Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Carly felmérés szerint súlyosan túlfogyasztanak a dízelek

Posted on 2018.03.29.2020.06.08. By Iroda Távirati

Egy globális autóipari informatikai vállalkozás statisztikailag igazolta, amit a tulajdonosok eddig is tudtak: a fogyasztásra vonatkozó hangzatos ígéretek a legtöbb autó esetében köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. A dízelek állnak a legrosszabbul.

Évente akár több mint negyedmillió forintot* is veszíthetnek az autósok, ha a gyártók nagyvonalú ígéreteire alapozva vásárolnak gépkocsit, derül ki abból a monstre felmérésből, amelyet az autós applikációk piacvezető fejlesztője, a Carly végzett világszerte. Az egymillió gépjárművet érintő vizsgálat szerint hatalmas a különbség a hivatalos és tényleges fogyasztási adatok között, ráadásul az elmúlt másfél évtized során folyamatosan egyre rosszabbá vált a helyzet.

Az eltérések a három legnépszerűbb európai méretosztályban, a városi autók, az alsó-középkategóriás modellek és a szabadidőjárművek körében a legmarkánsabbak. Előbbieknél átlagosan 55 (!) százalék volt a többletfogyasztás mértéke, a másik két kategóriában 45 százalékkal voltak torkosabbak a dízel modellek a katalógusértéknél. A benzinmotoros kiviteleknél valamivel jobb a helyzet, de a kisautóknál átlagolt +35 százalék, illetve a kompakt és crossover kategóriákban megfigyelt +40 százalék sem nevezhető megnyugtatónak. Érdekességképpen megfigyelhető, hogy egyetlen szegmensben, a fogyasztásra amúgy sem érzékeny sportautóknál nem jegyeztek számottevő eltérést a két érték között.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a Nyugat-Európában egyre erősödő dízelellenes hangulat nyomán ott nem kívánatossá váló, ezért potenciálisan Kelet-Európába, azon belül Magyarországra vándorló dízel autók a papírformánál jóval nagyobb mértékű környezet- és egészségkárosító hatással bírnak. Ráadásul ez nem csak az idős, Euro4-es modellekre (2005-től 2009-ig kötelező érvényű) igaz, sőt, a probléma különösen nagymértékben sújtja az egyelőre megtűrt Euro5-ös (2009-2014), de még inkább a jelenleg érvényes Euro6-os normának megfelelő autókat. Megoldást jelent majd a problémára a WLTP mérési szabvány bevezetése, de nem úgy, ahogy szeretnénk: a gyári értékek fognak ugyanis feljebb kúszni, jobban tükrözve a tényleges állapotokat.

Igazi megoldást jelenleg csak a hibridek nyújtanak erre az ellentmondásra: a Consumer Reports legutóbbi felméréséből** kiderült, hogy a piac tíz legtakarékosabb hibrid modellje átlagosan mindössze 5,32 százalékkal fogyaszt többet az ígértnél. A legkedvezőbb értékeket az új generációs Toyota Prius kivitelei produkálták: a hagyományos Prius 0,44 százalékkal, a tágas Prius V (Európában Prius+) 0,70 százalékkal fogyasztott többet, mint amire a vásárlók számítottak – azaz 4,5, illetve 5,7 liter helyett 4,7, illetve 6,1 litert igényeltek 100 kilométerre. A Prius Prime (nálunk Prius PHEV) pedig megdöbbentő módon még takarékosabbnak bizonyult, mint amire számítani lehetett: az 1,8 literes norma szerinti átlagfogyasztásnál 1,67 százalékkal kevesebbet, 1,77 litert mértek a kiadvány szerkesztői.

* Az eredeti felmérésen közölt adatok globális viszonyokon alapulnak.

** A felmérés az észak-amerikai piacon kapható modelleken alapult.

Táblázat: www.mycarly.com

 

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Körmenetek miatt változik egyes BKK-járatok menetrendje szombaton
Next Post: Változik szombaton a közösségi közlekedés menetrendje Budapesten az Újpest-Ferencváros meccs miatt is

Kapcsolódó cikkek

  • A Top Gear útmutatója a csodálatos Dakar “bágikhoz” és “szájdbájszájdokhoz” Ctrl+C - Ctrl+V
  • Szilveszter éjjel is jár a metró, a HÉV és a nagykörúti villamos Hírek
  • Zalaegerszegen egy héttel tovább tart az ingyenes parkolás Hírek
  • Korlátozások lesznek a ferencvárosi vonalon csütörtök este Hírek
  • Különleges Lexus GS került eladósorba Ctrl+C - Ctrl+V
  • Elektromos buszt állítottak tesztüzembe Veszprémben Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT