17,1 százalékkal szárnyalta túl az előző esztendő hasonló időszakának eredményét. Mindez azt mutatja, hogy a régióban március óta folyamatos fellendülésben vannak az új autókra regisztráló ügyfélérdeklődések.
A BMW Group értékesítési eredményei 2020. második negyedévében és első félévében
2020. második negyedév | Egy évvel ezelőtthöz képest (%) | 2020. első félév | Egy évvel ezelőtthöz képest (%) | |
BMW Group autók | 485 701 | -25,3% | 962 575 | -23,0% |
BMW | 430 397 | -23,2% | 842 153 | -21,7% |
MINI | 54 597 | -38,2% | 118 862 | -31,1% |
Hálózatról tölthető modellek* | 31 095 | -4,9% | 61 652 | 3,4% |
Rolls-Royce | 707 | -46,8% | 156 | -37,6% |
BMW Motorrad | 41 933 | -23,2% | 76 707 | -17,7% |
*Tisztán elektromos és plug-in hibrid modellek
A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata
2020. második negyedév | Egy évvel ezelőtthöz képest (%) | 2020. első félév | Egy évvel ezelőtthöz képest (%) | |
Európa | 151 869 | -45,6% | 372 428 | -32,3% |
Németország* | 48 264 | -46,0% | 116 255 | -29,1% |
Ázsia | 253 533 | 7,5% | 416 153 | -8,1% |
Kína | 212 617 | 17,1% | 329 069 | -6,0% |
Amerikai kontinens | 70 311 | -41,1% | 152 102 | -30,5% |
Egyesült Államok | 56 245 | -39,5% | 120 937 | -29,4% |
*Előzetes értékek