A BMW Group márciusi eladásai több régióban is meghaladták a piaci trendeket
Fennállása eddigi legeredményesebb egyhavi értékesítési mutatójával a vállalatcsoport a prémium szegmens éllovasaként zárta az idei esztendő első negyedévét.
2019 márciusában a BMW Group világszerte 263 319 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely az előző esztendő harmadik havi teljesítményéhez viszonyítva 2,8 százalékos növekedést jelent és a müncheni központú vállalatcsoport fennállásának eddigi legeredményesebb egyhavi mutatója. A január és március között eltelt időszakban a BMW Group világszerte 605 333 darab új autót értékesített, amellyel stabilan tartja eladási növekedését és abszolút 0,1 százalékkal meg is haladja a tavalyi esztendő rekordot jelentő számait.
„Eladási mutatóink maradéktalanul igazolják várakozásainkat, amelyeket a BMW 3-as sorozat generációváltását és a számos piacon jelentkező gazdasági nehézségeket szem előtt tartva fogalmaztunk meg” – nyilatkozta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként 2019. április 1-jétől egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Értékesítési hálózatunk idén márciusban rekordot jelentő egyhavi mutatóval zárt. Számos kimagasló régióban, így például Kínában és az Egyesült Államokban is a piaci trendek fölött teljesítettünk. Az Egyesült Államokban a BMW a prémium szegmens legkelendőbb márkájaként zárta az idei esztendő első negyedévét. A BMW 3-as sorozat hetedik nemzedéke nagyon erős kezdéssel indította pályafutását márciusban, az értékesítési lendület pedig az elkövetkező hónapokban tovább folytatódik. És az új 3-as csupán egyike azon izgalmas innovációinknak, amelyekkel hiszem, hogy még ebben a rendkívül kiélezett, erős mezőnyben is hosszú távon fenntartható, nyereséges növekedést érhetünk el” – tette hozzá Pieter Nota.
2019 harmadik hónapjában a BMW világszerte 221 631 darab új modellt értékesített, amely 3,7 százalékkal több, mint a tavaly márciusi eredmény. A bajor prémiummárka első negyedéves eladási mutatója ezzel az előző évihez képest 0,4 százalékkal magasabban, 519 307 darabon zárt. Az év harmadik hónapjában, az új BMW 3-as sorozat piaci bevezetésével párhuzamosan a márka legsikeresebb modellje 10,8 százalékkal növelte eladásait, amely világszerte szám szerint 30 204 darabon állt meg. A BMW X modellcsalád tagjai márciusban is megtalálhatók voltak a legkelendőbb négykerekűek között, a sokoldalú terepjárók iránt hónapról hónapra intenzívebb ügyfélérdeklődés mutatkozik. A legnagyobb népszerűségnek a BMW X2, a BMW X3 és a BMW X4 örvend, amelyek értékesítésében kétszámjegyű növekedést regisztrált a gyártó.
A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeit eközben ugyancsak kivételes népszerűség övezi. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt iránt egyre nagyobb ügyfélkereslet mutatkozik, amely az idei év első három hónapjában eladott, 16,2 százalékos értékesítési növekedést jelentő, 9 227 darab új modellben is tetten érhető. A 2013-ban bemutatott, iránymutató elektromos autó idén ezzel messze modelltörténete eddigi legsikeresebb első negyedéves értékesítési eredményét könyvelhette el. A BMW Group plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijai iránt szintén kimagasló érdeklődés mutatkozik, amelyet mi sem igazol jobban, mint hogy a megrendelt BMW 2-es ActiveTourer modellek több mint egynegyede, az újonnan értékesített MINI Countryman modellek pedig közel egyötöde hálózatról tölthető hajtáslánccal talált gazdára. Az elektromos mobilitás egyik piacvezető országának számító Norvégiában eközben a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek a BMW és a MINI abszolút értékesítéseinek mintegy egyharmadát teszik ki. 2020 végéig a BMW Group tíz vadonatúj vagy frissített, hálózatról tölthető gépkocsiról rántja le a leplet, a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek összesített portfólióját pedig 2025-re minimum 25 tagúra bővíti fel. Ebből 12 zéró emisszió mentén váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.
A MINI értékesítési eredménye idén némileg elmaradt a tavaly márciusi teljesítménytől, a 41 175 darab új autó 2,3 százalékkal múlja alul a 2018 harmadik hónapjában regisztrált számot. A brit prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel 84 820 darabra ugrott, amely 1,8 százalékkal marad el a tavalyi első negyedév eredményétől. Az április 18-25. között nyitva álló Sanghaji Autószalonon reflektorfénybe gurul az új MINI Clubman, az idei esztendő második felében érkező, első tisztán elektromos meghajtású MINI modell előkészületei pedig mindeközben tovább folytatódnak.
Miután 2018-ban felállította 115 éves márkatörténete eddigi legeredményesebb eladási mutatóját, a Rolls-Royce 2019 első negyedévében is folytatta értékesítési növekedését. A nagy-britanniai luxusautó-gyártó idén a január és március között eltelt időszakban világszerte 49,4 százalékkal több, összesen 1 206 darab új modellt adott el, mindegyik régióban értékesítési gyarapodást könyvelve el. A Rolls-Royce Motor Cars összes modellcsaládját fenntartható ügyfélérdeklődés övezi, a legnépszerűbb luxusautónak pedig továbbra is a Phantom számít. A kiváló terepjáró képességekkel felvértezett Cullinan iránt rendkívüli kereslet mutatkozik, amelynek következtében a kívánt modelleket már fél éves előjegyzéssel regisztrálja a gyártó.
A BMW Motorrad ugyancsak erős rajttal indította az új évet: a január és március között eltelt időszakban átadott 38 606 darab robogó és motorkerékpár 7,7 százalékkal haladja meg a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményét. Márciusban ez a mutató 18 931 darab kétkerekűn zárt, amely 9,9 százalékos fejlődésnek felel meg.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
A számos piacon jelentkező iparági nehézségek ellenére a BMW Group mindhárom főbb értékesítési régiójában növelni tudta eladásait idén márciusban. A vállalatcsoport eladásai több régióban is meghaladták a piaci trendeket, a BMW például Kínában 13,1 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 2,9 százalékkal múlta felül tavaly márciusi értékesítési eredményét. Az Egyesült Államokban a BMW vezeti a prémium szegmens idei eladási tabelláját, a közös vállalkozásként működtetett kínai BMW Brilliance Automotive pedig kiváltképp erős első negyedéves eladási mutatóval zárt. A nemzetközi piaci körülmények és az értékesítést hátráltató tényezők ellenére a BMW Group továbbra is növekvő eladási mennyiséget és egyre sokrétűbb ügyfélérdeklődést irányoz elő az év hátralévő részére. A vállalatcsoport eközben tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.
2019. március | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2019. január – március | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
Európa | 131 657 | +3,1% | 270 676 | — |
Németország* | 30 135 | -4,4% | 74 407 | -3,5% |
Nagy-Britannia | 43 512 | +0,7% | 62 245 | +1,7% |
Ázsia | 81 855 | +3,7% | 216 841 | +2,1% |
Kína | 60 717 | +12,5% | 168 434 | +10,1% |
Japán | 9 131 | -1,6% | 17 715 | -2,5% |
Amerikai kontinens | 44 258 | +1,0% | 103 814 | -2,1% |
Egyesült Államok | 35 997 | +0,4% | 82 793 | -1,9% |
Latin-Amerika | 4 570 | +6,1% | 12 184 | +1,0% |
A BMW Group értékesítési eredményei 2019 első három hónapjában
2019. március | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2019. január – március | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
BMW Group autók | 263 319 | +2,8% | 605 333 | +0,1% |
BMW | 221 631 | +3,7% | 519 307 | +0,4% |
MINI | 41 175 | -2,3% | 84 820 | -1,8% |
Rolls-Royce | 513 | +53,1% | 1 206 | +49,4% |
Hálózatról tölthető** | 12 068 | +2,1% | 27 044 | +0,7% |
BMW Motorrad | 18 931 | +9,9% | 38 606 | +7,7% |
*Előzetes értékek
**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió