A BMW idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót értékesített
2019 tizenegyedik hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 17 480 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új modellt értékesített, amely 18,4 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi teljesítményt és új rekordot jelent.
A BMW Group értékesítési mutatói idén novemberben újabb magasságokba értek: a világszerte átadott 225 662 darab új autó 1,4 százalékkal haladja meg a tavalyi esztendő tizenegyedik havi eladási eredményét, miközben a vadonatúj BMW, MINI és Rolls-Royce modellek éves értékesítési mutatója ezzel 2 296 174 darabra ugrott. Éves viszonylatban ez 1,7 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg.
„A novemberi értékesítési növekedés mentén a 2019-es évre abszolút rekordot jelentő, új éves eladási csúcsot tervezünk” – nyilatkozta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Hálózatról tölthető modelljeink kivételesen eredményes hónapot zártak novemberben, az éves viszonylatban 18,4 százalékos fejlődés új eladási rekordot jelent. Az elmúlt hónapban ügyfeleink minden ötödik 5-ös BMW-t plug-in hibrid hajtáslánccal rendelték meg” – tette hozzá.
A BMW márka idén novemberben világszerte 194 690 darab új autót értékesített, amely 2,9 százalékkal több, mint a tavalyi év tizenegyedik hónapjában. A bajor prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel 1 972 394 darab új autóra emelkedett, amely 2,4 százalékkal múlja felül a 2018 első tizenegy hónapjában produkált számot. A luxusszegmens négykerekű képviselői kimagasló teljesítményt értek el 2019-ben, a márka jelentős eladási növekedéséhez azonban a BMW X modellpaletta vadonatúj és továbbfejlesztett modelljei is kivételes arányban járultak hozzá: a január és november közötti időszakban értékesített 870 267 darab BMW terepjáró 23,1 százalékos eladási fejlődést jelent. A rendkívüli népszerűségnek örvendő BMW 3-as sorozat limuzin (+33,7%) és Touring (+21,6%) karosszériaváltozatai ugyancsak kétszámjegyű értékesítési növekedést könyvelhettek el.
A BMW Group hálózatról tölthető modelljeit töretlen ügyfél-érdeklődés övezi
2019 novemberében a BMW Group minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el, szám szerint 17 480 darabot. Ebből 13 590 darab volt a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt négykerekű, amely a tavalyi november eladási mutatóihoz viszonyítva 20,3 százalékos értékesítési növekedés. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot és a BMW i8 plug-in hibrid sportautót értékesítő BMW i divízió 18,0 százalékkal növelte eladásait idén, amely 38 497 darab új autóban érhető tetten. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 47 gramm / km) csaknem 50 százalékos eladási fejlődést produkált az év tizenegyedik hónapjában (1 950 darab), amely kiválóan mutatja az ügyfelek elektromos mobilitás iránti érdeklődését. A BMW Group teljes mellszélességgel támogatja a zéró emissziójú közlekedés térnyerését, és mint ilyen, 2021-re Németországban több mint 4 100 darab új járműtöltő állomást telepít a közúthálózat mentén. Az elektromos mobilitás úttörőjeként továbbá célja, hogy 2021 végére több mint egymillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje guruljon a világ útjain. Sőt mi több, 2021 végére a BMW Group Európában értékesített új autóinak egynegyedét a hálózatról tölthető modellek adják majd. 2025-re ez az arány az eladási mennyiség egyharmadára, 2030-ra pedig a teljes értékesítés felére nő. 2023-ra a müncheni központú vállalatcsoport huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek több mint fele károsanyag-kibocsátás nélkül váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.
Nyereséges értékesítés-fejlesztési stratégiája mentén a MINI rendkívül kiélezett piaci versenykörülmények közepette 319 125 darab új autót értékesített az idei év első tizenegy hónapjában, amely 2,7 százalékkal marad el a tavalyi esztendő megegyező időszakában produkált mutatótól. A novemberi hónapot a brit prémiumgyártó 30 509 darab új autó értékesítésével zárta, amely az előző november tükrében 6,8 százalékos csökkenésnek felel meg. A portfólió meghatározó darabjai mellett a MINI John Cooper Works modelleket is kivételesen intenzív ügyfél-érdeklődés övezte.
A BMW Motorrad értékesítés-fejlődési lendülete eközben továbbra is töretlen. 2019 első tizenegy hónapjában a BMW Group kétkerekű divíziója világszerte 161 368 darab új robogót és motorkerékpárt adott el, amely éves viszonylatban 6,0 százalékos fejlődés. A novemberi hónap ebből 11 791 darab kétkerekűvel vette ki a részét, amely 4,4 százalékkal marad el az előző esztendő tizenegyedik havi teljesítményétől.