A BMW M8 GTE harmincórás tesztre indult
Péntek délelőtt 10 órakor elrajtolt a hosszú távú futamokat kínáló FIA World Endurance Championship szezon előtti hivatalos tesztje, amelyen a sorozat indulói harminc órán át tempózhatnak a dél-franciaországi Paul Ricard versenypályán.
A BMW Motorsport legújabb csúcsmodellje, a BMW M8 GTE versenyautó az FIA World Endurance Championship (WEC) rajtrácsán is bemutatkozott. A hosszú távú futamokat ígérő sorozat 2018 / 2019-es szezonja idén május és jövő június között összesen nyolc megmérettetést tartogat, amelynek az első forduló előtti hivatalos tesztjét a dél-franciaországi Paul Ricard versenypályán rendezik meg, 2018. április 6-7. között. A kétnapos prológ harminc órán át tartó intenzív felkészülésre biztosít lehetőséget a május 5-i éles bevetés előtt.
A bajor prémiumgyártó két BMW M8 GTE versenyautót gurít rajtrácsra az FIA World Endurance Championship 2018 / 2019-es futamain, mindkettőt a BMW MTEK csapat égisze alatt. A legkorszerűbb motorsport-technológiával felvértezett gépek a BMW Motorsport trikolor árnyalatának vadonatúj értelmezését öltik magukra, a világoskék, sötétkék és piros csíkok a BMW legendás versenysikerei előtt tisztelegnek. A 81-es és 82-es rajtszámot viselő versenyautókat a bajor márka hét gyári pilótája vezeti majd: a német Martin Tomczyk, a holland Nick Catsburg, az osztrák Philipp Eng, a portugál Antónoi Félix de Costa, a brazil Augusto Farfus, a nagy-britanniai Alexander Sims és az ugyancsak brit Tom Blomqvist. Utóbbi Farfus hivatalos cseréjeként ül majd be a BMW M8 GTE volánja mögé, amikor időpont-egyezés miatt a brazil pilóta épp a Német Túraautó Bajnokságban induló BMW M4 DTM versenyautóját vezeti. A hét pilóta magával hozza a BMW M8 GTE fejlesztése és előzetes tesztelése során felhalmozott megannyi tapasztalatot is.
„Egy ilyen hatalmas volumenű, átfogó méretű projekt nem valósulhatna meg erős partnerek támogatása nélkül. Ezért is vagyunk hálásak, amiért sorozatbeli részvételünket számos kimagasló vállalat segíti. Van köztük évtizedes partnerség és vadonatúj együttműködés is” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. A BMW Motorsport prémium szintű technológiai partnere, a Shell például az FIA World Endurance Championship futamaira is elkíséri a gyártót, ahogyan az Akrapovič, a CATL és az H&R is megújította együttműködését. A BMW M Performance Parts számos sorozatban hivatalos partnerként áll a BMW Motorsport mellé, és ez a hosszú távú futamok esetében sincs másként. Az OSRAM innovatív világítástechnológiával támogatta a BMW motorsport-részlegét a tavalyi nürburgringi 24-órás futamon, és így tesz idén és jövőre is, a két Le Mans-i 24-órás megmérettetésen. A BMW új szponzorként köszönti hivatalos partnerei között a Panasonic-ot, miközben a Michelin teljes körű gumiabroncs-partnerként, a Puma és az Oakley pedig beszállítóként közreműködik a sikerben. A BMW Motorsport hivatalos médiapartnere az FIA World Endurance Championship futamai alatt a DJI.
„Az FIA World Endurance Championship első szezonja és a Le Mans-i 24-órás megmérettetés előtti visszaszámlálás ezennel megkezdődött. A dél-franciaországi prológ egy újabb fontos lépést jelent, hiszen a Paul Ricard az, ahol a csapatok és a pilóták elvégezhetik az éles bevetés előtti utolsó simításokat. A harminc órán át tartó teszt nem csupán a résztvevőknek, de a BMW M8 GTE versenyautónak is rendkívüli kihívás, a mezőny többi tagjával való első találkozás ugyanakkor rendkívüli izgalommal tölt el minket” – tette hozzá Jens Marquardt.
„Mindig nagy pillanat, amikor egy régóta tervezett projekt végre beindul: az autók felöltik a végleges ruhát, mindkét gép készen áll, a boxutca pedig zsúfolásig telik. Nyilvánvaló, hogy ismerjük a saját autónkat és tudjuk, hogy mire képes a versenypályán, de minél közelebb kerül az első éles megmérettetés időpontja, a munka annál izgalmasabbá válik. Erős ellenfél vagyunk, aki mindenáron megpróbálja legyőzni a riválisokat. A Paul Ricard egy kiváló kezdés ehhez, még akkor is, ha ez a fajta szezon előtti teszt teljesen újfajta élmény számunkra – hiszen más sorozatokban nincs ehhez fogható felkészülés. Kihasználjuk az alkalmat és a legátfogóbb tesztelésre koncentrálunk, hogy amennyire csak lehetséges, megszorongassuk ellenfeleinket. A csapat tökéletesen felkészült” – mondta Ernest Knoors, a BMW MTEK csapat főnöke.
„A prológ az FIA World Endurance Championship idei első hivatalos eseménye, amely jóleső izgalommal tölt el, hiszen valami egészen új vár rám és a csapatra. Riválisainkkal most fogunk először találkozni a versenypályán, és a különböző versenyosztályok résztvevőivel együtt tesztelünk, harminc órán keresztül. Kiváló alkalom ez arra, hogy feltérképezzük az esélyeinket és egy kicsit jobban megízleljük a sorozat atmoszféráját” –nyilatkozta a 81-es rajtszámot viselő BMW M8 GTE versenyautóban helyet foglaló Martin Tomczyk.
Az FIA World Endurance Championship 2018 / 2019-es idényének futamai:
- 2018. május 5.: 6-órás futam a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán
- 2018. június 16-17.: 24-órás futam a franciaországi Le Mans versenypályáján
- 2018. augusztus 19.: 6-órás futam a nagy-britanniai Silverstone versenypályán
- 2018. október 21.: 6-órás futam a japán Fuji Speedway versenypályán
- 2018. november 18.: 6-órás futam a kínai Shanghai International Circuit versenypályán
- 2019. március 16-17.: 12-órás futam az egyesült államokbeli Sebring International Raceway versenypályán
- 2019. május 4.: 6-órás futam a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán
- 2019. június 15-16.: 24-órás futam a franciaországi Le Mans versenypályáján