A BMW Group több mint 30 milliárd eurót fektet be a jövő járműtechnológiáinak kifejlesztésébe

A BMW Group töretlen elköteleződéssel és kutatás-fejlesztésre fordított nagyarányú befektetésekkel készíti elő az autóipar új korszakát, amelyben a személyes mobilitás minden eddiginél inkább az ügyfelek igényeit szolgálja majd.

A koronavírus terjedésével összefüggésben Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a vállalatcsoport március 18-i virtuális sajtótájékoztatóján elmondta: „Szolidaritásra és felelős magatartásra van szükség. Társadalmi kötelességünk, hogy az erősek a gyengék védelmére keljenek. A BMW Group maximálisan támogat minden olyan intézkedést, amely a koronavírus terjedésének megállítását célozza.” A müncheni központú vállalatcsoport a gyártás előrelátó optimalizálásával készül a globális piac keresletingadozására, miközben rendelkezésre álló eszközeinek széles skáláját kihasználva maximalizálja termelési rugalmasságát.

Manfred Schoch, a BMW Üzemi Tanácsának elnöke az igazgatótanács és az üzemi tanács által közösen megfogalmazott alapelveket hangsúlyozta: „A BMW Üzemi Tanácsa a mostanihoz hasonló krízisek idején is törekszik egyértelmű támogatásáról biztosítani a vállalatcsoport munkatársait. A legfontosabb kollégáink egészségének védelme, illetve munkahelyük és jövedelmük biztosítása. Az üzemi tanács által elfogadott három alapelv mindezt lehetővé teszi: rugalmas beosztás, otthoni munkavégzés, a vállalatcsoport legújabb szabályozása értelmében pedig rövidített munkanapok. Intézkedéseink előírják, hogy alkalmazotti státuszban dolgozó munkatársaink jelen körülmények között is nettó jövedelmük minimum 93 százalékát megkapják. Biztos vagyok benne, hogy a most elfogadott három alapelv mentén biztonságosan jutunk túl a koronavírus okozta krízisen.”

„Komolyan vesszük felelősségvállalásunkat, legyen szó akár munkatársaink egészségének megőrzéséről, akár nyereséges működésünk lehető legoptimálisabb egyensúlyának fenntartásáról. Egy dolog biztos: a koronavírus jelen van, de idővel elmúlik. Intézkedéseink egyértelműen lekövetik a BMW Group gyors és rugalmas alkalmazkodási képességét” – tette hozzá Oliver Zipse.

„A jövő mobilitásának záloga az új technológiákban rejlik. 2025-ig több mint 30 milliárd eurót fektetünk be kutatás-fejlesztési folyamatainkba, hogy hosszú távon szilárdítsuk meg innovációs iránymutatóként betöltött pozíciónkat – és ezzel párhuzamosan vállalati fejlődésünket. Rendkívül fontos, hogy képesek legyünk a leginkább eltérő technológiákat is rendszerbe integrálni, hiszen azok a vállalatok formálják az autóipar jövőjét, akik egyenlő mértékben tudják kifejleszteni és kombinálni a hardvert, illetve a szoftvert. E téren abszolút jó irányba tartunk” – folytatta a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

Meghatározó döntések meghozatala a megfelő időben

A BMW Group hosszú távon is előnyt szerezhet azon, idő előtt meghozott stratégiai döntéseiből, amelyekkel már az autóipar átalakulása közepette jelentős versenyelőnyre tett szert. „Iránymutató stratégiai döntéseinket a legjobbkor hoztuk meg. Célunk, hogy az így megszerzett előnyre építkezve túlszárnyaljuk az iparági trendeket” – mondta Oliver Zipse.

A BMW Group szisztematikusan fejleszti ki széleskörű portfóliója hálózatról tölthető modelljeit, amelyekkel már jóval idő előtt teljesítette a legszigorúbb környezetvédelmi előírásokat. A 2017-ben útnak indított „Performance > NEXT” program égisze alatt a vállalatcsoport újabb és újabb innovációkkal fokozza a hatékonyság és a működési teljesítmény kettősét, az elmúlt nyolc évben pedig mintegy 46 000 munkatársa kapott átfogó képzést az elektromos mobilitás területén. A szoftver-szaktudás egyre növekvő jelentősége mentén a BMW Group 2018-ban a „Critical Techworks IT” közös vállalkozást is útnak indította, hogy megalapozza leendő munkatársai széleskörű szaktudását. A BMW Group már több mint 5 300 munkatársát képezte ki a mesterséges adatelemzés területén, amellyel az egyik legtöbb IT-szakembert foglalkoztató vállalattá nőtte ki magát Németországban. A BMW Group az elektromos mobilitás tömegtermeléséhez szükséges nyersanyagok hozzáférhetőségét ugyancsak hosszú távon bebiztosította: az idei évtől a vállalatcsoport az akkumulátorcellák sorozatgyártásához felhasznált kobaltot és lítiumot közvetlenül szerzi be, ahonnan egyenesen saját beszállítóihoz juttatja gyártásra.

A BMW Group mindeközben maximálisan szem előtt tartja ügyfelei változó igényeinek kielégítését és az ezekhez szükséges, újabbnál újabb innovációk kifejlesztésére központi tényezőként tekint. Mint ilyen, a vállalatcsoport a jövőben is töretlenül folytatja technológiai szaktudása továbbfejlesztését.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ (a hirdetés alatt) A KÖVETKEZŐ OLDALRA!