A Bridgestone bemutatja vadonatúj, versenypályára és a sebesség szerelmeseinek szánt Potenza Race gumiabroncsát

A Bridgestone, a gumiabroncsok és a fenntartható mobilitási megoldások globális piacvezetője bejelentette az ikonikus Potenza termékcsalád legújabb darabjának, az ultranagy teljesítményű Bridgestone Potenza Race megjelenését. A versenypályák szerelmeseinek kifejlesztett semi-slick gumiabroncs közutakra is alkalmas, de a fókuszt a teljesítményre összpontosítja.

Több évtizedes innováció és szakértelem a motorsportok területén

A mára ikonikussá vált Potenza termékcsaládjának legújabb tagja a Bridgestone Forma-1-es versenyekkel való 1997 és 2010 közötti együttműködéséből született, a csapatok beszállítójaként hat egymást követő bajnoki címet is nyert a Ferrarival. A Potenza Race ezt az örökséget, valamint olyan szuperautók mint a Lamborghini Huracán STO, a SEAT Leon Cupra és a nemrégiben bemutatott Huracán STO Tecnica gyári első szerelései során szerzett tapasztalatokat foglalja magába.

Ultranagy teljesítményű, prémium abroncsok

A TÜV SÜD által végzett független tesztek alapján az abroncs – megelőzve versenytársait – a leggyorsabb köridőt1 és a legjobb fékezést nyújtja száraz útfelületen2, mindezt kiemelkedően hosszú élettartammal3. Ezt a kiemelkedő teljesítményt a futófelület mintázata, szerkezete és anyagkeveréke terén elért innováció teszi lehetővé.

Az Auto Bild nyári, sportautó gumitesztjén a szegmens fő versenytársaival szemben az új Bridgestone Potenza Race mindenkit felülmúlva aratott győzelmet a versenypályán. A bírák a „szinte tökéletes kezelhetőséget, a slick abroncsok szintjét megközelítő teljesítményt, a precíz kormányzást, a nagy oldalirányú erők létrehozására való képességet, a széles határokat és a kitartást” emelték ki az első helyezés okaként.4

A Potenza Race fejlesztése a Bridgestone úttörő, virtuális abroncsfejlesztési technológiájának köszönhetően rövidebbé és fenntarthatóbbá vált. Ez a technológia teszi lehetővé a fejlesztés alatt álló abroncs digitális változatának létrehozását és tesztelését, valamint segít megjósolni még a prototípusok legyártása előtt a gumiabroncs teljesítményét különböző körülmények között. Fenntarthatósági szempontból ez a metódus 33%-os nyersanyag- és CO2-kibocsátás-megtakarítást eredményez, miközben 10 000 kilométert és 1,7 tonna CO2-t takarít meg a szabadtéri teszteléshez képest5.

Az Európában kifejlesztett és gyártott új, Bridgestone Potenza Race a pályákon leggyakrabban használt sportkocsikat támogatva 13 népszerű méretben, 17” és 20” között kapható.

A bejelentés kapcsán Emilio Tiberio, a Bridgestone EMIA műveleti igazgatója és technológiai vezetője a következőket tette hozzá: „A Bridgestone Potenza Race a nagy teljesítmény terén szerzett több éves, sőt évtizedes tapasztalatunk csúcspontja, amelyet a motorsport szerelmeseinek elvárásai, észrevételei alapján alkottunk meg. Örömmel mutatjuk be az első olyan, félsima gumiabroncsunkat, amely páratlan teljesítményt kínál minden pályarajongónak.”

A projekt összhangban van a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásával, amely tengelyként határozza meg a vállalat működését, miközben kiérdemli a jövő generációinak bizalmát. A Bridgestone E8 kötelezettségvállalása 8 értéket határoz meg (energia, ökológia, hatékonyság, bővítés, gazdaság, érzelem, könnyítés és erősítés), amelyeket a Bridgestone a fenntartható társadalom megvalósítása érdekében a munkavállalókkal, a társadalommal, a partner és az ügyfelekkel közösen fog megteremteni. Ez a projekt összhangban van az „érzelem” értékkel: elkötelezettség a lelkesedés fokozása felkeltése és az öröm terjesztése érdekében a mobilitás világában”.

1Köridő a Nardo pályán (6115 méter), három kör átlagideje másodpercben: Bridgestone (2:35,39), Pirelli (2:37,62), Michelin (2:37,87), Goodyear (2:37,89).

2Féktávolság száraz útfelületen (100 km/h és 0 km/h között) Bridgestone EUPG-nél, távolság méterben: Bridgestone (32,3), Michelin (32,8), Pirelli (33,2), Goodyear (34,6). *

3A második helyen áll a pályáv való hosszú élettartama tekintetében a Nardo pályán, %-ban: Goodyear (120%), Bridgestone (100%), Pirelli (80%), Michelin (60%). *

4AUTO BILD sportkocsik – 07/2022-es szám – nyári semi slick gumiabroncs teszt – tesztjármű: Golf GTI Clubsport – tesztelt méret: 235/35 R 19 – 1. helyezés a 4-ből

5A CUPRA Leon CO2 kibocsátási adatainak alapján (fejlesztési autó 235/35R19 méretű abronccsal szerelve) 172g/km
*A TÜV SÜD által a Bridgestone felkérésére 2021 novemberében és 2022 márciusában a Bridgestone EUPG (Olaszország) és Nardo (Olaszország) létesítményeiben a Mercedes AMG A45-ösökkel végzett tesztek, a 245/35 R19 Potenza Race méretű gumiabroncsokon, összehasonlítva az azonos szegmensben lévő fő versenytársak teljesítményével: Goodyear Eagle F1 Supersport R, Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect, Pirelli P Zero Trofeo R. TUV-jelentés száma: 713231330.