A BMW folytatja az elektromos mobilitás népszerűsítését
A BMW X3 xDrive30e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának szíve egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor, amelyek a nyolcfokozatú Steptronic automataváltón és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül juttatják teljesítményüket és forgatónyomatékukat az úttestre – az épített utakon túl is. A rendszer maximális teljesítménye 185 kW / 252 lóerő, amelyet a legtempósabb vezetési szituációkban az elektromos motor ideiglenes teljesítménynövelő funkciója 30 kW / 41 lóerő többlettel képes megnövelni. A BMW X3 xDrive30e az előzetes számítások szerint 6,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
Helytakarékossági okokból a BMW legújabb plug-in hibrid modelljének lítium-ion akkumulátorát a tervezők a hátsó üléssor alá építették be. 450 liter űrtartalmú csomagterével a BMW X3 xDrive30e belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljei csomagtér-kapacitását örökölte.
További újdonságok a 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon: a BMW 330e limuzin, a BMW X5 xDrive45e és az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatai
A BMW Group elektromos mobilitás terén betöltött piacvezető pozícióját a vállalatcsoport aktuális modellpalettája is igazolja. A 2019. március 7-17. között megrendezendő 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon a BMW három szegmensben is reflektorfénybe gurítja plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei második nemzedékét.
Az új BMW 330e limuzin elsősorban elődmodelljéhez képest mintegy 50 százalékkal megnövelt, immár 60 kilométer* tisztán elektromos hatótávolságával, 100 kilométerenként 1,7 literre* csökkentett átlagos üzemanyag-fogyasztásával és kilométerenkénti 39 grammra* redukált kombinált károsanyag-kibocsátásával nyűgözi le rajongóit – miközben mindezen erényeit a kategóriaetalon sportlimuzin hamisítatlan vezetési élményével egyesíti. A plug-in hibrid hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye 185 kW / 252 lóerő, amelyet az elektromos motor alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkciója 30 kW / 41 lóerő többlettel képes megtámogatni. Az új BMW 330e limuzin az előzetes számítások szerint 6,0 másodperc alatt letudja a nulla-százas sprintet.
A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW X5 új generációját ugyancsak megnövelt rendszerteljesítmény, nagyobb hatótávolság és alacsonyabb emisszió jellemzi. Az új BMW X5 xDrive45e meghajtásáról egy típus- és hajtáslánc-specifikus módosításokon átesett, soros hathengeres benzinmotor, valamint egy elektromos motor együttműködése gondoskodik – 290 kW-ra / 394 lóerőre növelt maximális rendszerteljesítménnyel, amely az előzetes számítások szerint 5,6 másodperc alatt gyorsítja fel a környezetbarát sportterepjárót álló helyzetből 100 km/órára. A modell egyetlen feltöltéssel elérhető, tisztán elektromos hatótávolsága 80 kilométerre* nőtt, amely az elődmodell hasonló értékének csaknem háromszorosa. Mint ilyen, az új BMW X5 xDrive45e a belsőégésű erőforrás beindítása nélkül, könnyedén képes teljesíteni a hétköznapi ingázások átlagos távolságát, amellyel napi szinten gyakorlatilag nullára csökkenti a modell károsanyag-kibocsátását. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW X5 ugyanakkor egy 69 liter űrtartalmú üzemanyagtartályt is kapott, hogy még a leghosszabb utazásokat is játszi könnyedséggel abszolválja. Az újdonság lenyűgözően hatékony hajtáslánc-technológiája 100 kilométerenként 2,1 literre* és kilométerenkénti 49 grammra* csökkenti a modell átlagos üzemanyag-fogyasztását, illetve kombinált károsanyag-kibocsátását. Az új BMW X5 xDrive45e hosszú távú kvalitásait a modell sokoldalú csomagtere is alátámasztja: az újdonság alapesetben 500 literes, a hátsó üléstámlák ledöntésével azonban egészen 1 716 literig bővíthető csomagtere csupán néhány literrel marad el a belsőégésű erőforrással hajtott testvérmodellek hasonló értékétől. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW X5 úttörő terepjáró képessége a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás magabiztosságával társul, amely a hajtáslánc erőforrásainak teljesítményét és forgatónyomatékát az útviszonyok függvényében, a sportos vezetési élmény és az abszolút terepjáró képesség megteremtése érdekében osztja el a négy kerék között.
Az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatai a márka zászlóshajójának sportosságát, menetkomfortját és utasterének fejedelmi hangulatát kivételesen magas fokú hajtáslánc-hatékonysággal kombinálják, a tisztán elektromos meghajtású, zéró emissziójú, gyakorlatilag hangtalan vezetési élmény lehetőségét kínálva fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A modellhármas tisztán elektromos hatótávolsága az elődmodellek hasonló értékéhez viszonyítva mintegy 30 százalékkal, immár 50 – 58 kilométerre* nőtt. A modellpaletta tagja a BMW 745e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,1 – 15,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 48 – 52 gramm / km)*, a hosszított tengelytávolságú BMW 745Le (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,6 – 15,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 50 – 53 gramm / km)* és az intelligens összkerékhajtással felszerelt BMW 745Le xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,3 – 2,6 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,8 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 52 – 59 gramm / km)*. A három újdonság meghajtásáról egy típus- és hajtáslánc-specifikus módosításokon átesett, soros hathengeres benzinmotor és egy elektromos erőforrás kettőse gondoskodik, amely a vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) SPORT vezetési üzemmódjában 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes. Az új BMW 745e 5,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az új BMW 745Le modellnek ehhez 5,3 szekundumra, míg a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással megtámogatott BMW 745Le xDrive modellnek csupán 5,1 másodpercre van szüksége.