Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A California 30 éves története

Posted on 2018.03.29.2018.03.29. By AztaCARom

Az első Volkswagen California harminc évvel ez előtt jelent meg a piacon, mellyel egy egyedülálló sikertörténet vette kezdetét. A Volkswagen Haszonjárművek most a  lakóautók között  ikonikusnak számító California harmincadik születésnapját ünnepli Essenben a Tecno-Classica kiállításon, az old timer autók  március 21 – 25 között megrendezett éves seregszemléjén. Az„Útközben is otthon” mottóval a szalon egyik fénypontja egy eredeti California, egy új állapotban lévő 1998-as évjáratú T3  bemutatása lesz.

 

A California volt a márka legsikeresebb lakóautója, mely egy életformát, a szabadság utáni vágyat testesítette meg. Négy nemzedéken keresztül a ma napig 157 500 darab California változatban épített Volkswagen kisbuszt adtak el. A mai modelleket a T3 első nemzedékével egy fontos részlet kapcsolja össze: a megemelhető sátortető, mely majdnem  két méter magas, és így a Californiában  utazók  számára  már semmi másra nincs szükség, hogy elmondhassák: „Az otthonunk ott van, ahol leparkolunk.”

 

A California története

A California története 1988-ban, a T3-as kisbusz nemzedék alapján elkészített különleges, kempingezésre alkalmas modellel kezdődött. 1998 nyarának végén ezt az első Californiát az esseni Lakóautó-szalonon mutatták be. Ez volt az az év, amikor Whitney Houston a világutazókat az autórádiójukon keresztül mindenhova elkísérte az „Egy pillanat az időben” című dalával, és Tom Cruise Dustin Hoffman oldalán csillogtatta képességeit az „Esőember” c. filmben. Németországban Helmut Kohl volt a kancellár, az Egyesült Államokban pedig Ronald Reagan volt az elnök.

 

Az első Californiákat két színben, pasztell fehérben és Marsala pirosban lehetett rendelni. A belső tér formatervezői a stílus iránti érzékenységükről tettek tanúbizonyságot a színvonalasan megtervezett és az autóban kialakított fehér-szürke színű konyhával. A kisbusz ára akkor 39 000 német márka volt. A California vonzó ára, okosan tervezett tulajdonságai és a Bulli elnyűhetetlen motorikus minősége a Californiát azonnal  a legtöbbet értékesített lakóautó kisbusszá  tették, és már az első  évben  5 000 darabot adtak el belőle. Azt követően a  California egy különleges kiadású modellből saját termékskálává fejlődött, és még népszerűbbé vált, hiszen mindössze három év alatt 22 000 kisbusz vásárló tetszését nyerte el.

 

A T3-ról a T4-re 1990-ben történt váltás egyféle technikai forradalomhoz volt hasonlítható. A négy évtizedes boxer motoros hátsókerék hajtás után a Volkswagen Haszonjárművek szakemberei egyszerűen megfordították  a dolgokat: a motort előre helyezték, és onnan az első tengelyt hajtották meg.  Mindent megváltoztattak: a formát, a felfüggesztést, a motorokat és a belső teret is, így különösen a kisbusz hátsó részén lett ezzel sokkal nagyobb  a tér. Ez volt az, amit az 1990-ben beindított California T4 tökéletesebben használt ki, mint bármelyik másik kisbusz abban az időben. A  gépkocsi bevezetésekor a reklámokban a ”Hotel California. Nyugodt hely, kényelmes bútorozás, panoráma kilátás garantálva” szlogen jelent meg, ami egy szójáték volt az Eagle együttes Nyugat-Hollywoodban lévő szállodáról írt dalát felidézve. Mint a „Hotel California” a zenében, a California T4  is nagy siker volt, a 2003-ig  tartó időszakban  megközelítőleg 39 000 darabot értékesítettek belőle.

 

A California T6 – kapcsolódás a jövőhöz

Ami a T5-tel következett, az új dimenziót  jelentett a kompakt lakóautó kisbuszok kényelmének terén, ugyanakkor, ez a California változat is hű maradt az eredeti autók  térkihasználásban mutatott újító koncepciójához. 2015-ig megközelítőleg 55 000 autós választotta  California T5-öt, ami már hosszabb ideje  saját osztályában a legsikeresebb kisbusszá vált.

2015-ben az év vége előtt jelent meg a California T6.  A vezetőt segítő rendszerekkel felszerelt, és a maximális összekapcsolhatósággal bemutatkozó  gépkocsi kitárta az ajtót a lakóautó változatban megjelenő kisbuszok jövője felé.  Ez a California is a legtöbbet értékesített  változat lett, és a 2017-ben eladott 15 155 példánnyal  megdöntötte a saját termék kategóriájában egy év alatt újonnan regisztrált lakóautók rekordját.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Egyesíti autómegosztó szolgáltatását a BMW és a Daimler
Next Post: Április elsején újranyit a Vasúttörténeti Park

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT