A Bosch és a VW robottechnikára bízná az elektromos autók töltését

Az automata inasrendszer elvezeti az autót egy töltőhelyre, majd feltölti az akkumulátort, mielőtt az autót egy normál rekeszbe helyezné

A vezetés szórakoztató lehet, de a parkolás és a töltés ritkán jelent mást, mint egy nagy PITA, különösen a forgalmas városokban vagy repülőtereken. De talán már nem sokáig. A VW szoftverleányvállalata, a Cariad és a Bosch olyan technológián dolgozik, amely leküzdheti a feszültséget, és a hétköznapi embereket olyan hipergazdag típusoknak érezheti, akik megengedhetik maguknak, hogy saját sofőreiket alkalmazzák.

A pár összefogott egy olyan rendszer kifejlesztésén, amely leparkolja az autóját a forgalmas területeken, és biztosítja, hogy az fel legyen töltve, és készen álljon a visszatérésre. Még nem áll készen a gyártásra, de a cégek a Las Vegas-i CES 2024 látogatóinak egy pillantást vetnek egy működő prototípusra, ami arra utal, hogy nincs túl messze.

Valójában az önparkoló technológia már működik, mert ugyanaz a rendszer, amelyet a Mercedes néhány éve bemutatott, és 2022-ben vált elérhetővé a német S-osztály és EQS tulajdonosok számára. Speciális szenzorok szükségesek a parkolóházba való felszereléshez. , ami már megtörtént a stuttgarti repülőtér P6-os garázsában, és a Bosch azt állítja, hogy Németországban megkezdte más garázsok felszerelését is ugyanezzel a technológiával. Ezzel szemben a töltőrobotok, amelyek a saját parkolóhelyeikről robognak ki, hogy automatikusan kábelt dugjanak az autó oldalába, még tesztelés alatt állnak, de emlékezhet, hogy a VW hasonló, nem működőképes koncepciókat mutatott be. tech előtt.

Amikor a technológia teljesen működőképes, az ötlet az, hogy a sofőr egy kijelölt leszállóhelyen hagyja el a járművét, majd az autó elindul, hogy önállóan parkolóhelyet keressen. Ha az autót is fel kell tölteni, akkor egy kijelölt töltőrekeszbe helyezi magát, ahol egy robot táplálja a szükséges kW-ot. A töltés befejezése után az autó automatikusan áthelyezi magát egy normál parkolóhelyre, amíg fel kell vennie, így szabadon marad a töltőhely a következő feltöltésre szoruló elektromos autó számára.

A cégek szerint a technológia vezető nélküli parkolási részét jelenleg a Cariad ingolstadti parkolóházában próbálják ki, míg a Bosch ludwigsburgi telephelyén teszteli az automata inas-töltési funkciót.