A BMW XM Label Red

Erősebb, exkluzívabb, extravagánsabb: az új BMW XM sorozatgyártásának beindítása után néhány hónappal a BMW M GmbH első hálózatról tölthető nagyteljesítményű modellje csúcsverziójáról is lerántja a leplet. A BMW XM Label Red még erősebb M HYBRID hajtáslánc-technológiával és típus-specifikus stílusjegyekkel gurítja reflektorfénybe kivételes adottságait, 550 kW / 748 lóerő maximális rendszerteljesítményével a sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb BMW M modellként, egyúttal a Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé szegmensek legerősebb képviselőjeként.

A BMW XM Label Red (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,6 – 1,7 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 33,0 – 34,5 kWh / 100  km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 35 – 39 gramm / km) a konvenciókat meghaladó egyéniségek vágyaira kínál megoldást. A modell a bajor prémiumgyártó azon kivételes személyiségű ügyfeleit szólítja meg, akik a lebilincselő teljesítmény megszállott rajongóiként, a normákat bátran átlépve habzsolják az életet. A nóvum sorozatgyártása 2023 augusztusában kezdődik a BMW Group spartanburgi létesítményében. A csúcsverzióból a tervek szerint egy 500 példányban limitált exkluzív kiadás is napvilágot lát majd, BMW Individual Frozen Carbon Black metál karosszériafényezéssel.

A BMW XM Label Red áprilisban, a Sanghaji Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét. Kína az Egyesült Államok és a Közel-Kelet mellett a modell egyik legfontosabb értékesítési piacának számít. Az újdonság 2023. április 28-tól rendelhető a márkakereskedésekben.

Az M HYBRID hajtáslánc-technológia csúcsa, mérnöki precizitással megtervezett maximális teljesítménnyel

A BMW XM Label Red M HYBRID hajtáslánc-technológiája lélegzetelállító stílusban prezentálja a BMW M GmbH nagyteljesítményű modelljeiben rejlő hálózatról tölthető potenciált. A V8-as benzinmotor és az elektromos motor mérnöki precizitással összehangolt együttműködése azonnali teljesítmény-leadást és a legfelső fordulatszám-tartományig folyamatosan fennálló, döbbenetesen intenzív erőlöketet garantál. A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor effajta kombinációja a hosszútávú megmérettetéseken szereplő, új BMW M Hybrid V8 versenyautó sajátja, amely a Daytona-i 24-órás debütálás után 2024-ben többek között a Le Mans-i 24-órás futamon is rajthoz áll.

550 kW / 748 lóerő maximális rendszerteljesítményével (amelyet a 430 kW / 585 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotor és a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóba épített, 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködése állít elő) a csúcsverzió 70 kilowattal / 95 lóerővel múlja felül a 2022 decembere óta gyártott BMW XM (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,6 – 1,7 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 33,0 – 34,5 kWh / 100  km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 35 – 39 gramm / km) maximális teljesítményét. A rendszer csúcs-forgatónyomatéka 200 Nm-rel 1 000 Nm-re nőtt. A hajtáslánc-technológia erejét az M xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja az aszfaltra, amely a villámgyorsan reagáló hajtáslánc-technológia és a mérnöki precizitással dolgozó futómű-technológia típus-specifikus kombinációjával együttműködve egyedülálló, mind a menetdinamika, mind pedig az agilitás szempontból merőben új szintet képviselő teljesítményélményt ígér.

V8-as benzinmotor jövőbe mutató M TwinPower Turbo technológiával, legendásan magas fordulatszám-tartományig kalibrálva

A BMW XM Label Red M HYBRID hajtáslánc-technológiája mesterien ötvözi a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákban rejlő lehetőségeket az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, magas fordulatszám-tartományig kalibrált nyolchengeres benzinmotor legendás kvalitásaival. A V8-as erőforrás legújabb generációját extrém gyors teljesítmény-leadás, megnövelt belső hatékonyság és minimalizált emisszió jellemzi. A hengersorok közé épített kipufogócsonk mellett a motor megerősített főtengelyt, elektronikusan vezérelt lefújószeleppel dolgozó turbófeltöltőt, valamint tovább optimalizált kenési rendszert és olajleválasztó technológiát kapott.

A BMW XM Label Red modellben a V8-as benzinmotor minden korábbinál erőteljesebben közreműködik a hajtásláncban. 430 kW / 585 lóerő maximális teljesítményét percenkénti 5 600 főtengely-fordulatnál adja le. Csúcs forgatónyomatéka 750 Nm (amely 100 Nm-rel több a BMW XM modellben dolgozó V8-as benzinmotor csúcs forgatónyomatékánál), amely percenkénti 1 800 és 5 400 főtengely-fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.

A BMW XM Label Red elektronikusan vezérelt, folyamatosan állítható szelepekkel dolgozó sport kipufogórendszere a nyolchengeres motoroktól szokatlan vehemenciával és mély orgánummal festi alá az erőforrás teljesítmény-leadását. A nóvum hajtáslánc-technológiája és ezúttal függőlegesen elrendezett dupla ikervégződéssel dolgozó kipufogórendszere vérpezsdítő tónusokkal jelzi jelenlétét.

Azonnali teljesítmény-leadás: elektromos motor innovatív előváltó szakasszal

Akárcsak a V8-as benzinmotor, az M HYBRID hajtáslánc-technológia elektromos motorja is innovatív technológiai arzenállal gondoskodik az érezhetően sportos vonóerőről. A minden pillanatban rendelkezésre álló erőforrást a mérnökök a vezérlőelektronikával együtt a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóba építették be, ahol az elektromos motoroktól megszokott módon, már a gázpedál enyhe érintésére is azonnali teljesítmény-leadással reagál.

A BMW XM Label Red elektromos motorjának maximális teljesítménye 145 kW / 197 lóerő, névleges csúcs forgatónyomatéka pedig 280 Nm. A BMW által szabadalmazott előváltó szakaszban az elektromos motor ideiglenesen akár 450 Nm tényleges forgatónyomaték leadására is képes. Ez az innovatív megoldás – amelyet a mérnökök az elektromos motor rotorja és az automataváltó bemenőtengelye közé építettek be – a kompakt méretű motorból olyan mértékű forgatónyomaték-többletet varázsol elő, amely mindeddig a jóval nagyobb és nehezebb erőforrások sajátja volt.

Az előváltó szakaszban felépülő megnövelt teljesítmény álló helyzetből történő gyorsulásoknál és menet közben indított kigyorsításoknál egyaránt tisztán érezhető. A V8-as benzinmotor optimalizált teljesítmény-leadásával és magas fordulatszám-tartományig kalibrált karakterisztikájával együtt mindez a lebilincselő erőtöbblet jelentette élmény és nyugalom magával ragadó párosát eredményezi. A BMW XM Label Red 3,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Végsebességét a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája 250 km/óránál maximálja, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal azonban 290 km/óráig kitolható.

A gyorsulások és gyorsítások közben érezhető elektromos rásegítés mellett az elektromos motor a V8-as erőforrás folyamatos terhelésének csökkentésével is besegít a hajtásba, ezzel is növelve a belsőégésű erőforrás hatékonyságát. A BMW XM Label Red így a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 100 kilométeren átlagosan 1,6 – 1,7 liter üzemanyagot és kombináltan 33,0 – 34,5 kWh energiát fogyaszt, kilométerenként 35 – 39 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett.

Erőteljes nagyfeszültségű akkumulátor, BMW IconicSounds Electric portfólió, kombinált töltőegység és előrelátó hőkezelő rendszer

A BMW XM Label Red elektromos motorja a padlólemezbe épített, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorból meríti a működéséhez szükséges energiát. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának részeként kifejlesztett egység cellánként és teljes egészét tekintve is kimagasló energiasűrűséggel büszkélkedhet, mialatt még szélsőséges hőmérsékleti viszonyok közepette és a sportos vezetési stílusból eredő intenzívebb terhelések ellenére is folyamatosan kiszámítható energiafogyasztást garantál. Az akkumulátor nettó kapacitása 25,7 kWh, amely az elektromos motor kivételes hatékonyságának és a hajtáslánc-technológia intelligens energiamenedzsmentjének köszönhetően egy feltöltéssel 75 – 83 kilométer tisztán elektromos hatótávolsággal kecsegtet, a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint.

A BMW XM Label Red így nem csupán a nagyvárosok agglomerációiból induló ingázásokat, de az országutakra vezető kirándulásokat is képes károsanyag-kibocsátás nélkül és szinte teljesen csendben teljesíteni. Tisztán elektromos meghajtással a modell végsebessége 140 km/óra. Az elektromos motor teljesítményleadásának egyedülálló hangaláfestéséről a BMW IconicSounds Electric portfólió gondoskodhat, amelyet a bajor prémiummárka Hans Zimmer zeneszerző komponálásával álmodott valóra.

Az M HYBRID hajtáslánc-technológia kombinált töltőegysége (CCU – Combined Charging Unit) akár 7,4 kW töltési kapacitású AC járműtöltést is lehetővé tesz. Ez azt jelenti, hogy a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor 4,25 óra alatt 0 százalékról teljesen feltölthető. Az energiatároló egység töltési idejét hatékonyan csökkenti az előrelátó hőkezelő rendszer, amely az akkumulátor előzetes felmelegítéséért vagy lehűtéséért felelős. A BMW XM Label Red széleskörű alapfelszereltségének a háztartási és ipari aljzatokkal egyaránt kompatibilis töltőrendszer (Flexible Fast Charger), valamint a nyilvános töltőállomásokon használható Professional töltőkábel is része. Utóbbi egy stílusosan exkluzív kábeltáskában, biztonságosan rögzítve tárolható a csomagtér erre kialakított, ütközésbiztos fészkében.

A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált energiafogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

A sajtóközleményben szereplő felszereltségi tételek, csomagok és szintek, műszaki adatok, illetve átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékek a németországi piacon elérhető ajánlatokat tükrözik. A sajtóközleményben szereplő adatok és értékek az egyes piacokon eltérhetnek. Az egyes méretadatok és mérési eredmények a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztási, kombinált károsanyag-kibocsátási, kombinált energiafogyasztási és elektromos hatótávolságra vonatkozó értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek. A hivatalos NEDC és WLTP mérési eljárásokról bővebb információt találnak a www.bmw.de/wltp weboldalon.