A BMW jelentősen profitált az autók áremelkedéséből

A bajor vállalat adózás előtti nyeresége 50 százalékkal nőtt 2021 harmadik negyedévében.


A várakozásokat meghaladó eredménnyel zárta 2021 harmadik negyedévét a BMW. A bajor autógyártó adózás előtti nyeresége ebben az időszakban 2,9 milliárd euróra nőtt, ami 50 százalékos emelkedést jelent. A BMW ezzel ellensúlyozni tudta a globális chiphiány miatt fellépő termelési nehézségeket. A német cég az új-és használtautók piacán tapasztalható áremelkedésnek köszönhetően érte el ezt az eredményt.

„Az üzleti eredményeinket ebben a pénzügyi évben alapvetően a kedvező piaci helyzetnek és a töretlen keresletnek köszönhetjük” – fogalmazott Nicolas Peter, a bajorok pénzügyi igazgatója a vállalat által kiadott közleményben.

A BMW harmadik negyedéves eladási mutatói ugyan 12 százalékot estek a tavalyi évhez viszonyítva, ám az autóipar szereplői közül ők még egész jól átvészelték a válságot. A Mercedes eladásai például ugyanebben az időszakban 30 százalékkal visszaestek.

A félvezető mikrochipek hiánya továbbra is érezteti hatását, ám a gyártók már látják a fényt az alagút végén. A kevésbé derűlátó becslések szerint azonban a probléma a következő évben is megnehezíti majd az autóiparban tevékenykedők helyzetét. A BMW mindenesetre 9,5 százalékos autógyártási, illetve 10,5 százalékos eladások utáni nyereséggel számol a teljes évre kivetítve, ami korábbi 7 és 9 százalékos becsléshez később bátrabb várakozásnak számít.

mahzrt.hu