A BMW folytatja az elektromos mobilitás népszerűsítését
BMW 530e limuzin és BMW 225xe Active Tourer továbbfejlesztett lítium-ion akkumulátorokkal és megnövelt tisztán elektromos hatótávolsággal
Az akkumulátorcella-technológia területén elért legújabb fejlődés a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 5-ös és 2-es BMW esetében egyaránt az emisszió-mentes közlekedés újabb lehetőségeit váltja valóra. Miközben külső mérete változatlan maradt, a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatának új lítium-ion akkumulátora 9,2 kilowattóráról 12,0 kilowattórára (kWh) növelte bruttó energiateljesítményét. Mindez azt jelenti, hogy a BMW 530e limuzin több mint 30 százalékkal, immár 64 kilométerre* növelte a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolságát. A modell 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,7 liter*, amely kilométerenkénti 38 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátással párosul. 2019 júliusában a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó BMW 530e xDrive limuzin is bemutatkozik a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek palettáján, amelynek 57 kilométer* tisztán elektromos hatótávolságához 100 kilométeren 1,9 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 44 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátás társul.
A BMW 225xe Active Tourer modellben szintén csúcstechnológiás akkumulátorcella-technológia kövezi ki az utat az alacsonyabb emisszió és a több mint 25 százalékkal megnövelt, immár 47 kilométer* tisztán elektromos hatótávolság felé. Miközben megtartotta korábbi méreteit, az új lítium-ion akkumulátor 7,7 kWh-ról 9,7 kWh-ra növelte bruttó energiateljesítményét. A BMW 225xe Active Tourer átlagos üzemanyag-fogyasztása így 1,9 liter / 100 km*, amely 100 kilométerre vetítve 14,7 kWh* kombinált energiafogyasztással és kilométerenkénti 43 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátással párosul. A modell egyszerre sportos és sokoldalú vezethetőségéhez nagymértékben hozzájárul a hibrid-specifikus összkerékhajtás. Az újdongás széleskörű alapfelszereltsége és opcionális extrafelszereltségi palettája számos modern vezetést támogató rendszerrel és az intelligens járműkapcsolati megoldások, illetve digitális szolgáltatások terén aktuális innovációkkal bővült, amelyek minden korábbinál kényelmesebb akkumulátortöltést és még átfogóbb tisztán elektromos vezetési élményt garantálnak.
Csúcstechnológiás akkumulátortechnológia, új járművezérlő rendszerek és innovatív digitális szolgáltatások a minden korábbinál kiegyensúlyozottabb tisztán elektromos vezetési élmény érdekében
Az új BMW 3-as limuzin, az új BMW X5 és az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozataiban nem csupán a legkorszerűbb akkumulátortechnológia, de az új kijelző- és járművezérlő rendszer, valamint az innovatív digitális szolgáltatások is minden korábbinál intenzívebb tisztán elektromos vezetési élményt hívnak életre. A jövőbe mutató modellek széleskörű alapfelszereltségének a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is része, amely egy újratervezett digitális műszeregység és egy ugyancsak digitális központi kijelző párosával minden korábbinál átláthatóbban mutatja a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét, a tisztán elektromos meghajtással megtehető aktuális hatótávolságot és a plug-in hibrid hajtáslánc aktív üzemmódját. Utóbbi üzemmód-választó gombját a tervezők a vezetési élménykapcsolóba (Driving Experience Control) integrálták. A kifejezetten dinamikus járműbeállítások aktiválásához csupán a SPORT üzemmódot, az adott forgalmi- és vezetési szituációkhoz alkalmazkodó beállítások aktiválásához pedig mindössze az ADAPTIVE üzemmódot életre keltő gomb megnyomása szükséges, miközben három további üzemmód is elérhető alternatíva: a HYBRID, az ELECTRIC és a BATTERY CONTROL. Az alapértelmezett beállításként funkcionáló HYBRID üzemmód a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor kiegyensúlyozott együttműködéséért felel. Az iDrive operációs rendszer menüjében a bajor prémiumgyártó ügyfelének arra is lehetősége van, hogy a kizárólag tisztán elektromos meghajtást kínáló ELECTRIC üzemmódot állítsa be alapértelmezettként. A HYBRID gomb dupla megnyomására a hatékonyságra optimalizált HYBRID ECO PRO üzemmód kel életre, ilyenkor a rendszer a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztásra törekszik és előszeretettel alkalmazza a vitorlázó funkciót, az elektromos motor többlet-teljesítménye pedig csak padlógázra válik elérhetővé.
A tervezőmérnökök az intelligens energiamenedzsment jövőbe mutató technológiáját is továbbfejlesztették: azáltal, hogy a szisztéma szorosan összedolgozik a navigációs rendszerrel, a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködése még inkább a jármű előtti úthoz és az adott forgalmi szituációhoz alkalmazkodik. Az új BMW 330e limuzin és az új BMW X5 xDrive45e modell esetében a plug-in hibrid hajtáslánc vezérlőrendszere HYBRID ECO PRO üzemmódban a navigációs rendszer és a fedélzeti szenzortechnológia adatait is felhasználja a fékezési energia minél hatékonyabb visszatáplálása érdekében. Ha például az autó kereszteződéshez érkezik vagy utolér egy járművet, a korábbi fékezésekkor visszatáplált energiát a technológia a gépkocsi intenzív lassításához használja fel.