Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt

Posted on 2018.04.09.2020.06.08. By AztaCARom

Szombat délután 16 órakor véget ért a hosszú távú futamokat ígérő FIA World Endurance Championship szezon előtti hivatalos tesztje. A két BMW M8 GTE versenyautó összesen 866 kört teljesített a dél-franciaországi Raul Ricard versenypályán.

A BMW MTEK csapat színeiben induló két BMW M8 GTE versenyautó sikerrel teljesítette a hétvégén a hosszú távú futamokat kínáló FIA World Endurance Championship (WEC) 2018 / 2019-es szezonját mozgásba lendítő hivatalos tesztet. A dél-franciaországi Paul Ricard versenypálya rajtrácsán április 6. délelőtt 10 órakor a teljes mezőny felsorakozott, hogy harminc órán keresztül, április 7. délután 16 óráig tempózzanak az 5,861 kilométer hosszú aszfaltcsíkon. A 81-es és 82-es rajtszámot viselő BMW M8 GTE versenyautók együttesen 866 kört, vagyis 5 075 kilométert tettek meg a két nap alatt, a brit Tom Blomqvist, a holland Nick Catsburg, a portugál António Félix da Costa, az osztrák Philipp Eng, a brazil Augusto Farfus, a brit Alexander Sims és a német Martin Tomczyk irányításával.

A BMW MTEK csapat főnökének és pilótáinak nyilatkozatai a harmincórás teszt leintése után:

Ernest Knoors, a BMW MTEK csapat főnöke:

„Boldogok vagyunk, hogy egy újabb lépéssel közelebb kerültünk az FIA World Endurance Championship szezonnyitó futamához, hiszen rengeteg munkánk és erőfeszítésünk van abban, hogy idáig eljutottunk. Rengeteg pozitív tapasztalatot szereztünk az elmúlt két nap során, de még bőven van min dolgoznunk a Spa-i szezonnyitóig. Sűrű heteknek nézünk elébe.”

Martin Tomczyk, a 81-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó német pilótája:

„Ez volt az első alkalom, amikor riválisaink oldalán, a versenyhétvégékre tervezett beállításokkal az FIA World Endurance Championship pályájára gurultunk. Rendkívül hasznos egy ilyen szezon előtti, átfogó tesztlehetőség, hiszen az itt megszerzett tapasztalatokat szép számmal tudjuk kamatoztatni az éles bevetéseken. Minden lépést végigvettünk, a versenyszimulációkkal együtt, így bízom benne, hogy kellően felkészülten érkezünk meg a szezonnyitóra.”

Nick Catsburg, a 81-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó holland pilótája:

„Felettébb sikeres teszt volt, bár még korai lenne megítélni az erőviszonyokat. Az autó óramű-pontossággal futott, nagyon várom már az FIA World Endurance Championship első rajtját.”

Philipp Eng, a 81-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó osztrák pilótája:

„Kimagasló jelentőségű teszt volt ez számunkra, hiszen most először néztünk szembe az FIA World Endurance Championship mezőnyének többi tagjával. Szuper volt, hogy lépésről lépésre végigvettük a folyamatokat és mindenhol, ahol kellett, újragondoltuk a stratégiát. E tekintetben ez a teszt sokkalta komolyabb volt, mint az előző, ahol egymagunkban körözgettünk.”

Augusto Farfus, a 82-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó brazil pilótája:

„Nagyon pozitív teszt volt. Rengeteg jó kilométert teljesítettünk. Ez volt az első alkalom, amikor a 82-es rajtszámot viselő versenyautó teljes csapata együtt gurult fel az FIA World Endurance Championship aszfaltjára. Az elmúlt két nap egyik legfontosabb hozadéka kétségkívül az, hogy mindannyian hasonló véleménnyel vagyunk az autóról és szinte ugyanazok a visszajelzéseink. Fantasztikus együttműködés elé nézünk az idényben.”

António Félix da Costa, a 82-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó portugál pilótája:

„Nagyszerű, hogy végre elrajtol az idei FIA World Endurance Championship. Hosszú-hosszú ideje dolgozunk már ezen a projekten, és nagy öröm látni, hogy a BMW M8 GTE végre megérett az éles versenyre. Az első rajt a 6-órás megmérettetés lesz Spa-ban, már alig várom!”

Alexander Sims, a 82-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó brit pilótája:

„Részletekbe menően tesztelhettük, finomhangolhattuk és tökéletesíthettük átfogó és ambiciózus programunkat, amely kiváló eredmény. Jó távot tudtunk kiautózni a technikából, és vezetői szempontból külön hasznosnak éltem meg, hogy már a Spa-Francorchamps-i szezonnyitó előtt alkalmunk nyílt versenykörülmények között megtapasztalni a Michelin gumiabroncsait.”

Az FIA World Endurance Championship 2018 / 2019-es idényének futamai:

  • 2018. május 5.: 6-órás futam a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán
  • 2018. június 16-17.: 24-órás futam a franciaországi Le Mans versenypályáján
  • 2018. augusztus 19.: 6-órás futam a nagy-britanniai Silverstone versenypályán
  • 2018. október 21.: 6-órás futam a japán Fuji Speedway versenypályán
  • 2018. november 18.: 6-órás futam a kínai Shanghai International Circuit versenypályán
  • 2019. március 16-17.: 12-órás futam az egyesült államokbeli Sebring International Raceway versenypályán
  • 2019. május 4.: 6-órás futam a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán
  • 2019. június 15-16.: 24-órás futam a franciaországi Le Mans versenypályáján
Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Tänak a második helyen ért célba a Yaris WRC-vel Korzikán
Next Post: További kilenc kompetenciaközpont a rüsselsheimi Opel Engineering Centerben

Kapcsolódó cikkek

  • Le ne maradj! Hírek
  • Innovatív fellépés és merész stílus az ë-C4 sajátja Bemutató
  • A megszokás átka Ctrl+C - Ctrl+V
  • 10 rossz szokás, amik nem biztonságosak vagy ártanak az autónak Hírek
  • Új vállalat alapítását jelentette be a Honda Ctrl+C - Ctrl+V
  • A 2021-es Honda Rebel erőforrása és elektronikája Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT